کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۰۷
تاریخ خبر:

نسل جدید اپتیمای خوشنام پلاک ملی شد

نسل جدید اپتیمای خوشنام پلاک ملی شد

کیا K5 سدان وارداتی کوشاخودرو تحویل مشتریان می‌شود

روزنامه هفت صبح| کیا اپتیما یکی از خوش‌نام‌ترین محصولات کره‌ای در بازار ایران محسوب می‌شود. حالا کوشاخودرو که در دوره جدید واردات اقدام به وارد کردن خودروهای کره‌ای از برند کیا کرده، ‌ به سراغ نسل جدید اپتیما یعنی کیا K5 رفته است. ‌

2

روز سه‌شنبه این خودرو پلاک ملی شد و احتمالا از روز چهارشنبه هم تحویل مشتریان می‌شود. یعنی برای کسانی که پیش از این در سامانه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند. کوشا خودرو در دور جدید واردات وظیفه فروش و خدمات پس از فروش محصولات کیا را بر‌عهده دارد و حالا با بیش از ۲۸عاملیت و نمایندگی خدمات پس از فروش گسترده‌ای را در سراسر کشور به مشتریان خود عرضه می‌کند. این خودروی خوشنام به‌زودی تحویل داده می‌شود.

 

مشخصات کیا K5 
در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب، در غرفه کوشاخودرو شاهد این سدان خوشنام بودیم ‌ که اتفاقا در صفحه اینستاگرام هفت‌صبح، طی یک ویدئو‌ به صورت کامل مشخصات آن را از نزدیک توضیح داده‌ایم. کیا K5 که پیش‌تر با نام کیا اُپتیما در بازار خودرو حاضر بود،

3

جزو خودروهای پُرطرفدار بازار خودرو محسوب می‌شد. K5 نسل پنجم این خودرو است که بالاخره بعد از برداشتن قفل از در ورود واردات خودرو به کشور، به بازار می‌رسد. قیمت خودروی K5 که چندی پیش در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شد، مبلغ ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

 

اگرچه ‌ این خودروی خوشنام نیز از گزند دلالان بازار در امان نمانده و اگر آگهی‌ها را مرور کنیم، شاهد قیمت‌گذاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی از برخی از مالکان و دلالان در بازار هستیم‌ که واقعا نظارت بر این موارد دیگر دست شرکت‌ها نیست.

 

مشخصات فنی کیا K5 
کیا اپتیما کوشا خودرو، به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 150 اسب‌بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است.

 

طراحی ظاهری کیا K5 
جلوپنجره خودرو ارتباط عمیق‌تری با چراغ‌های جلو پیدا کرده و نمای جدیدی از زبان طراحی جدید کیا را به نمایش می‌گذارد. ورودی‌های سپر جلو نیز در هماهنگی با فرم جدید کاپوت و چراغ‌های دی‌لایت که طرحی شبیه ضربان قلب دارد، چهره‌ای خشن به کیا K5 بخشیده است. البته طرح چراغ‌های جلو تاحدی یادآور میتسوبیشی گالانت 1999 بوده که ‌نقطه ضعف محسوب نمی‌شود.

1

هرچند شیب سقف کیا K5 حتی نسبت به نمونه قبلی کمی بیشتر شده اما این خودرو همچنان یک سدان بوده و به رده خودروهای لیفت‌بک وارد نشده است. کیا اعلام کرده ‌ این خودرو از پنجره‌های بدون فریم و تجهیزات کرومی نصب شده روی نمای جانبی بهره‌مند شده که البته این قطعات در حاشیه شیشه عقب نیز به چشم می‌خورند.

 

طراحی کابین کیا K5 
فضای داخلی کیا K5 نیز همچون بدنه آن طراحی اسپرت دارد. مواردی همچون سردنده با طرح جدید که بنابر اعلام کیا از اهرم‌های هواپیما الهام گرفته، نمایشگر اطلاعات سرگرمی، تریم متالیک قطعات و قطعاتی با ظاهر شبیه چوب روی داشبورد حس و حالی متفاوت به فضای داخلی این خودرو اعطا کرده‌اند.

4
امکانات رفاهی و ایمنی خودرو 
از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل فرمان کمکی برقی، آینه‌های جانبی برقی، سنسور نور، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، ایربگ راننده و سرنشین، ترمز پارک پدالی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، صندلی ایزوفیکس، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب با نمایش فاصله تا مانع، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، حالت رانندگی، تنظیم صندلی به صورت دستی، تهویه مطبوع دستی، دریچه هوای عقب، مولتی مدیای ۸ اینچی، اپل کار پلی و اندروید اتو و … اشاره کرد.

 

کدخبر: ۵۵۴۰۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر