کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۷۳۳
تاریخ خبر:

فهرست عجیب اولویت اول واردات منتشر شد

فهرست عجیب اولویت اول واردات منتشر شد

انتشار فهرست اولویت اول واردات کالا توسط وزارت صمت شوک جدیدی به فعالان اقتصادی وارد کرد

انتشار فهرست عجیب اولویت اول واردات کالا توسط وزارت صمت شوک جدیدی به فعالان اقتصادی وارد کرد. چند روز پیش سامانه جامع تجارت که برای دستوراتی را برای سبک تجارت خارجی به فعالان اقتصادی تکلیف کرده است، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد اولویت اول واردات کالا توسط واحد‌های بازرگانی با 750 کد تعرفه‌ای است که در تامین کالاهای مورد نیاز کشور از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

جدول واردات

فعالان واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع معتقدند این اقدام بدون در نظر گرفتن نیاز اولویت دار واحد‌های تولیدی و به ویژه صنایع کوچک انجام شده و با این شیوه فهرست 750 فقره کد تعرفه تهیه و به عنوان کد تعرفه های اولویت دار برای واردات منتشر شده است. برخی از اقلام به عنوان کالاهای اولویت دار واردات توسط وزارت صمت از سوی اتاق بازرگانی و انتقاد مورد توجه قرار گرفته است.

 

دستگاه آرایش مو، وافل و ویفر، تخته‌ برف سواری، مانکن خیاطی، صندلی ماساژ، شلوار و دستکش موتور سواری،  سیم و زه آلات موسیقی، دستگاه موزدایی، چوب هاکی، توپ پردار بدمینتون، تفریحات پارک آبی، توپ اسکواش، انواع قلم و اسکی، تخته برف سواری، ماشین های کوچک برقی، اجزا و قطعات اسکوتر برقی و دستگاه شست و شوی خودرو از نوع خانگی از جمله اولویت ها اعلام شده اند.

منبع: جماران
کدخبر: ۵۵۹۷۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر