کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۰۶۲
تاریخ خبر:

مرور پرونده| استارت، حرکت و شروع یک جنایت

مرور پرونده| استارت، حرکت و شروع یک جنایت

یک خشم آنی هنگام رانندگی در موارد زیادی باعث خلق یک جنایت شده است

هفت صبح| بیایید یک لحظه با خودمان فکر کنیم. راننده خودرویی که در اتوبان کنار ما می‌راند، ما را می‌شناسد؟ اگر پیاده شویم و در کنار 10راننده دیگر بایستیم می‌تواند دقیقا بگوید چه کسی راننده کدام ماشین بود؟ قطعا نه! پس چه دلیلی دارد عکس‌العمل‌های او را شخصی‌سازی کنیم و به خود بگیریم و داد بزنیم و حرص بخوریم و حتی یقه به یقه شویم؟ اگر چند ثانیه روی اعصاب خود مسلط باشیم و بگذاریم راهش را بکشد و برود بهتر نیست؟

 

آیا این لطفی نیست که در ابتدا در حق خودمان می‌کنیم؟ قطعا هست! پس بیایید ادب کردن راننده‌های خاطی را به قانون واگذار کنیم و برای بالا بردن فرهنگ رانندگی، دست برداریم از این شیشه پایین کشیدن‌ها و فحاشی‌ها و درگیری‌های حین رانندگی. بسیاری از این چراغ زدن‌ و بوق‌زدن‌ها و کل‌کل‌ها و درگیری‌ها به‌خاطر جای پارک، منجر به گشوده‌شدن پرونده‌های جنایی و قربانی‌شدن جان شیرین آدمیزاد شده‌اند.

 

 درگیری خونین دو برادر با همسایه به خاطر جای پارک

16 تیر 1402 درگیری خونین بین چند نفر به ماموران کلانتری نسیم‌شهر، گزارش و مشخص شد که درگیری بر سر جای پارک خودرو بوده و در جریان آن پسر ۲۶ساله‌ای به نام میثم از سوی مرد همسایه به نام اکبر، چاقو خورده و به قتل رسیده است. پس از آن پدر میثم که خودش نیز در این درگیری زخمی‌ شده بود، از مرد همسایه به عنوان عامل قتل پسرش شکایت کرد و گفت: «آن لحظه وقتی فهمیدم چند نفر به پسرانم حمله کرده‌اند، خودم را به جلوی در رساندم که اکبر با برادران و دوستانش ما را زدند. برادر متهم بوکسور است و آن روز باتومی‌ در دست داشت. یک ضربه به من زد که روی زمین افتادم و بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم، نیم‌ ساعت گذشته بود و میثم را به بیمارستان برده بودند.»

 

به این‌ترتیب، اکبر ۴۶ساله بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به درگیری با میثم اعتراف کرد و بازسازی صحنه جرم نیز انجام شد. برادر مقتول در جریان تحقیقات گفت: «روز حادثه، من و میثم سوار ماشین پدرمان شدیم و قصد داشتیم از پارکینگ بیرون بیاییم که دیدیم نیسان آبی متهم جلوی در پارکینگ پارک شده است. ۲۰دقیقه‌ای صبر کردیم و زنگ چند خانه را زدیم اما راننده را پیدا نکردیم. به همین‌خاطر به سختی نیسان را به عقب هل دادیم و از پارکینگ خارج شدیم.

 

به سرکوچه که رسیدیم میثم یادش افتاد کلیدش را در خانه جا گذاشته و به همین‌خاطر با خودرو، دنده عقب گرفتیم و به جلو خانه‌مان رسیدیم. بعد ماشین را مقابل در پارک کردیم و به خانه رفتیم که به یکباره دیدیم راننده نیسان آبی شروع به داد و بیداد و فحاشی می‌کند که چرا ماشینش را جابه‌جا کرده‌ایم. وقتی هم فهمید که من و میثم این کار را کرده‌ایم، شیشه‌های ماشین پدرم را شکست و رفت. پس از آن من و برادرم پایین آمدیم و در را که باز کردیم، دیدیم متهم با چند مرد و زن با چاقو و چوب به سمتمان حمله کردند و اکبر جلوی چشمانم چاقو را به قلب برادرم زد.» رسیدگی به این پرونده در جریان رسیدگی قضایی ادامه دارد.

 

 قتل راننده ماشین سنگین به خاطر سبقت در شیراز

16خردادماه امسال مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس از قتل مردی در محور مواصلاتی مرودشت- شیراز خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود، ساعت یک و ۳۰دقیقه بامداد سیزدهم خردادماه در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام گزارش مبنی بر فوت مردی در کنار یک دستگاه کامیون، در محور مرودشت به سمت شیراز، ماموران پلیس سریعا به محل اعزام شدند.

 

در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان مشخص شد که راننده یک دستگاه سواری پراید با راننده کامیونی که در یک مسیر در حال حرکت بوده‌اند، به دلیل سبقت‌گرفتن از یکدیگر با هم، بحث و جدال لفظی می‌کنند و پس از طی مسافتی، هر دو خودروها را پارک کرده، رانندگان با هم درگیر می‌شوند. در این گزارش آمده است، راننده سواری پراید با سلاح سرد راننده کامیون را به شدت مجروح کرده که به دلیل خون‌ریزی و شدت جراحات وارده، فوت می‌کند و قاتل سریعا از محل جنایت متواری می‌شود، همچنین فیلم این حادثه نیز در فضای مجازی منتشر شده است.

 

چراغ‌زدن‌های راننده، جنایت آفرید

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از وقوع قتل پس از درگیری بر سر سبقت از خودرو و دستگیری قاتل در این استان خبر داد. علی‌حسین حسینی‌نژاد در این باره اظهار داشت: «به دنبال وقوع یک مورد قتل و متواری‌شدن قاتل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قزوین قرار گرفت.»

 

حسینی‌نژاد تصریح کرد: «در تحقیقات پلیس مشخص شد که این قتل پس از نزاع بین دو راننده خودرو، در خیابان نسیم شمال قزوین رخ داده است.»

 

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ادامه داد: «ماموران در اقدامی اطلاعاتی قاتل را دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار دادند.»

 

حسینی‌نژاد بیان کرد: «متهم در بازجویی پلیس ماجرای قتل را اینگونه بیان کرده است که هنگام رانندگی با یک دستگاه سواری پژو روآ در خیابان نسیم شمال با عجله و چراغ زدن‌های مکرر، قصد سبقت گرفتن از یک دستگاه سواری پژو پارس را داشته که با عصبانیت سرنشینان پژو مواجه شده و در نخستین چراغ قرمز، با یکدیگر درگیر شده‌اند که به بیهوشی و در نهایت فوت یکی از سرنشینان پژو پارس انجامیده است. متهم که دارای دو فقره سابقه کیفری است، برای طی‌کردن مراحل قانونی روانه زندان شد.»

 

 قتل به وقت پیک‌نیک به‌خاطر جای پارک 

17مردادماه امسال یعنی همین دو هفته پیش، رئیس‌پلیس آگاهی استان فارس گفت: «فردی که به دلیل جای پارک خودرو، مردی ۳۹ساله را به قتل رسانده بود، دستگیر و روانه زندان شد.»به گزارش ایرنا، سرهنگ کاووس حبیبی افزود: «در پی وقوع یک فقره قتل در منطقه چشمه بیدی شیراز، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.» سرهنگ حبیبی افزود: «ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی مطلع شدند که فردی حدودا ۳۹ساله که به همراه خانواده در منطقه تفریحی حضور داشته، به دلیل پارک خودرو با قاتل درگیر می‌شود و با سلاح سرد به قتل می‌رسد.»

 

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: «کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کرده و موفق شدند قاتل ۲۰ساله را شناسایی و او را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.» حبیبی با بیان اینکه قاتل پس از اقرار به قتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: «پلیس همواره تلاش می‌کند برای نهادینه کردن نظم و امنیت در جامعه از ظرفیت‌های عظیم مشارکت عمومی استفاده کند؛ بنابراین برخورد با مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.»

 

 جنایت بعد از کل‌کل و لایی‌کشی

دهم اسفندماه سال 1402، رسیدگی به قتل مرد 44ساله‌ای به ماموران انتظامی اعلام شد. در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد که این مرد جوان در درگیری خیابانی مقابل چشمان دختر 13‌ساله خود و همسر سابقش مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است. همسر سابق مقتول اولین فردی بود که هدف تحقیقات جنایی قرار گرفت. او در تشریح جزئیات روز جنایت گفت: «روز حادثه، همسر سابقم، دنبال من و دخترمان آمد تا ما را به یک قراری که داشتیم، برساند. در طول مسیر ناگهان خودروی پرشیا با حرکات نامتعارف جلوی خودروی همسر سابق من پیچید و درست وسط اتوبان توقف کرد.

 

حرکت او به حدی در حین رانندگی خطرناک بود که هر لحظه امکان داشت موجب تصادف بقیه خودروها شود. برای همین پدر دخترم، دستش را روی بوق گذاشت و با عصبانیت به راننده اعتراض کرد. بعد، درگیری لفظی آنها بالا گرفت و یک‌دفعه دیدم که هر دو نفر پیاده شدند. در کنار راننده پرشیا، مرد جوان دیگری نیز نشسته بود که او نیز پیاده شد و با همسر سابق من درگیر شدند. تنها در عرض چند ثانیه، پدر دخترم، غرق در خون شد و سرنشینان پرشیا از مهلکه گریختند.»

 

بلافاصله تحقیقات جنایی کلید خورد که منجر به دستگیری متهم شد.متهم در تشریح ماجرا گفت: «آن روز دوستم دنبال من آمد و داشتیم با همدیگر دوردور می‌کردیم. ماشین پدرش را قرض گرفته بود و بی‌هدف و مقصد خاصی در حال گشت‌زنی در خیابان بودیم که یکدفعه، چند نفر از دوستانمان را در خودرویی دیگر دیدیم. می‌خواستیم با آنها شوخی کنیم، برای همین لایی کشیدیم تا به خودروی آنها برسیم.

 

همان‌موقع، راننده 206 که در حال گذر از اتوبان بود، شاکی شد و چند بوق زد. وقتی به نزدیکی خودروی دوستمان رسیدیم، نمی‌دانم چرا دوستم که پشت فرمان بود، توقف کامل کرد تا با دوستانمان سلام و احوال‌پرسی کند. احساس می‌کنم تمرکزش را از دست داده بود. در همان موقع بود که راننده خودروی 206 عصبانی شد و شروع کرد به فحاشی. چاقو همیشه همراهم بود و هیچوقت هم از آن استفاده نکرده بودم. من اهل دعوا نیستم و اولین بار بود در خیابان با کسی درگیر می‌شدم.» رسیدگی به این پرونده در جریان است.

 

کدخبر: ۵۶۵۰۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر