کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۷۸
تاریخ خبر:

بادبان‌ها را بکشید!

بادبان‌ها را بکشید!

نگاهی به بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی تفریحی جهان.

روزنامه هفت صبح| زندگی در دنیای امروز ملزوماتی دارد که در پاره‌ای از مواقع، اتصال مداوم به این ملزومات طاقت انسان را طاق و خلقش را تنگ می‌کند. تجربه نشان داده است که یکی از دم دستی‌ترین و البته موثرترین راه‌ها برای رهایی از بندهایی که امروز به دست و پای بشر بسته شده، سفر است.

 

بنابراین می‌توان یکی از مفاهیم اصلی و بنیادین سفر را ایجاد فرصتی برای فرار از زندگی روزمره دانست. توقف روتین زندگی برای مدتی محدود، خروج از حصار دیوارهای خانه‌های امروزی، فاصله گرفتن از مشاغلی که تکرار یکی از ارکان ثابت آن است

 

و رهایی از خیابان‌های شلوغ و پر ترافیک اتفاقاتی است که تصورش نیز برای کثیری از افراد هیجان‌انگیز است. در این بین، سفر با کشتی‌های تفریحی که همه ملزومات زندگی در یک شهر و آپارتمان شخصی را دارند، سفری است که برای افراد پر مشغله و البته ثروتمند تدارک دیده شده است.

 

بزرگترین کشتی تفریحی جهان در اولین سفر خود از میامی در ایالت فلوریدا آمریکا در میان نگرانی‌ها در مورد انتشار گاز متان به حرکت در آمد. این کشتی تفریحی که «نماد دریاها» نام دارد به طول ۳۶۵ متر دارای ۲۰ عرشه است و می‌تواند حداکثر ۷۶۰۰ مسافر را در خود جای دهد. این کشتی تفریحی متعلق به گروه رویال کارائیب است.

 

«نماد دریاها» در اولین فعالیت به یک سفر هفت روزه در مناطق گرمسیری می‌رود. فعالان محیط‌زیست هشدار داده‌اند که این کشتی با گاز طبیعی مایع حرکت می‌کند و گاز مضر متان را در هوا نشر می‌دهد. گاز گلخانه‌ای قدرتمند، متان در جو ۸۰ برابر بیشتر از دی‌اکسیدکربن گرما را جذب می‌کند و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای کاهش سرعت گرمایش جهانی بسیار مهم است.

 

روز پنجشنبه، لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین که قهرمان جام‌جهانی شد و هم اکنون برای اینتر میامی بازی می‌کند، در مراسم نامگذاری کشتی شرکت کرد. نماد دریاها برای ساخت ۲میلیارد دلار هزینه برداشته و دارای هفت استخر، شش سرسره آبی و بیش از ۴۰ رستوران، بار و سالن است.

 

در سمتی دیگر، آلیستر پانتون، ساختمان‌ساز مشهور آمریکایی از دوران کودکی خود رویای سوار شدن در یک کشتی کروز را در سرش می‌پروراند. آلیستر هیچ‌وقت از نزدیک یک کشتی کروز ندیده بود و تصورش از این شی لوکس معلق بر آب محدود به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی می‌شد.

 

از آنجایی که جزئیات و امکانات رفاهی کشتی کروز در فیلم‌ها به طور کامل به تصویر کشیده نمی‌شد، آلیستر با به‌کارگیری قوه تخیل و کمی خلاقیت، این امکانات رفاهی را در ذهن خود تصور  و به کشتی اضافه می‌کرد و باید اعتراف کرد کشتی کروزی که در خیال او ساخته می‌شد بسیار لوکس‌تر و کامل‌تر از چیزی بود که در واقعیت وجود داشت.

 

سال‌ها بعد آلیستر این خاطره را در خلال ساخت‌وساز یک ساختمان برای شریکش بازگو می‌کند و شریکش که از شنیدن خاطره او به وجد آمده بود به آلیستر می‌گوید بهتر است این آخرین ساختمانی باشد که با هم می‌سازند و بعد از آن به سراغ ساخت تعداد انبوهی آپارتمان لوکس بر روی عرشه یک کشتی غول‌پیکر مسافرتی بروند و آن‌ها را با قیمتی مناسب بفروشند.

 

کشتی غول‌پیکر «ام‌وی» که سال گذشته از سواحل آمریکا حرکت کرده است و در میانه تور سفر به اروپای خود در سواحل کرواسی پهلو گرفته تحقق رویای کودکی آلیستر پانتون است. توقف در ساحل هر شهری امکان سفر ۳ تا ۵ روزه به داخل آن شهر را فراهم می‌کند. 

 

این کشتی غول‌پیکر، یک مجتمع آپارتمانی است که دارای ۱۱مدل آپارتمان مختلف می‌باشد. بزرگترین واحدهای لوکس موجود در این کشتی ابعادی معادل ۱۸۴متر مربع دارند. البته این واحدها دوبلکس و دو طبقه هستند. در هر طبقه ۲ اتاق خواب، یک حمام و یک دستشویی تعبیه شده است. همچنین در طبقه اول یک آشپزخانه بزرگ و مجهز به همراه یک میز ناهارخوری ۶نفره در نظر گرفته شده است.

 

کمدهای لباس و گاوصندوق نیز در اتاق‌های طبقه دوم قرار دارد. به علاوه یک بالکن بزرگ که یک میز و ۴ صندلی را در خود جای داده است نیز در طبقه دوم قرار گرفته است. در برخی از واحد‌های ۱۸۴متر مربعی به جای بالکن و میز و صندلی موجود در آن، یک جکوزی و جایگاه مخصوص سیگار کشیدن تعبیه شده است تا این واحدها تمامی سلایق را در بر بگیرند.

 

۲۰ رستوران مختلف که طیف‌های وسیعی از انواع غذاهای ملل را ارائه می‌دهند در ۱۸ عرشه این کشتی جانمایی شده‌اند. به علاوه یک باشگاه بدنسازی ۹۳۰متر مربعی در بزرگترین عرشه این کشتی در نظر گرفته شده است. سالن ماساژ و تن‌آسایی ۲۴ ساعته که در کنار ۳ استخر موجود در این کشتی تعبیه شده از دیگر امکانات قابل ذکر است. این کشتی دارای کلاس‌های درس برای دانش‌آموزانی است که به همراه خانواده خود در این کشتی سکونت دارند.

 

به علاوه یک سالن کار اشتراکی نیز در یکی از عرشه‌های کشتی بنا شده است که افراد می‌توانند با حضور در آن پشت میزهای کارشان بنشینند و امور شغلی خود را از راه دور و به صورت آنلاین رتق و فتق کنند. برای انجام امور بانکی نیز چند بانک معتبر جهانی در این کشتی شعبه‌ای احداث کرده‌اند. این کشتی لوکس‌ترین مجتمع آپارتمانی غوطه‌ور بر آب‌های جهان است.

 

کدخبر: ۵۵۳۱۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر