کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۲۴
تاریخ خبر:

اجاره‌خانه در منتهی‌الیه شمال، جنوب، غرب و شرق تهران چقدر است؟

اجاره‌خانه در منتهی‌الیه شمال، جنوب، غرب و شرق تهران چقدر است؟

قیمت رهن و اجاره در شهرک‌های حکیمیه و امید و اکباتان

هفت صبح|  شهرک حکیمیه در شرقی‌ترین نقطه تهران، یکی از محله‌هایی است که دسترسی خوبی به مراکز خرید و درمانی و مدرسه و ... دارد. این امکانات باعث می‌شود تا ساکنان برای برطرف کردن نیازهای روزانه خود، نیاز چندانی به خروج از حوالی حکیمیه نداشته باشند. این خصوصیت تنها به این نقطه از تهران مربوط نیست. در شمال شرق، شهرک امید قرار دارد که یکی از گران‌ترین و استانداردترین شهرک‌هاست و در غرب شهرک اکباتان با حدود 50سال سن، چنین امکاناتی را دارد. از طرف دیگر اگر می‌خواهید هزینه کمتری بابت اجاره یا رهن خانه بپردازید، در جنوب پایتخت می‌توانید سراغ شهرک ولیعصر بروید که دارای دسترسی کامل به امکانات مورد نیاز یک خانواده است.

 

 حکیمیه؛ حداقل ودیعه 400میلیون

حکیمیه در شرق تهران، شهرکی شامل سه‌فاز است که از شمال به بزرگراه شهید بابایی (تهران)، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به ۳۵متری خیابان اتحاد و از شرق به جاده تلو محدود می‌شود. حکیمیه به علت تراکم جمعیت پایین، آب‌وهوای خوب، دسترسی آسان به مرکز تهران و خارج از شهر شناخته می‌شود. اجاره‌خانه در حکیمیه متوسط است. مثلا شما می‌توانید با پرداخت 600میلیون تومان ودیعه و ماهی 15میلیون و 500هزار تومان یک خانه 100متری را که سال 1401 ساخته شده را داشته باشید.

 

این خانه دوخوابه بوده و در طبقه چهاردهم ساختمانی 19طبقه قرار گرفته و دارای انباری، پارکینگ و آسانسور است. معماری داخلی واحد نسبتا جذاب است و نور خوبی دارد. گزینه دیگر 75متری و یک‌خوابه است و سال 1388 ساخته شده. برای اینکه بتوانید ساکن چنین خانه‌ای شوید باید 255میلیون تومان به‌عنوان ودیعه بپردازید و ماهی پنج‌میلیون و 500هزار تومان پول بدهید. واحدی که حرفش را می‌زنیم، در طبقه اول قرار گرفته و فاقد آسانسور، انباری و پارکینگ است.

 

با ماهی 18میلیون تومان می‌توانید ساکن واحدی 95متری و پنج‌سال ساخت در حکیمیه شوید که دوخوابه بوده و در طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته. این خانه فول امکانات است و در فاز سه قرار گرفته و دو اتاق‌خواب دارد که هر دو مستر هستند. نور واحد خوب و زیاد است و دسترسی مناسبی به اماکن خرید و درمانی دارد. اگر دنبال رهن باشید، یکی از گزینه‌های آگهی شده مربوط به واحدی 130متری و پنج سال ساخت و دوخوابه است که با یک میلیارد و 350‌میلیون تومان می‌توانید ساکنش شوید.

 

این خانه معماری داخلی چشم‌نوازی دارد و نورش هم زیاد است و در طبقه سوم قرار گرفته. خانه مورد نظر ما از امکاناتی چون آسانسور، انباری و پارکینگ بهره برده و بالکن و برق اضطراری دارد. خانه‌ای 101متری که سال 1398 ساخته شده و یک‌خوابه است، با 400‌میلیون ودیعه و ماهی 27‌میلیون تومان اجاره، آگهی شده. این خانه در طبقه 12 قرار گرفته و دارای امکانات کامل است. این ساختمان به سالن ورزشی مجهز بوده و لابی نسبتا لوکسی داشته و لابی‌من 24ساعته در آن حضور دارد.

 

البته واحدی که در مورد آن می‌گوییم از نظر نور، حرف زیادی برای گفتن ندارد اما وجود کمد دیواری‌های بزرگ، می‌تواند این نقص را جبران کند. درصورتی‌که دنبال واحدهای کوچک‌تر باشید، خانه‌ای 74متری که سال 1394 ساخته شده و دوخوابه است را می‌توانید با 950‌میلیون تومان رهن کنید. این خانه در طبقه پنجم ساختمانی شش‌طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و دسترسی خوبی به مراکز خرید و درمانی دارد. وجود بالکن و کمددیواری جادار از دیگر امکانات واحد موردنظر ما به‌حساب می‌آید. در حوالی سازمان آب حکیمیه می‌توانید با 600‌میلیون تومان خانه‌ای 60 متری و یک‌خوابه را رهن کنید که سال 1389 ساخته شده و در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. این خانه ویوی خوبی دارد و مورد بازسازی قرار گرفته است.

 

 شهرک امید؛ حداقل ودیعه 600‌میلیون

شهرک امید در شمال شرقی تهران و در مجاورت پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است. این شهرک شامل حدود دو هزار واحد مسکونی در قالب ۱۸برج و ۵۴ خانه ویلایی است و جمعیت ساکن در آن حدودا هشت هزار نفر برآورد می‌شود. این شهرک در میان جنگل لویزان و بوستان جنگلی یاس در محدوده شمیرانات واقع شده و در منطقه چهار شهرداری تهران قرار دارد. طبق ادعاها، شهرک امید تنها شهرک مسکونی در کل ایران است که تاکنون موفق شده گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ در مدیریت کیفیت و سلامت محیط‌زیست را از موسسه گاردین انگلستان دریافت کند.

 

در این شهرک، مراکز تفریحی و تحصیلی وجود دارد که ساکنان را از بیرون شهرک بی‌نیاز می‌کند. در این شهرک با دو میلیارد و 100‌میلیون تومان می‌توانید یک خانه 133متری را رهن کنید که دوخوابه است و در طبقه چهارم ساختمانی 14طبقه قرار گرفته. این خانه آسانسور و انباری دارد اما فاقد پارکینگ است و از نگهبانی 24ساعته، سالن ورزشی و بالکن برخوردار شده است. خانه یکبار بازسازی شده و نور خوب و پنجره‌های بلندی دارد.

 

با همین متراژ می‌توانید سراغ گزینه دیگری بروید که مورد بازسازی قرار گرفته و دوخوابه است. برای اجاره چنین واحدی، باید علاوه بر 600‌میلیون تومان ودیعه، ماهی 15‌میلیون تومان هم به عنوان اجاره بپردازید. واحد موردنظر در طبقه ششم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور زیاد، آشپزخانه بزرگ، اتاق‌های دلباز و ... دارد و از لابی‌من 24 ساعته برخوردار است.

 

گزینه بعدی جزو واحدهای 165متری این شهرک به‌حساب می‌آید که دوخوابه است و ویوی بسیار عالی دارد. این خانه که در طبقه اول ساختمان 14طبقه قرار گرفته،‌ آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و قابلیت تمدید تا چند سال را دارد. این خانه تنها در بخش آشپزخانه، بازسازی شده است. ودیعه آن دو میلیارد تومان و اجاره‌اش ماهی 15‌میلیون تومان تعیین شده. یک 160متری دیگر هم آگهی شده که سه‌خوابه است و نشان می‌دهد در طول سال‌های اخیر بازسازی شده. این خانه با دو میلیارد و 500‌میلیون تومان قابل رهن بوده و در طبقه دوم ساختمانی 14طبقه قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد.

 

وجود دو بالکن، نور زیاد و سرایدار 24ساعته از امکاناتی به‌حساب می‌آید که باعث شده مالک این رقم را برای رهن درنظر بگیرد. برای اینکه خانه 135متری و دوخوابه را که سال 1400 بازسازی شده رهن کنید، باید دو میلیارد و 100‌میلیون تومان پول بدهید. این خانه در طبقه آخر ساختمان 15طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و صفر تا صد آن بازسازی شده. ویوی آن بدون مشرف بوده و دو بالکن و فضای باربیکیو دارد و دارای نور فراوان است. در نهایت با 700‌میلیون تومان ودیعه و ماهی 30‌میلیون تومان می‌توانید سراغ یکی از واحدهای 130متری بروید که سه‌خوابه بوده و مورد بازسازی قرار گرفته. امکانات این خانه کامل است، در طبقه چهارم واقع شده، ویوی آن به سمت شهر و جنگل است، بالکن وسیعی دارد و نور آن هم خوب است.

 

شهرک اکباتان؛ حداقل ودیعه 200‌میلیون

شهرک اکباتان در غرب تهران قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های پایتخت است که نزدیک به 50سال سن دارد. این شهرک از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری می‌رسد. گفته می‌شود این شهرک در برابر زمین‌لرزه تا ۹ریشتر مقاوم است اما این ادعا، منتقدینی هم دارد.

 

دسترسی به بیمارستان، حداقل دو مرکز خرید، سینما، مدرسه، کافه و رستوران و البته وجود یک ایستگاه مترو در فاز دو شهرک باعث شده تا بسیاری از افراد نیازی نبینند تا مدام برای کارهای ریز و درشت از داخل شهرک خارج شوند. در این شهرک انواع واحدهای مسکونی مثل سوئیت تا خانه‌های وسیع دوبلکس در دسترس است. برای نمونه اگر بخواهید یک واحد دوبلکس 137متری و دوخوابه را رهن کنید، باید یک میلیارد و 450‌میلیون تومان پول داشته باشید. این واحد در طبقه اول قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و بازسازی شده.

 

همزمان می‌توانید واحد 66متری یک‌خوابه را در این شهرک با 200‌میلیون تومان ودیعه اجاره کنید. البته به‌شرط اینکه بتوانید ماهی 23‌میلیون تومان هم اجاره بپردازید. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور دارد اما فاقد انباری و پارکینگ بوده و به مراکز خرید و مترو نزدیک است. 

 

اگر برایتان بازسازی خانه چندان اهمیتی ندارد، می‌توانید واحد 60متری دیگری را با 250‌میلیون تومان ودیعه و ماهی 20‌میلیون تومان اجاره کنید. این خانه در طبقه سوم از ساختمانی 12طبقه قرار گرفته و آسانسور و انباری دارد اما فاقد پارکینگ است. اگر دنبال واحدی متوسط باشید، با 500‌میلیون تومان ودیعه و ماهی 25‌میلیون تومان اجاره می‌توانید سراغ واحد 106متری بروید که دوخوابه و فول‌امکانات است و در فاز دو قرار گرفته. در آگهی این واحد، ‌آمده است که دسترسی خوبی به مراکز تفریحی و مترو و ... دارد.

 

خانه بازسازی شده و تمیز و مرتب به‌نظر می‌رسد. خانه 188متری چهارخوابه در اکباتان با یک میلیارد تومان ودیعه و ماهی 36‌میلیون تومان آماده اجاره است. اگر بخواهید آن را رهن کنید باید دو میلیارد و 300‌میلیون تومان هزینه کنید. این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و در دهه80 بازسازی شده. اگر دنبال سوئیت باشید، یک گزینه 43متری در بین آگهی‌ها وجود دارد که با 200‌میلیون ودیعه و ماهی 16‌میلیون تومان می‌توانید ساکنش شوید. خانه در طبقه دوازدهم قرار گرفته و انباری ندارد؛ اما دارای آسانسور و پارکینگ است.

 

شهرک ولیعصر؛ حداقل ودیعه 200‌میلیون

شهرک ولیعصر بخش بزرگی در منطقه ۱۸ تهران است که منطقه پرجمعیت و وسیعی را تشکیل می‌دهد و با مناطق ۹، ۱۷، ۱۹ و محلات یافت‌آباد، نعمت‌آباد، تولیددارو، وصفنارد و فلاح مجاور است. وجود پارک‌های متعدد، سالن‌های ورزشی و بازارهای مهم در اطراف شهرک ولیعصر باعث اهمیت آن شده. این شهرک در جنوب تهران فضای سبز قابل‌قبولی دارد و اجاره‌خانه‌ها در آنجا نسبتا کم است. بخش‌های زیادی از این شهرک دارای بافت فرسوده است. هرچه به سمت بخش جنوبی این محله بروید، تعداد خانه‌ها و مغازه‌ها محدود می‌شود. قسمت‌های شمال شهرک ولیعصر دارای کوچه‌های عریض و بیشتر بوستان‌های واقع در بخش شمالی شهرک هستند.

 

اگر دنبال واحد 66متری در این شهرک باشید که یک‌خوابه است و سال 1386 ساخته شده و در طبقه چهارم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته، به 350‌میلیون تومان ودیعه و ماهی دو‌میلیون تومان اجاره نیاز خواهید داشت. این خانه آسانسور ندارد اما از انباری و پارکینگ برخوردار شده. دسترسی خوب به داروخانه و مدرسه و سوپر مارکت از امکانات چنین واحدی به حساب می‌آید. شما هم‌زمان می‌توانید واحدی 60متری و یک‌خوابه را در این شهرک با 550‌میلیون تومان رهن کنید.

 

خانه‌ای که در موردش صحبت می‌کنیم،‌ در طبقه چهارم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ بوده و نور خوبی دارد و معماری داخلی آن قابل‌توجه است. دسترسی به بی‌آر‌تی و مترو از امکاناتی است که در آگهی چنین واحدی ذکر شده. درصورتی‌که دنبال خانه کوچک‌تر باشید، گزینه بعدی 47متری و یک‌خوابه است و نور زیادی دارد. ساختمان در سال 1388 ساخته شده و برای سکونت در آن باید 200‌میلیون تومان ودیعه بپردازید و ماهی پنج‌میلیون تومان اجاره بدهید.

 

واحدی که حرفش را می‌زنیم در طبقه چهارم قرار گرفته و فاقد آسانسور است اما انباری و پارکینگ دارد. واحدهای بزرگ‌تر هم کم نیستند. مثلا برای رهن واحد 120متری که سال 1390 ساخته شده و دوخوابه است و در طبقه سوم قرار گرفته، باید 900‌میلیون تومان پول داشته باشید. این خانه فاقد آسانسور است و فقط پارکینگ و انباری دارد. برای رهن خانه‌ای 85متری که سال ساخت آن 94 است و دو اتاق‌خواب دارد، باید 800‌میلیون تومان هزینه کنید. این خانه در طبقه اول قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و دسترسی خوبی دارد.

 

کدخبر: ۵۶۴۵۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر