کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۱۰۰
تاریخ خبر:

آیا شیشه شیر تاریخ انقضا دارد؟

آیا شیشه شیر تاریخ انقضا دارد؟

شیشه شیر یکی از لوازم مهم و ضروری در سیسمونی نوزادان است. شیشه شیر برای رفع گرسنگی کودک کاربرد دارد و کار را برای مادران راحت‌تر کرده است. نکته مهم این است که شیشه شیر نوزاد مانند هر وسیله دیگری فرسوده می‌شود و برای حفظ سلامت کودک باید مجدداً آن را تهیه کنید. در ادامه مطلب تاریخ انقضا شیشه شیر و زمان تعویض سر شیشه را بررسی خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی| شیشه شیر اهمیت بسیاری برای تغذیه نوزاد دارد. نوزادانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند، هر روز شیر خشک را با شیشه شیر می‌خورند. هم‌چنین مادران شیر خود را با استفاده از شیشه شیر به نوزادان می‌دهند. به طور کلی، بخش اصلی تغذیه نوزاد شیشه شیر و سر شیشه است. هر دو این‌ها تاریخ مصرف دارند و مادران باید برای حفظ سلامت و ایمنی فرزند در مورد آن هوشیار باشند. 

شیشه شیر نوزاد را چه زمانی تعویض کنیم؟

شیشه شیر نوزاد یک وسیله همیشگی نیست و باید تعویض شود. ریختن مداوم مایعات داغ و یخ و قرارگرفتن در دماهای بالا می‌تواند باعث فرسایش شیشه شیر شود. برای تعویض شیشه شیر نیز توصیه می‌کنیم که بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای را هر 4 تا 6 ماه تعویض کنید. 

سعی کنید بهترین برند را خریداری کنید تا یک کالای با کیفیت و مناسب تحویل بگیرید. با خرید شیشه شیر اونت می‌توانید یک کالای با کیفیت، مقرون به صرفه و استاندارد را برای کودک خود تهیه کنید. به بسته‌بندی و نکات درج شده روی محصول دقت کنید‌. ممکن است تاریخ انقضا روی آن برای 3 و یا 6 ماه است. توجه کنید که اگر خراش، ترک و شکستگی روی شیشه شیر وجود دارد، باید آن را دور بیاندازید. باکتری‌ها و میکروب‌ها در هرگونه درزی می‌توانند رشد کنند.

سر شیشه‌ عمر کمتری نسبت به شیشه شیر دارد و باید تقریباً هر ماه و یا دو ماه یک‌بار آن را تعویض کنید. رایج‌ترین نشانه‌ها برای تعویض سر شیشه بزرگ شدن سوراخ سر شیشه و جریان مایعات به سمت بیرون با سرعت بیشتر، تغییر رنگ، نازک شدن سر شیشه به علت گاز گرفتن و مکیدن کودک، چسبندگی سر شیشه و هرگونه ترک و پارگی هستند که باید تعویض شود.

سر شیشه بخش مهمی از شیشه شیر نوزاد است که باید به آن توجه کنید. کودک مدام آن را در دهان خود قرار می‌دهد و هرگونه پارگی و یا میکروب می‌تواند سلامت فرزند را به خطر بیاندازد. تعویض سر شیشه نسبت به رشد کودک نیز باید متناسب باشد. برای نوزادان از زمان تولد تا 3 ماهگی سر شیشه سطح یک مناسب است. برای نوزادان بزرگ‌تر نیز تا 9 ماهگی تا سطح چهار پیشنهاد می‌شود.

آیا شیشه شیر تاریخ انقضا دارد؟ - تصویر 2

نکات مهم برای تعویض شیشه شیر و سر شیشه نوزاد

والدین باید به غذای کودک و لوازم تغذیه او توجه کنند. اگر کودک به طور مرتب از شیشه شیر استفاده می‌کند، ممکن است به حدود چهار تا شش شیشه شیر نیاز پیدا کنید. شیشه شیر نوزاد را از نظر شکستگی، خراش، تغییر رنگ و نشتی به طور منظم چک کنید. وجود شکستگی می‌تواند باعث به وجود آمدن باکتری و کپک شود.

اگر شیشه شیر مات شده، اعداد روی آن تار و سطح شیشه دارای خراش و ترک است، باید آن را تعویض کنید. سعی کنید به پیش از دادن شیشه شیر به کودک، سر شیشه را چک کنید. اگر کشیده به نظر می‌رسد، باعث جریان سریع‌تر شیر و دشواری در کنترل آن توسط کودک می‌شود. در صورت مشاهده نکاتی که در ادامه ذکر کرده‌ایم، شیشه شیر و سر شیشه نوزاد را تعویض کنید. بهتر است با دقت تمامی لوازم کودک را چک کنید تا از آسیب‌های پیش‌رو جلوگیری کنید.

 

  • اگر کودک در حال دندان در آوردن است، ممکن است سر شیشه را پاره کند. در صورت عدم توجه، ممکن است پارگی باعث جریان تند مایعات به دهان کودک و خفگی شود.
  • میکروب‌ها حتی در کوچک‌ترین شکاف‌ها پنهان می‌شوند‌‌. سعی کنید همیشه شیشه را با دقت بررسی کنید تا حتی مایعات اضافی نیز در ظرف باقی نماند.
  • اگر سر شیشه به درستی به شیشه شیر متصل نمی‌شود، ممکن است باعث خروج مایعات شود. در این صورت، باید یک شیشه شیر و یا سر شیشه جدید تهیه کنید تا به درستی به یکدیگر متصل شود.
  • اگر شیشه و یا سر شیشه بو یا طعم را حفظ می‌کنند، باید آن ‌ها را دور بیاندازید. سر شیشه اونت یک محصول سیلیکونی و با کیفیت است که می‌توانید سرعت جریان شیر را با آن تنظیم کنید.

نگهداری از شیشه شیر و سر شیشه نوزاد

نگهداری و مراقبت مناسب می‌تواند عمر شیشه شیر و سر شیشه نوزاد را افزایش دهد. با نگهداری مداوم، سلامت کودک را حفظ خواهید کرد. نکاتی که در ادامه قرار داده‌ایم، برای افزایش عمر شیشه شیر و سر شیشه مفید و کاربردی هستند. توجه کنید که این لوازم برای سلامتی نوزاد شما باید همیشه سالم و تمیز باشند. وجود باکتری می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های متعدد در نوزاد شود.

 

  • برای شست و شوی شیشه شیر، قطعات آن را از یکدیگر جدا کرده و بلافاصله آن را بشویید. 
  • قرار دادن بطری و سر شیشه در سینک ظرف‌شویی به مدت طولانی، باعث به وجود آمدن کپک و باکتری خواهد شد. از خیساندن آن پیش از شست و شو خودداری کنید.
  • دستگاه‌های استریل می‌توانند 99.9 درصد از میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرند و برای والدین کاربردی هستند. 
  • شیشه شیر و سر شیشه را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا باعث فرسودگی آن خواهد شد. 
  • با استفاده از فرچه شیشه شیر شوی می‌توانید به راحتی شیشه شیر و سر شیشه نوزاد خود را بشویید. 
  • مطمئن شوید که مایعات اضافی داخل شیشه و سر شیشه باقی نماند. 

کلام پایانی

والدین باید به طور مداوم شیشه شیر و سر شیشه فرزند خود را بررسی کنند. در صورت وجود هرگونه مشکل، از جمله شکستگی، تغییر رنگ، بزرگ شدن سوراخ سر شیشه و مواردی که در این مطلب ذکر کردیم، باید شیشه شیر جدیدی را تهیه کنند. تمامی لوازم مصرفی تاریخ انقضا دارند و باید پس از زمان مشخصی دور ریخته شوند. لوازم کودک حساس هستند نباید به آن بی‌توجهی کرد. بنابراین، کودک شما باید از لوازم ایمن و سالمی برای تغذیه استفاده کند.

 

کدخبر: ۵۵۸۱۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر