کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۳۸۳
تاریخ خبر:

۱۴ ضربه مرگبار به پسرعمو با انگیزه مبهم

14 ضربه مرگبار به پسرعمو با انگیزه مبهم

راز قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی فاش شد

هفت صبح| مرد جوان که پسر عمویش را با ۱۴ ضربه چاقو از پا درآورده در حالی در دادگاه محاکمه می‌شود که ادعای عجیبی را به عنوان انگیزه جنایت مطرح کرده  است.صبح هشتم مهرماه سال ۱۴۰۲ به ماموران پلیس خبر رسید نگهبان یک ساختمان نیمه ساز در خیابان نیروی هوایی با ضربه‌های متعدد چاقو کشته شده است.

 

تعدادی از اهالی محل هنگامی که با جسد این مرد جوان افغان روبه‌رو شدند موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مخابره کردند و با اعلام این خبر بلافاصله ماموران کلانتری در محل حاضر شدند.هنوز ساعتی از وقوع جنایت نگذشته بود که رسیدگی به موضوع در دستور کار بازپرس جنایی قرار گرفت.به این ترتیب تیم جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند.

 

هم زمان کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به همراه ماموران تشخیص هویت نیز در محل کشف جسد حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که جسد  متعلق به مرد ۳۰ ساله‌ای به نام تراب است که با اصابت ضربات متعدد با جسم تیز و برنده مثل چاقو به قتل رسیده است. در حالی که جسد با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد، تحقیقات ابتدایی کلید خورد.

 

راز قتل نگهبان

شواهد و برسی‌های اولیه نشان می‌داد تراب در ساختمان نیمه ساز نگهبان بوده و از مدتی قبل در آنجا کار می‌کرده و در همان اتاقک هم ساکن بوده تا اینکه قربانی جنایت خاموش شد .آثار و لکه‌های خون روی زمین نشان می‌داد احتمالاً عامل یا عاملان جنایت در حالی که قربانی قصد فرار داشته به او حمله‌ور شده  و او را کشته‌اند .

 

این شواهد حکایت از درگیری مقتول با عامل جنایت داشت و نشان می‌داد که مقتول قصد داشته از مهلکه فرار کرده و جان خودش را نجات دهد اما موفق نشده بود.ماموران در گام بعدی از تحقیقات جنایی به پرس و جو از خانواده قربانی پرداختند.

 

نخستین سرنخ

 برادر مقتول در اولین اظهارات خود به ماموران جنایی گفت: برادرم حدود یک سال بود که با پسر عمویمان به نام سلمان اختلاف داشت و  چند بار از سوی او تهدید به مرگ شده بود.سلمان مرتب به برادرم پیام می‌فرستاد و در فضای مجازی با هم درگیری لفظی داشته و بگومگو می‌کردند.»

 

برادر مقتول در ادامه گفت:«پسرعمویمان به تازگی از افغانستان به ایران آمده و مطابق تهدیدهای قبلی‌اش احتمال می‌دهم که سراغ برادرم آمده باشد تا از تراب انتقام بگیرد.من گمان می‌کنم او در قتل برادرم دست داشته باشد.» با توجه به صحبت‌های برادر مقتول، سلمان به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت.

 

در حالی که ماموران در تلاش بودند تا ردی از تنها مظنون پرونده پیدا کنند، پنج روز از این ماجرا گذشته بود که صبح سیزدهم مهرماه شهاب به پلیس آگاهی رفت و خودش را تسلیم پلیس کرد .متهم در نخستین اظهارات خود به قتل اعتراف کرده و در ادعایی عجیب گفت: من پسر عمویم را کشتم چون مستحق مرگ بود .

 

ادعای عجیب

متهم در جریان بازجویی‌ها در تشریح جزئیات ماجرا گفت: مدت‌ها قبل از رفتارهای همسرم متوجه شده بودم پسرعمویم با او اینترنتی در ارتباط است. در این باره از همسرم سوال پرسیدم اما او هرگز پاسخ درستی به من نداد. من حدس می‌زدم پسرعمویم همسرم را آزار داده و قصد اخاذی از او را دارد.اما همسرم سکوت کرده بود و حرفی نمی‌زد.تا اینکه دو ماه قبل غیر قانونی از افغانستان به ایران آمد‌م.»

 

متهم در ادامه گفت:«من تلفنی از همسرم بار دیگر درباره پسرعمویم سوال پرسیدم تا علت وحشت او از پسر عمویم را بدانم و آنجا بود که همسرم راز سیاهی را برایم برملا کرد  و من فهمیدم تراب همسرم را آزار داده  و هنوز هم دست از سرش برنمی‌دارد و در پیام‌های اینترنتی او را اذیت می‌کند. به همین خاطر تصمیم به قتل تراب گرفتم.»

 

متهم ادامه داد: «چون می‌دانستم او وقتی مرا مقابل در ببیند در را به رویم باز نمی‌کند همراه یکی از دوستانم به نام غلام به محل کار تراب رفتیم. غلام در زد و به محض اینکه پیمان در را باز کرد من وارد ساختمان نیمه ساز شدم و با چاقو به جان او افتادم. او می‌خواست فرار کند که غلام مانع او شد  و من ضربه‌های مرگبار را به او زدم و با هم فرار کردیم.»  با اطلاعاتی که این مرد به ماموران داده بود همدستش نیز ردیابی و بازداشت شد و به معاونت در قتل اعتراف کرد.

 

 پرونده جنایت با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به جرم او رسیدگی شود. این در حالی است که اولیای دم ادعای متهم  مبنی بر آزار همسر وی از سوی قربانی را رد کرده و برای متهم حکم قصاص خواسته‌اند.

 

کدخبر: ۵۶۷۳۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر