کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۸۱
تاریخ خبر:

یک دست لباس زنانه چقدر قیمت دارد؟

یک دست لباس زنانه چقدر قیمت دارد؟

برندهای ایرانی در قیمت‌گذاری با برندهای خارجی رقابت می‌کنند اما...

هفت صبح| سونامی واردات پوشاک به ایران، خبری است که هر چند وقت یکبار ترند می‌شود. بخشی  از لباس‌های خارجی که در ایران فروخته می‌شوند، مربوط به کشور همسایه ترکیه هستند. اما بازار لباس‌های بنگلادشی و پاکستانی هم داغ است. در برخی از پاساژهای متوسط، تعداد فروشگاه‌هایی که کالاهایی با جنس پلی‌استر می‌فروشند، بسیار زیاد شده. قیمت یک بلوز زنانه در چنین فروشگاه‌هایی، معمولا از 500هزار تومان کمتر است اما اگر دنبال لباس پارچه‌ای باشید، قیمت‌ها کمی بالاتر است.

 

مثلا شومیز زنانه که هیچ‌وقت متوجه نمی‌شوید که پاکستانی است یا بنگلادشی، حدود یک میلیون تومان در یکی از پاساژهای مشهور مرکز شهر قیمت دارد. این فروشگاه‌ها کالاهایی را وارد کرده‌اند که روی آنها برندهایی مانند منگو که اصل آن اسپانیایی است، خورده و قیمت یک پیراهن زنانه آن نزدیک بین یک میلیون و 700هزار تومان تا دو میلیون تومان است. در مقابل نگاهی به برندهای ایرانی به ما می‌گوید که قیمت، تفاوت چشم‌گیری با برندهای ترک یا اروپایی ندارد.

 

البته خرید از این برندها در وهله اول خرید کالای قاچاق بوده و در وهله دوم، دردسرهای زیادی دارد. یعنی شما اگر بخواهید شلوار، بلوز یا... را از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید، اغلب باید دو تا سه هفته صبوری به‌خرج دهید. علاوه‌براین قیمت نهایی با آنچه روی سایت این برندها دیده می‌شود، متفاوت است. مثلا ممکن است با دیدن قیمت دو میلیون تومان روی کت منگو وسوسه شوید، اما بعد در نهایت پس از چند هفته صبوری، کالایی که کمی با سایزتان مغایرت دارد به دستتان برسد که بین 500 تا 700هزار تومان بالاتر از قیمت روی سایت است.

 

از طرف دیگر مسئله کیفیت هم مطرح است. برندهای فست‌فشن مثل زارا، منگو و اچ‌اندام و... معمولا کیفیت پایینی دارند و علت ارزان‌بودنشان هم همین است. اما برندهای ایرانی که در قیمت‌گذاری نگاهی هم به بازار پوشاک جهانی دارند، اغلب روی کیفیت کالا، مانور بیشتری می‌دهند. البته این موضوع در مورد طراحی‌ها چندان صدق نمی‌کند و به‌نظر می‌رسد که آنها به جای هزینه کردن برای طراح اختصاصی، کپی از کالکشن‌های قدیمی‌تر برندهای مشهور را ترجیح می‌دهند.

 

شلوار جین و پارچه‌ای؛ متوسط قیمت یک میلیون

اگر بخواهید از برندهای ایرانی شلوار جین بخرید، باید بین یک میلیون و 500 تا سه میلیون تومان هزینه کنید. مثلا برای خرید شلوارجین‌های ساده برند بادی‌اسپینر باید بین دو میلیون و 380هزار تومان تا دو میلیون و 500هزار تومان هزینه کنید. شلوارهای د‌م‌پا کمی گران‌تر از شلوارهای معمولی هستند. از همین برند می‌توانید شلوار پارچه‌ای هم تهیه کنید. مثلا شلوار لینن که مخصوص این فصل است، یک میلیون و 890هزار تومان قیمت دارد.

 

شلوارهای پارچه‌ای ساده بین یک میلیون و 690هزار تومان تا نزدیک یک میلیون و 800هزار تومان فروخته می‌شوند. گران‌ترین شلوار پارچه‌ای زنانه نزدیک به دو میلیون تومان است و ارزان‌ترینشان در برند بادی‌اسپینر یک میلیون و 590هزار تومان به‌فروش می‌رسد. اگر شلوارپارچه‌ای طرح‌دار بخواهید، می‌توانید با هزینه کمتری هم شلوار پارچه‌ای از این برند ایرانی بخرید. مثلا قیمت یک مدل از آن یک میلیون و 290هزار تومان است. قیمت شلوارهای کتان بادی‌اسپینر بین یک میلیون و 100هزار تومان تا یک میلیون و 990هزار تومان است.

 

اگر بخواهید از جین‌وست خرید کنید، متوجه می‌شوید که قیمت‌ها تخفیف خورده‌اند. این تخفیف‌ها تقریبا همیشگی هستند. مثلا یک مدل جین راسته جوتی‌جینز سه میلیون و 500هزار تومان قیمت داشته و در تخفیف می‌شود همان را با یک میلیون و 574هزار تومان تهیه کرد. با یک میلیون و 350هزار تومان می‌شود شلوار لینن را از این برند خرید که قیمت اصلی آن سه میلیون تومان تعیین شده. شلوارهای پارچه‌ای گشاد و خنک زنانه از این برند یک میلیون و 124هزار و 550تومان قیمت دارد و رقم اصلی آن دو میلیون و 500هزار تومان است.

 

قیمت‌ها در برند سرژه کمتر هستند. مثلا با 695هزار تومان می‌توانید اقدام به خرید شلوارپارچه‌ای از این برند کنید. بالاترین قیمت برای شلوارهای پارچه‌ای در فروشگاه‌های سرژه نزدیک به دو میلیون تومان است. سرژه شلوار طرح‌دار هم دارد که برای خریدش به یک میلیون و 390هزار تومان نیاز خواهید داشت. قیمت شلوارجین‌های سرژه حدودا دو میلیون تومان است. قیمت شلوارهای سله‌بن از 590هزار تومان شروع می‌شود و اگر دنبال مدل‌های ساده و مشکی بگردید، باید یک میلیون و 100هزار تومان هزینه کنید.

 

اگر بخواهید به جای گزینه‌های ایرانی، شلوارجین را از مدل‌های کپی منگو و زارا که در بنگلادش یا پاکستان تولید می‌شوند بخرید، هزینه‌ شما حدودا یک میلیون تومان تمام می‌شود. اغلب شلوارهای پارچه‌ای تولید چین یا ایران و برخی از کالاهای لینن تولید پاکستان هستند که قیمت آنها بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و 200هزار تومان است. قیمت برندهای اروپایی و ارزانی مثل منگو حداقل یک میلیون و 500هزار تومان خواهد بود.

 

البته مدل‌های دیگری هم هست که ممکن است تا دو میلیون تومان برای شما هزینه بردارد. همین برند، مدل‌های لوکس‌تری دارد که نزدیک به دو میلیون و 500هزار تومان برایتان تمام می‌شود. البته این را هم حساب کنید که روی این قیمت‌ها هزینه آنلاین‌شاپ و باربری هم محاسبه خواهد شد. شما می‌توانید شلوارهای پارچه‌ای این برند را هم با قیمت‌هایی مثل یک میلیون و 400هزار تومان تا دو میلیون تومان تهیه کنید.

 

شومیز؛ متوسط قیمت یک میلیون

حداقل قیمت برای یک شومیز تابستانی زنانه در برند بادی‌اسپینر، نزدیک به یک میلیون تومان است. اگر بخواهید شومیز آستین بلند لینن تهیه کنید، باید حدودا یک میلیون و 500هزار تومان پول بدهید. البته از همین پارچه‌، قیمت‌های بالاتری هم وجود دارد. مثلا بادی‌اسپینر یک مدل با پارچه ساده را نزدیک به یک میلیون و 990هزار تومان قیمت زده است. مدلی که در مورد آن حرف می‌زنیم، یک شومیز راه‌راه است. شومیزهای آستین‌بلند با قد بلندتر نزدیک به یک میلیون و 900هزار تومان فروخته می‌شوند.

 

گران‌ترین شومیز چنین برندی دو میلیون و 290هزار تومان است. ارزان‌ترین شومیزی که می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین یا غیرآنلاین جین‌وست بخرید، یک مدل آستین کوتاه است که با تخفیف حدودا 720هزار تومان است و البته قیمت قبل از تخفیفش دو میلیون و 300هزار تومان گفته شده. گران‌ترین گزینه در فروشگاه‌های این برند یک مدل شومیز آستین‌بلند پارچه‌ای است که برای خریدش باید یک میلیون و 800هزار تومان پول بدهید. البته قیمت بدون تخفیف همین شومیز چهار میلیون تومان اعلام شده.

 

جین‌وست شومیزهای خنک راه‌راه را هم همین یک میلیون و 800هزار تومان می‌فروشد. اگر بخواهید شومیز جین بخرید، کارتان با یک میلیون و 580هزار تومان هم راه می‌افتد. قیمت شومیزهای ساتن این برند هم همان حدود است. شومیزهای سرژه از 985هزار تومان قیمت دارند. البته مدل‌های بلندتر با پارچه‌های مرغوب‌تر را می‌توانید از سرژه نزدیک به یک میلیون و 200هزار تومان بخرید. این برند شومیزهای ساتن دارد که قیمتش به یک میلیون و 300هزار تومان نزدیک شده.

 

برای اینکه بتوانید یک شومیز لینن مدل‌دار را از سرژه بخرید، ممکن است ناچار شوید یک میلیون و 580هزار تومان هزینه کنید. اگر سراغ فروشگاه سارک بروید، می‌توانید با یک میلیون و 189هزار تومان شومیز تهیه کنید. البته تنوع شومیزهای تابستانی این برند چندان زیاد نیست. با کمتر از یک میلیون تومان در بین شومیزهای برند سله‌بن می‌توانید خرید داشته باشید. مثلا شومیزهایی با رنگ‌های روشن و متنوع از این برند 840هزار تومان تا 930هزار تومان قیمت دارد.

 

قیمت شومیزهای آستین کوتاه حوالی 700هزار تومان است. در فروشگاه‌هایی که اجناس پاکستانی و بنگلادشی می‌آورند، شومیزهای لنین فراوان پیدا می‌شود. قیمت این مدل شومیزها در کمترین حالت حوالی 500هزار تومان است. البته برای خرید با چنین قیمتی باید خیلی خوش‌شانس باشید. اما در پاساژهای معمولی، کالاهای این دو کشور بین800هزار تومان تا یک میلیون و 200هزار تومان فروخته می‌شود که فرق چشمگیری از نظر قیمت با کالای برندهای ایرانی ندارد.

 

اگر بخواهید شومیزهای چینی را بخرید، قیمت در همین حدود است. مدل‌های ترک حوالی دو میلیون تومان فروخته می‌شوند. اگر بخواهید یک مدل شومیز نسبتا گران لینن را از برندی مانند زارا که اسپانیایی است بخرید، باید حدودا سه میلیون تومان پول داشته باشید. البته رقم نهایی اگر از آنلاین‌شاپ‌ها خرید کنید، ممکن است به سه میلیون و 500هزار تومان هم برسد. این برند شومیزهای لینن راه‌راه محبوبش را در ترکیه 1150 لیر می‌فروشد که به پول ما حدودا دو میلیون و 200هزار تومان می‌شود. 

 

کت؛ متوسط قیمت دو میلیون 

برند سرژه معمولا کت تک دارد و نمی‌توانید کت‌وشلوار زنانه را در بین مدل‌های آن پیدا کنید. ارزان‌ترین کتی که می‌توانید از چنین برندی بخرید، یک مدل کت کوتاه ساده و تابستانی است که با تخفیف فعلا یک میلیون و 193هزار و 400تومان فروخته می‌شود. البته بادی‌اسپینر قیمت اصلی آن را یک میلیون و 990هزار تومان گفته است. برای خرید یک کت بلند ساده باید یک میلیون و 672هزار و 300تومان در حراج هزینه کنید. قیمت این مدل دو میلیون و 390هزار تومان گفته می‌شود.

 

بادی‌اسپینر کت ساده کلاسیک دارد که با رنگ قهوه‌ای تولید شده و برای خرید آن باید دو میلیون تومان هزینه کنید. قیمت اصلی این مدل سه میلیون و 385هزار تومان است. بالاترین قیمت برای کت در فروشگاه‌های بادی‌اسپینر بدون تخفیف یک میلیون و 880هزار تومان است که با تخفیف می‌توانید آن را دو میلیون و 303هزار تومان بخرید. جین‌وست هم انواع کت زنانه را تولید کرده است. یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها در فروشگاه‌های نسبتا بزرگ این برند، یک میلیون و 336هزار و 50تومان است.

 

قیمت قبل از تخفیف آن ظاهرا شش‌میلیون تومان بوده است. اگر کت ساده و کلاسیک بخواهید از جین‌وست می‌توانید با یک میلیون و 500هزار تومان تا یک میلیون و 800هزار تومان خرید کنید. البته قیمت‌های قبل از تخفیف این دو به‌ترتیب هفت میلیون و پنج میلیون تومان بوده است. گران‌ترین کتی که برند جین‌وست دارد، دو میلیون و 250هزار تومان فروخته شده و قیمت اصلی آن پنج میلیون تومان نوشته شده. برند سرژه یک سری کت زنانه تابستانی دارد که برای خرید آنها باید یک میلیون و 290هزار تومان پول بدهید.

 

کت‌های بلند این برند را می‌توانید یک میلیون و 690هزار تومان بخرید. اگر دنبال کت‌جین باشید،‌ سرژه آن را یک میلیون و 790هزار تومان قیمت زده است. گران‌ترین کت در این برند هم همان یک میلیون و 790هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت کت‌های سارک گران‌تر هستند. مثلا یک مدل کت زنانه رسمی سه میلیون و 104هزار تومان قیمت دارد و قیمت اصلی سه میلیون و 880هزار تومان بوده.

 

کت‌های کوتاه سارک را می‌شود با یک میلیون و 290هزار تومان تا میلیون و 870هزار تومان خرید. سله‌بن کت‌های زنانه خود را در تخفیف یک میلیون و 280هزار تومان قیمت گذاشته و نوشته که بدون تخفیف یک میلیون و 600هزار تومان است. کت‌های زنانه خارجی در بازار اغلب ترک یا چینی هستند و قیمتشان بین یک میلیون و 700هزار تومان تا دو میلیون و 800هزار تومان است.

 

اگر بخواهید از برندی مثل کوتون ترکیه خرید کنید، یک کت کلاسیک کرم رنگ و عادی می‌تواند نزدیک به دو میلیون تومان برایتان تمام شود. البته گزینه‌های گران‌ترین هم وجود دارد که قیمتشان تا دو میلیون و 500هزار تومان بالا می‌رود. در صورتی‌که سراغ منگو اسپانیایی بروید، متوجه می‌شوید که بدون هزینه باربری و آنلاین‌شاپ متوسط قیمت کت‌های زنانه به پول ما حدود سه میلیون تومان در می‌آید. این برند البته کت‌های گران‌تری هم دارد که نزدیک به چهار میلیون تومان فروخته می‌شوند. 

 

مانتو؛ متوسط قیمت یک میلیون و 200 هزار

در فروشگاه‌های سله‌بن برای خرید مانتو باید حوالی دو میلیون تومان هزینه کنید. مثلا یک مدل که غیررسمی بوده و گلدوزی دارد و قدش تا زانو می‌رسد، دو میلیون و 190هزار تومان فروخته شده و مدلی ساده‌تر یک میلیون و 990هزار تومان است. برای خرید مانتوجین که البته در این هوا گزینه مناسبی نیست، به یک میلیون و 690هزار تومان پول نیاز خواهید داشت.

 

مانتوهای سبک‌‌تریک میلیون و 990هزار تومان فروخته می‌شوند. گران‌ترین مانتو این برند یک مدل سفیدرنگ با گلدوزی روی آستین‌هاست که برای خریدش به دو میلیون و 890هزار تومان پول نیاز خواهید داشت. مانتو‌های جین‌وست که با نام برند جوتی‌جینز فروخته می‌شوند، یک میلیون و 755هزار تومان با تخفیف فروخته می‌شوند. قیمت اصلی آن سه میلیون و 900هزار تومان گفته می‌شود.

 

البته از این برند می‌توانید با یک میلیون و 600هزار تومان هم مانتو تهیه کنید. قیمت‌ها در سرژه کمی ارزان‌تر است. مثلا با نزدیک به 900 هزار تومان می‌توانید یک مانتو بلند خنک با رنگ روشن را بخرید. البته قیمت مانتوها می‌تواند تا یک میلیون و 600هزار تومان هم بالا برود. بالاترین قیمت برای مانتوهای مدل‌دار است که نزدیک به یک میلیون و 800هزار تومان فروخته می‌شود. به‌طور کلی برای خرید مانتوهایی که در داخل ایران تولید می‌شوند باید حداقل 800هزار تومان را کنار بگذارید. مدل‌های هیجان‌انگیزتر یک میلیون و 500هزار تومان هستند.

 

 

 

کدخبر: ۵۶۳۲۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر