کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۱۵۱
تاریخ خبر:

فالوئر از جان گذشته خانم امیرجلالی | درباره یک نقاشی و پرسپولیس و وار و دیپلماسی

فالوئر از جان گذشته خانم امیرجلالی | درباره یک نقاشی و پرسپولیس و وار و دیپلماسی

هم علیرضا فغانی و هم مارک کلاتنبرگ داور مشهور انگلیسی این اخراج را مردود دانسته‌اند

هفت صبح| یک:  ‌خانمی در اینستاگرام خطر را به جان خریده و یک نقاشی از چهره خانم مریم امیرجلالی را وایرال کرده و ایشان را هم منشن کرده است و خانم امیرجلالی هم برای ایشان نوشته‌اند که این نقاشی خیلی خوب نبوده! خانم نقاش هم یک متن دوپهلو درباره بی‌معرفت‌ها و سمی‌ها نوشته که دوباره خانم امیرجلالی به ایشان وارد شده و نوشته‌اند که مظلوم‌نمایی بس است به اندازه کافی فالوئر جمع کردی! ضمن آنکه متن و جملات خانم امیرجلالی را تند و تهاجمی می‌دانیم اما در مجموع  از شیوه برخورد صریح ایشان راضی هستیم.

 

دو: حتی وار هم مشکلات داوری را بالکل از بین نمی‌برد. پرسپولیس مقابل تراکتور فاجعه و مستحق شکست با اختلاف بیش از دو گل بود اما اخراج سروش رفیعی آن هم بعد از رجوع به وار مصداق جو زدگی داوران عزیز ماست که در برخورد با تکنولوژی خود را گم می‌کنند و احساس می‌کنند که باید یک حرکت شاذ عرضه کنند. هم علیرضا فغانی و هم مارک کلاتنبرگ داور مشهور انگلیسی این اخراج را مردود دانسته‌اند.

 

سه: و این که گاریدو پرسپولیس را بیش از حد محافظه کارانه به مسابقات می‌فرستد. گذاشتن دو هافبک دفاعی در کنار سروش رفیعی (که خود رفیعی هم هافبک تهاجمی نیست و عقب بازی می‌کند) موجب شده تا در هنگام حمله پرسپولیس کم تعداد باشد. سرمشق اوسمار و شیوه تهاجمی او نسخه شفابخش پرسپولیس بوده است. این پرسپولیس مثل همان دوران گل‌محمدی است که از ایجاد فرصت گل ناتوان بوده است. 

 

چهار:  گزارشی از میزان تورم آمده که باید آن را به عنوان موفقیت نسبی دولت آیت‌الله رئیسی در نظر بگیریم. طبق این آمار که کانال تلگرامی مکث منتشر ساخته در مرداد 1400 تورم سالیانه 2/45 بوده و تورم نقطه به نقطه هم 2/43. در حالیکه در مرداد 1403 تورم سالیانه 8/34 برآورد شده و تورم نقطه به نقطه هم: 6/36. 

 

پنج: آمریکا با تمام وجود در دو جبهه اسرائیل و اوکراین به کمک متحدانش آمده است. کهولت و آلزایمر بایدن هم تفاوتی ایجاد نکرده. سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر در واشنگتن بی‌توجه به هزینه‌های سنگین این دو نبرد همزمان به منطقه لشگرکشی کرده‌اند. و شکایتی هم از حضور در دو جبهه بزرگ لجستیکی نکرده‌اند. آمریکا مطمئنا نقاط ضعف فراوانی دارد که می‌توان دست روی آنها گذاشت و هژمونی‌اش را به چالش کشید اما نباید در مورد ابعاد این ماشین نظامی ثروتمند و غول‌آسا دچار توهم شویم. 

 

شش: حرف دیپلماسی شد. واقعا در دوران جنگ اوکراین و جنگ غزه، ‌می‌شود از احیای برجام و تنش زدایی با اروپا و غرب حرف زد؟ رویا بافی نیست؟‌ اقتصاد ایران نخواهد توانست در آینده نزدیک از چنگال تحریم نجات پیدا کند. راه بهبود شرایط اصلا به مسئله تحریم‌ها ارتباطی ندارد. ارتباط که دارد اما شدنی نیست. بن بست است. راه‌های دیگر را امتحان کنید. 

 

کدخبر: ۵۶۵۱۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر