کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۳۸
تاریخ خبر:

مگر می‌شود بدون ناخنگیر برقی زندگی کرد؟

مگر می‌شود بدون ناخنگیر برقی زندگی کرد؟

گزارشی درباره وسایل و گجت‌هایی که اگر هم نداشته باشیم اتفاق خاصی نمی‌افتد. از شست و شو دهنده دهان تا سنگ‌ پای برقی

هفت صبح| گاهی اوقات وسایل و گجت‌هایی می‌خریم که بعد از خرید از خودمان می‌پرسیم، چرا این را خریدم. مثلا ناخن‌گیر برقی با قیمت بالایی که دارد چقدر در صرفه جویی زمان کمک می‌کند یا ضدعفونی کننده دهان چه کاری می‌کند که مسواک از پس آن بر نمی‌آید. یا مثلا خرید لامپ ضدعفونی کننده یا قلم تستر سلامت آب، ظرف غذای برقی حیوانات یا صداگیر آلارم کمربند ایمنی خودرو چقدر ضروری است که اگر آنها را نداشته باشیم از زندگی عقب می‌مانیم؟ یا کجای چرخ زندگی بدون آنها می‌لنگد؟

 

داستان این است که ‌بعضی وقت‌ها به شکلی تحت تاثیر جو و تبلیغات بلاگرها قرار می‌گیریم که  خیلی سریع آن وسیله را سفارش می‌دهیم که مبادا تمام شود و ما از دنیای مدرن عقب بمانیم.

اما جو این وسایل هم مثل گجت و لوازمی که چند ماه پیش مد شده بود خیلی سریع می‌خوابد، ربات ایمو، ایرفرایر یا هواپز، مجموعه آرایشی شیگلم و گردنبند هرینگبون را یادتان می‌آید که تا چند ماه پیش ورد زبان بلاگرها بود؟ حالا دیگر هیچ کس از این وسایل حرف نمی‌زند. این وسایل هیجان انگیز که این روزها خیلی درباره آنها تبلیغ می‌شود هم تا چند ماه دیگر کسی سراغش را نمی‌گیرد، فقط این وسط پول زیادی از کف کسانی می‌رود که خیلی زود جو گیر می‌شوند و وسیله‌ای را می‌خرند که خیلی هم به آن نیاز ندارند.

 

صدا گیر آلارم کمربند ایمنی خودرو

 

آلارم کمربند ایمنی را برای این گذاشته‌اند که راننده متوجه شود، کمربندش را نبسته و آن را ببندد. یعنی صدای این آلارم را می‌توان با بستن سریع کمربند قطع کرد. ولی بعضی‌ها که دوست دارند در مسیرهای کوتاه بدون کمربند رانندگی کنند و اعصاب شنیدن این آلارم هم ندارند، صداگیر آلارم کمربند ایمنی خودرو را می‌خرند که این روزها برای انواع ماشین‌های داخلی و خارجی تولید شده و قیمت زیادی هم ندارد. مثلا صداگیر آلارم خودروهای ایرانی حدود 80 هزار تومان است و کسانی که ماشین خارجی دارند برای خرید این صداگیرها باید بین 100 تا 150 هزار تومان هزینه کنند.

 

  شست وشو دهنده دهان و دندان

 

خرید یک دستگاه شست‌وشو دهنده دهان و دندان بین دو میلیون و 700 هزار تومان تا سه میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. این دستگاه به گفته سازنده‌اش به قسمت‌هایی از دهان و دندان دسترسی پیدا می‌کند که هیچ مسواک و خلال دندانی نمی‌تواند آنجا را تمیز کند. گجت‌های شست‌وشو دهنده دهان و دندان دارای مخزن آب هستند که جریان آب را با پالس قوی وارد دهان می‌کنند و همه جای دهان و دندان را با فشار آب تمیز می‌کنند. از این دستگاه در حمام و زیر دوش نیز می‌توانید استفاده کنید.  این دستگاه پورت USB  دارد و وقتی باتری لیتیوم یونی آن را به مدت 4 ساعت شارژ کنید برای حداقل 80 روز می‌توانید از آن استفاده کنید.  البته خرید این دستگاه به این معنا نیست که دیگر از مسواک زدن راحت می‌شوید، نخیر همچنان باید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. این دستگاه فقط لطف می‌کند و با فشار آب را وارد دهان می‌کند و کاری به تمیز کردن جرم دندان‌ها ندارد.

 

  لامپ ضدعفونی کننده اتاق و کمد

 

یکسری لامپ تولید شده که به غیر از روشنایی که وظیفه اصلی آنهاست، محیط را هم ضدعفونی می‌کنند. این مدل لامپ‌ها باکتری و ویروس‌های موجود در محیط را از بین می‌برد. لامپ‌های ضدعفونی کننده، قابل حمل هستند و شکل آنها شبیه میکروفن‌های قدیمی است. این لامپ‌های ضدعفونی کننده بوی لباس‌های کمد و همچنین یخچال را از بین می‌برند و دستشویی را بدون جریان یافتن هوا استریل می‌کنند. مثلا برند شیائومی لامپ ضدعفونی تولید کرده که از طیف گسترده‌ای از نور ماوراء بنفش برای ضد عفونی و استریلیزاسیون استفاده می‌کند و به طور موثر پنج باکتری رایج در هوا را از بین می‌برد. لامپ‌های ضدعفونی کننده بسته به اندازه اتاق، در30 دقیقه آن را به طور کامل ضدعفونی می‌کنند.  قیمت این لامپ‌ها بسته به برندی که دارند بین 600 تا 900 هزار تومان است.

 

  ماگ برقی هیتردار

 

بعضی از لیوان‌های مخصوص قهوه و نسکافه و نوشیدنی‌های داغ برقی هستند که به آنها ماگ برقی یا ماگ هیتردار گفته می‌شود. این لیوا‌ن‌ها همیشه یک نوشیدنی داغ تحویلتان می‌دهند. این لیوان‌ها از جنس سرامیک، شیشه و استیل هستند و یک هیتر برقی دارند که دمای نوشیدنی موجود در آن  را بین 55 تا 60 درجه سانتیگراد گرم نگه می‌دارند. ماگ برقی با ماگ مسافرتی متفاوت است. ماگ مسافرتی یا ماگ فلاسکی که به تراول ماگ هم مشهور است بدنه کاملا عایق دارد  که جلوی سرد شدن و  هدر رفت حرارت و دما را می‌گیرد. اما ماگ برقی با کمک انرژی برق و سیستم هیتر دمای نوشیدنی را حفظ می‌کند. قیمت ماگ حرارتی هیتر دار بسته به برندی که دارد بین 250 تا 400 هزار تومان است.

 

  چوب لباسی خشک کن

 

این دستگاه از آن وسایلی است که به درد خیلی‌ها می‌خورد. مثلا وقتی می‌خواهی یک لباس را بپوشی ولی کثیف است و عجله داری و نمی‌توانی منتظر خشک شدن لباس در هوای آزاد باشی . این چوب لباسی خشک کن یک دیوایس هوشمند قابل حمل است که به شما کمک می‌کند حتی در سفر لباس‌هایتان را سریع و راحت خشک کنید. این دستگاه خیلی راحت تا می‌شود و در کیف دستی جا می‌شود. این دستگاه نه تنها لباس را خشک می‌کند بلکه آن را استریل و ضدعفونی هم می‌کند. حتی  از این دستگاه  برای خشک کردن کفش هم می‌توان استفاده کرد. برای اینکه لباس سریعتر خشک شود هم حتی می‌توانید سرعت چرخش باد آن را بالا ببرید. چوب لباسی خشک کن برای خشک کردن لباس کودکان هم مناسب است. وقتی باز می‌شود شبیه یک رخت آویز است که آویزان کردن لباس‌ها روی آن راحت است. قیمت چوب لباسی‌های خشک کن در بازار بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا دومیلیون تومان است.

 

  ناخن‌گیر برقی

 

ناخن‌گیر برقی یک میلیون و 800 هزار تومان، ناخن‌گیر معمولی 100 هزار تومان. هر دو ناخن می‌گیرند و هیچ کار اضافه دیگری انجام نمی‌دهند. فقط ناخن‌گیر برقی، در توضیحاتش نوشته شده که صدای کمی دارد و خیلی راحت و نرم ناخن‌ها را می‌گیرد و یک نور ال ای دی هم به ناخن می‌تاباند تا همه جای آن دیده شود و بزرگسال‌ها که چشم‌هایشان ضعیف است به راحتی از آن استفاده کنند. این ناخن‌گیر برای گرفتن ناخن نوزادان هم مناسب  است و گوشت نازک انگشت‌های آنها را اذیت نمی‌کند. ناخن‌گیرهای برقی مخزن هم دارند و ناخن به اطراف پرت نمی‌شود. با این اوصاف نتیجه کار ناخن‌گیر برقی و ناخن‌گیر معمولی یکی است، ناخن ها کوتاه می‌شوند.

 

  جوراب برقی

 

تا حالا جوراب برقی دیده‌اید؟ این جوراب خوراک کسانی است که مدام پایشان یخ می‌زند و همیشه می‌گویند پایشان سرد است. فقط باید برای خرید این جوراب‌ها حدود دو میلیون و 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان هزینه کنند. جوراب گرم‌کن پا مجهز به تراشه هوشمندی است که نمی‌گذارد دما بیش از حد بالا برود و پا را بسوزاند. دمای این جوراب همیشه ثابت و ایمن است. جوراب‌های گرمایشی هوشمند باتری داخلی دارند که پس از شارژ کامل، می‌توانید از آنها در حالت دمای متوسط حدود 10 ساعت و در دمای گرمای زیاد حدود 4 ساعت استفاده کنید. این جوراب‌ها از پارچه نرم و لطیف ساخته شده و قابل شست و شوست.

 

  خشک کن کفش

 

تصور کنید چهار میلیون و 500 هزار تومان بپردازید تا فقط یک دستگاهی بخرید که کفش‌هایتان را خشک و استریل می‌کند. این دستگاه‌های هوشمند، لایه‌های مختلف کفش را خشک  و بوزدایی می‌کنند. این دستگاه با برق کار می‌کند و بعد از گرم شدن می‌تواند داخل کفش را خیلی سریع خشک کند. این کفش خشک کن‌ها دو لوله مثل لوله جاروبرقی دارند که داخل کفش را با سرعت خشک می‌کنند. بعضی از مدل‌های هوشمند کفش خشک کن به تلفن همراه وصل می‌شوند و می‌توانید از راه دور آن را روشن و خاموش کنید.

 

  سنگ پا شارژی

 

شاید باورتان نشود ولی سنگ پا شارژی هم داریم. مدل سنتی آن که سنگ‌های سیاه سوراخدار است هنوز در بعضی از خانه‌ها پیدا می‌شود که بیشتر به شی تزئینی حمام تبدیل شده. اما بعضی‌ها دوست دارند سنگ پای شارژی بخرند و برایش بین یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 700 هزار تومان هم هزینه کنند. در توضیحات این مدل سنگ پاها نوشته شده، به راحتی پینه و خشکی پوست را برطرف می‌کنند . سر این سنگ پاهای شارژی یک غلتک تعبیه شده که 360 درجه می‌چرخد و  پینه و خشکی و تیرگی کف پا را از بین می‌برد. این سنگ پاها باتری قابل شارژ داخلی دارند و بدنه پلاستیکی آن در حمام خراب نمی‌شود و نمی‌پوسد.

 

  برس برقی مو

 

این مدل برس‌های حرارتی مو برای کسانی که موی فر و مجعد یا وز دارند خیلی جواب است. البته اگر نباشد هم می‌توان مو را با اتوی مو یا همان سشوار قدیمی صاف کرد. این برس‌های برقی خیلی سریع مو را خشک و صاف می‌کنند، ولی به همان اندازه اتو مو و سشوار و دستگاه‌های حرارتی به مو آسیب می‌زنند. ولی این چیزها وقتی تحت تاثیر جو تبلیغات قرار بگیرد، خیلی به چشم نمی‌آید. در چند ماه گذشته فقط کافی است صفحه یکی از بلاگرهای آرایش را باز کنید، دست همه آنها یک برس حرارتی است که از مزایای آن می‌گویند و اینکه دیگر لازم نیست برای براشینگ حرفه‌ای به آرایشگاه بروید و هزینه کنید. قیمت این برس‌ها بسته به برندی که دارند از 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا سه میلیون و 500 هزار تومان هم می‌رسد.

 

  قهوه ساز دولچه گابانا گل گلی

 

قهوه در دستگاه معمولی و ساده و بدون و نقش و نگار هم درست می‌شود و همان طعم را دارد ولی این روزها‌، دستگاه‌های قهوه ساز خانگی مد شده که روی آنها نقش و نگار دارد و گل گلی است. یعنی برند اسمگ و دولچه گابانا یک قهوه ساز طراحی کرده‌اند که رنگ و زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشد، اما نهایت هنرش درست کردن قهوه است و فقط خوشگل است، همین. برای همین بیشتر بلاگرها و اینفلوئنسرها وقتی می‌خواهند صبحانه بخورند، لیوان قهوه را زیر این دستگاه می‌گذارند تا زندگی شیکشان بیشتر به چشم بیاید. قیمت این قهوه ساز خوشگل حدود 89 میلیون تومان است. اما مدل کپی آن در بازار هم پیدا می‌شود که با قیمت چهار میلیون تومان تا هشت میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

  قلم تستر سلامت آب

 

این قلم شاید در شهر و زمانی که به آب لوله کشی سالم دسترسی داریم خیلی به کار نیاید، اما برای کسانی که طبیعت گرد هستند و از آب رودخانه و چشمه می‌نوشند، ممکن است خیلی به درد بخورد. قلم تستر سلامت آب شبیه دماسنج الکترونیکی است. و می‌تواند میزان فلزات سنگین، مواد آلی و شوری آب را برآورد و خلوص کلی آن را بسنجد. گجتی که برند شیائومی طراحی کرده ضدآب است و با دوعدد باتری دکمه‌ای کوچک کار می‌کند. روی بدنه قلم یک دکمه و یک صفحه نمایش است که با فشردن دکمه دیوایس روشن می‌شود و میزان خلوص آب را در صفحه نمایش نشان می‌دهد.

 

  آینه رومیزی چراغدار

 

بعضی از آینه‌های رومیزی آرایش با چراغ‌های نامرئی طراحی شده‌اند که نور لازم را برای آرایش کردن تامین می‌کنند. دور تا دور این آینه‌ها لامپ‌های ال ای دی کار شده  و دارای سه نور کم‌، متوسط و نور قوی است. بعضی از این آینه‌ها  دارای فینگر تاچ برای تغییر حالات نور و کابل usb برای شارژ هستند. برندهای مختلفی هم این آینه‌ها را تولید کرده‌اند به همین دلیل قیمت آنها متفاوت است. مثلا آینه چراغدار از برند بیسوس با قیمت یک میلیون تومان فروخته می‌شود. آینه آرایش شیائومی از 500 هزار تومان قیمت دارد و بعضی از مدل‌های هوشمند آن نیز بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا سه میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۵۴۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر