کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۶۶۲
تاریخ خبر:

قصه هزار و یک شب!

قصه هزار و یک شب!

معرفی لامبورگینی Revuelto مدل 2024؛ اَبَرماشین ایتالیایی که 1001 اسب بخار قدرت دارد و 600 هزار دلار قیمت!

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان| 60سال بعد از آغاز به‌کار برند «لامبورگینی»، حالا این خودروساز شهیر ایتالیایی، جدیدترین شاهکار خود یعنی مدل Revuelto را روانه بازارهای جهانی کرده. این محصول پرسروصدا قرار است جایگزین مدل افسانه‌ای Aventador باشد و دیوانگان سرعت و هیجان و مشتریان لامبورگینی، از این پس با این محصول به جنون خواهند رسید!

Lamborghini-Revuelto-2024-1024-03

نیازی نیست که یک ماشین‌باز حرفه‌ای بوده یا پیش از این با دیگر اعضای خانواده لامبورگینی آشنا باشید تا بتوانید مدل برند و مدل این خودرو را تشخیص دهید؛ این بار حتی بدون تماشای لوگوی مشهور لامبورگینی (شمایل حیوان گاو) با نیم‌نگاهی به پیکره تنومند این سوپرماشین به سرعت به لامبورگینی بودن آن پی خواهید برد. عناصر تشکیل‌دهنده بدنه این سوپرماشین همان الفبایی را دنبال می‌کند که پیش از این دیگر محصولات لامبورگینی با آن چشم‌ها را به خود خیره ساخته بودند.

Lamborghini-Revuelto-2024-1024-24

البته تغییرات ظاهری Revuelto نسبت به اسلاف خود فراوان بوده و طراحان لامبورگینی، محصول کاملا جدید و مدرنی را خلق کرده‌اند. از جمله عناصر مهم طراحی در جلو می‌توان به فرم گرافیکی دریچه‌های هوا و دو دریچه در بخش انتهایی کاپوت جلو اشاره کرد.

 

این دریچه‌ها علاوه بر جذابیت بصری بیشتری که به این خودرو بخشیده‌اند وظیفه خنک‌سازی سریع‌تر پیشرانه را نیز بر‌عهده خواهند داشت. گفتنی آنکه وزن خشک مدل جدید لامبورگینی 1720 کیلوگرم اعلام شده که این رقم حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه آونتادور است. به این ترتیب هر اسب بخار از قدرت خروجی پیشرانه Revuelto به رقم خیره‌کننده 1/7 کیلوگرم از وزن خودرو می‌رسد.

 

منحصر به فردتر از همیشه

اما از زرق و برق ظاهری این ابرماشین که بگذریم به موضوعی می‌رسیم که بی‌شک در محبوبیت این خودرو نقش بسزایی خواهد داشت و آن چیزی نیست جز توانایی‌های دینامیکی و خلق و خوی وحشی این سوپراسپورت اصیل ایتالیایی. حالا نوبت آن است که ببینیم مهندسان لامبورگینی چه خوابی برای محصول جدید خود دیده‌اند! پیشرانه به‌کارگرفته شده در این خودرو همان پیشرانه معروف 6/5 لیتری 12 سیلندر نسخه استاندارد آونتادور بوده که می‌تواند 812 اسب بخار قدرت و 715 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

Lamborghini-Revuelto-2024-1024-38

اما این همه ماجرا نیست. بلکه در کنار این پیشرانه V12، دو موتور برقی روی محور جلو نصب شده که هر دو موتور می‌توانند 110 کیلووات قدرت تولید کنند و به این ترتیب مجموع قدرت خروجی REVUELTO به 1001 اسب بخار برسد! این پیشرانه که به آخرین فناوری‌های انتقال قدرت نیز مجهز شده، توانایی این را خواهد داشت که سوپراسپورت جدید لامبورگینی را تنها ظرف مدت 2/5 ثانیه (یعنی 3/0 ثانیه سریع‌تر از مدل آونتادور) از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر‌ساعت برساند. همچنین لامبورگینی Revuelto مدل 2024 می‌تواند سقف سرعتی معادل 350 کیلومتر بر‌ساعت را تجربه کند.

Lamborghini-Revuelto-2024-1024-28

شرکت لامبورگینی اعلام کرده ‌ برای نخستین بار جعبه‌دنده هفت سرعته جدید این شرکت را در مدل جدید Revuelto به‌کار خواهد گرفت. این جعبه‌دنده قدرت تولیدی پیشرانه را از طریق سامانه مدرن 4WD Haldex به هر چهار چرخ منتقل می‌سازد. شرکت لامبورگینی قیمت پایه این سوپراسپورت را حدود 600 هزار دلار اعلام کرده که این یعنی Revuelto جزو گران‌ترین محصولات شرکت لامبورگینی خواهد بود. جالب آنکه علیرغم قیمت بالای این خودرو، مشتریان لامبورگینی برای خرید Revuelto باید در صف انتظار دو ساله باقی بمانند!

 

کدخبر: ۵۵۴۶۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر