کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۶۴
تاریخ خبر:

رابطه مرموز برادران کندی و مرلین مونرو | آیا رابرت اف کندی قاتل ستاره سینمای کلاسیک است؟

رابطه مرموز برادران کندی و مرلین مونرو | آیا رابرت اف کندی قاتل ستاره سینمای کلاسیک است؟

مونرو از ‌زندگی مخفیانه و توام با ترس خسته شده بود

هفت صبح|  یک مَثَل مشهور در فرهنگ آمریکا وجود دارد که می‌گوید «وقتی رئیس‌جمهور ساکن کاخ سفید است و همه امکانات برای او فراهم است، چرا باید به حقوق سالانه و دستمزد نیاز داشته باشد؟» و آمریکایی‌ها در پاسخ این سوال با طعنه و کنایه می‌گویند «رئیس‌جمهور به حقوق و دستمزد احتیاج دارد چرا‌که باید هزینه‌های یک شب رمانتیک و عاشقانه با مرلین مونرو را از جیب خودش پرداخت کند.»

 

این کنایه ناظر برروابط مخفیانه و سر به مهر جان اف کندی، رئیس‌جمهور محبوب و مقتول آمریکا با مرلین مونرو، ستاره سینمای کلاسیک این کشور است. هرچند مونرو با آن همه زیبایی و نگاه و لبخندهای منحصر به فردش در قاب دوربین‌ها، بسیار شاد و دست‌نیافتنی به نظر می‌آمد اما در واقع زندگی سخت و رقت‌انگیزی داشت. او سه ازدواج ناموفق را به ترتیب با جیمز دوهرتی، جو دی‌ماجیو و آرتور میلر در کارنامه داشت و این شکست‌ها موجب شد که غول سیاه افسردگی مونرو را ببلعد و او را به مصرف قرص‌هایی معتاد کند که متهم اصلی مرگ این نماد بزرگ سینما معرفی شدند، مرگی که در رسانه‌ها از آن به عنوان خودکشی یاد شد‌.

 

اما زندگی مونرو برگ دیگری داشت که به دلایل متعددی ناخوانده باقی مانده و هنوز آنچنان که باید و شاید ورق نخورده است. این برگ، روایتگر روابط جنسی مخفیانه مونرو با جان‌ و رابرت اف‌ کندی، رئیس‌جمهور و دادستان کل آمریکاست. قضیه از این قرار است که ابتدا شایعاتی درباره روابط جان اف کندی و مونرو در رسانه‌ها منتشر شد و زمانی که مونرو در جشن تولد ۴۵ سالگی کندی که در میدان مدیسون در ۱۹ می ۱۹۶۲ اجرای مهیجی از قطعه «تولدت مبارک» داشت این شایعات قوت گرفت.

 

در همان روز، عکسی به ثبت رسید که نشان می‌داد برادران کندی همراه با مونرو برای تماشای یک فیلم به خانه آرتور کریم، تهیه‌کننده هالیوود رفته‌اند. البته سیسیل استوتون، عکاس کاخ سفید این عکس را نیم قرن نزد خود نگه‌ داشت و سرانجام در سال ۲۰۱۰ آن را منتشر کرد اما خبر این گعده پیش از انتشار عکس در رسانه‌های آن زمان می‌چرخید. در همین زمان زمزمه‌ای بر‌سر زبان‌ها جاری شد که می‌گفت مونرو یک شب را مخفیانه در کاخ سفید به صبح رسانده و به‌رغم اینکه کندی مردی متاهل بوده و همراه با ژاکلین، بانوی اول آمریکا در کاخ سفید سکونت داشته، با او وارد روابط جنسی خارج از ازدواج شده است.

 

اگر این شایعات در آن زمان لباس حقیقت بر تن می‌کرد، کار کندی در کاخ سفید تمام می‌شد و او باید با یک رسوایی اخلاقی شرم‌آور به پایان عمر سیاسی‌اش سلام می‌کرد. از این رو، جان ترجیح داد برای دور کردن خطر رابطه مخفیانه با مونرو و همچنین تحت نظر قرار دادن او، واسطه رابطه مخفیانه او با برادرش رابرت شود. جیمز اسپادا، زندگینامه‌نویس مرلین مونرو می‌گوید به شهادت نزدیکان مونرو، واضح است که این دو برادر با مونرو روابط جنسی داشتند. 

 

اگرچه روابط مخفیانه رابرت کندی و مرلین مونرو تا ۴ ماه پس از این اتفاق ادامه داشت اما مونرو از این زندگی مخفیانه و توام با ترس خسته شده بود و به طور مکرر از رابرت می‌خواست که همسرش را طلاق دهد و این رابطه را برملا کند. البته این خواسته‌ای نبود که رابرت به آن تن دهد. از این رو، سر و کله بحث و جدل‌های بی‌پایان در رابطه این دو پیدا شد.

 

یونیس موری، مستخدم خانه مونرو شهادت داده که در روزهای آخر زندگی مونرو، او دستانش را در دو طرف سرش قرار داد و بر‌سر رابرت کندی فریاد کشید و گفت «چرا باید این رابطه را پنهان کنم؟» جالب است بدانید، بخشی از مشاجره آن‌ها نیز روی نوار کاست ضبط شده است. این اصرارهای مونرو سبب ترس برادران کندی شد، به ویژه اینکه مونرو تهدید کرده بود که یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب می‌دهد و دست این دو برادر را رو می‌کند. دی‌ماجیو، بازیکن مشهور بیس‌بال و همسر دوم مونرو نیز می‌گوید از این رابطه آگاه بوده اما با سکوت خود از به راه افتادن یک انقلاب در آمریکا جلوگیری کرده است. دی‌ماجیو می‌گوید برادران قاتل کندی، آنقدر قرص به مرلین بیچاره خوراندند تا خطر او را برای همیشه از سر خود باز کنند.

 

کتاب پرفروش «الهه؛ زندگی مخفی مرلین مونرو» که توسط آنتونی سامرز نوشته شده و مستند اخیر نتفلیکس درباره مونرو به نام «معمای مرلین مونرو» با استناد به مدارک و شواهد می‌گویند رابرت کندی چند ساعت قبل از مرگ مونرو در خانه او حضور و مشاجره‌ای طولانی با او داشته است. کتاب و مستند می‌گویند شواهد مرگ مونرو به طور واضحی از خانه پاک شده بود و اینگونه برادران کندی این قتل را یک خودکشی جلوه دادند. اما این پایان ماجرا نبود. تقدیر طوری رقم خورد که یک سال بعد جان و ۶ سال بعد رابرت به طور فجیعی به قتل رسیدند تا سرنوشت این سه نفر را دوباره کنار هم قرار دهد.

 

 

 

کدخبر: ۵۶۶۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر