کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۶۷
تاریخ خبر:

چرا نگفتی مشتری خوب مایی!

چرا نگفتی مشتری خوب مایی!

نگاهی به قوانین و مقررات عضویت در باشگاه مشتریان چند برند پوشاک

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|  بعضی فروشگاه‌ها و برندهای ایرانی، به‌غیر از تخفیف و حراج‌های ویژه، باشگاه مشتریان هم دارند تا به مشتری‌های ثابت خدماتی بدهند که مشتری‌های گذری از آن بی‌بهره هستند. باشگاه مشتریان، خریداران را ترغیب می‌کند دوباره به فروشگاه‌هایی که قبلا از آن‌ها خرید کرده‌اند، سر بزنند و از تخفیف‌های خاص و شارژ اعتبار بابت خرید قبلی استفاده کنند.

 

سازوکار باشگاه مشتریان چندان پیچیده نیست؛ با هر خرید اسم و شماره تلفن مشتری در سیستم فروشگاه ثبت می‌شود و درصد مشخصی از خریدهای بعدی به حسابش برمی‌گردد. بعضی از این فروشگاه‌ها کارت عضویت دارند و بعضی‌ها یک شناسه منحصر به‌فرد مثل شماره موبایل برای مشتری ثبت می‌کنند تا اعتبارشان در محلی مشخص جمع شود. با اینکه باشگاه مشتریان سهم زیادی در بالا بردن فروش برند دارد، اما گاهی اوقات و در بعضی از شعبه‌ها اگر مشتری حواسش نباشد، صندوقدار به روی خودش نمی‌آورد و مشتری نمی‌تواند در خریدی که انجام می‌دهد از اعتباری که جمع کرده، استفاده کند و برای کالای مورد نظرش قیمت کمتری بپردازد.

 

موردی که شب گذشته برای خود من پیش آمد و بعد از اینکه از یک برند ایرانی حدود یک‌میلیون و 350‌هزار تومان خرید کردم، صندوقدار به روی خودش نیاورد که حدود 230‌هزار تومان اعتبار در کیف پولم دارم. حتی با اینکه شماره موبایلم را پرسید و در سیستم وارد کرد، به روی خودش نیاورد با یکی از اعضای سرشناس باشگاه مشتریان روبه‌رو است. قبلا هم با چنین موردی برخورد کرده بودم. در مواقعی که حوصله داشتم و اعتراض کردم، صندوقدار بهانه‌ آورد.

 

یک‌بار گفتند حراج است و در زمان حراج نمی‌توانید از اعتبارتان استفاده کنید. بار دیگر گفتند لباسی که خریده‌اید تخفیف خورده و فقط باید از محصولات جدید خرید کنید. اما شب گذشته من از محصولات جدید و بدون تخفیف خرید کردم، ولی باز صندوقدار مبلغ اعتبار مرا از قیمت خریدم کم نکرد.

 

این مطلب درباره همین موضوع است. اینکه باشگاه مشتریان برندهای معروف ایرانی به‌خصوص در این روزها که مردم برای شب عید خرید می‌کنند، چه خدماتی به مشتری‌های ثابت ارائه می‌دهد و چطور می‌توانیم از اعتباری که به‌دست می‌آوریم، استفاده کنیم. اصلا خود مشتری باید به صندوقدار بگوید که اعتبار دارد یا صندوقدار موظف است مبلغ اعتبار مشتری را در فاکتور نهایی لحاظ کند؟

 

سالیان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای سالیان از سال 1381 فعالیت رسمی خود را با عرضه پوشاک، کیف، کفش زنانه، مردانه و بچه‌گانه شروع کرده است. این برند ایرانی برای مشتریان ثابت خود مزایایی در قالب باشگاه مشتریان در نظر گرفته، به این شکل که با اولین خرید، اشتراک باشگاه مشتریان برای شما باز می‌شود و این در صورتی است که مبلغ خریدتان به سقف دو‌میلیون تومان برسد، این اشتراک فعال می‌شود.

 

اگر در طول یک سال مبلغ دومیلیون تومان از برند سالیان لباس و کیف‌و‌کفش بخرید، اعتبار سبز به شما تعلق می‌گیرد و هربار که به این فروشگاه بروید، می‌توانید تا سقف 15درصد تخفیف بگیرید. اگر در یک سال مبلغ خرید شما به 10میلیون تومان برسد، به شما اعتبار نقره‌ای تعلق می‌گیرد. با اعتبار نقره‌ای مبلغ تخفیفی که از این فروشگاه می‌گیرید، بیشتر می‌شود و هر بار که خرید ‌کنید، می‌توانید روی هر عدد خرید 20درصد کمتر بپردازید.  این برند، اعتبار طلایی هم دارد که اگر میزان خریدهای شما در یک سال به 15میلیون تومان برسد، این اعتبار به شما تعلق می‌گیرد. با این اعتبار طلایی می‌توانید از هرشعبه برند سالیان 25درصد روی هر خریدی تخفیف بگیرید.

 

نکته جالب این است که این اعتبار محدودیت زمانی ندارد. مثلا اگر شما در سال1402 اعتبار طلایی گرفته‌اید، در سال آینده هم می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید و روی هر خریدتان 25درصد تخفیف بگیرید. ولی نکته مهم این است که حتما خودتان باید به صندوقدار بگویید که اعتبار دارید و عضو باشگاه مشتریان هستید و می‌خواهید از تخفیف استفاده کنید. نکته دیگر که مسئول روابط عمومی این برند به آن اشاره می‌کند، این است که در زمان حراج و تخفیف‌های ویژه این اعتبار همچنان پابرجاست و علاوه بر تخفیفی که برای همه مشتریان اعمال می‌شوند، کسانی که جزو باشگاه مشتریان هستند، می‌توانند از اعتبار خود استفاده کنند. 

 

بادی اسپینر

این برند حدود 10 سال است که لباس‌های زنانه و مردانه تولید می‌کند و جزو اولین برندهایی است که باشگاه مشتریانش را از همان زمان افتتاح راه انداخته. همه مشتریان این برند با اولین خریدی که انجام می‌دهند در سطح سفید قرار می‌گیرند و می‌توانند در خریدهای بعدی از اعتبار این سطح استفاده کنند. سطوح اعتبار برند بادی اسپینر به‌صورت پلکانی است. سفید، برنزی، نقره‌ای وطلایی.

 

همه مشتریان بادی اسپینر با اولین خرید به‌مدت 2 سال در سطح سفید باشگاه مشتریان قرار می‌گیرند و با هر خرید پنج‌درصد هدیه اعتباری از خرید خود را برای خریدهای بعدی دریافت می‌کنند. در سطح برنزی مشتریانی که مجموع خرید آنها در دو سال گذشته (نسبت به آخرین فاکتور ثبت شده) بین 10 تا ‌میلیون قرار بگیرد، می‌توانند در خریدهای بعدی هفت درصد تخفیف بگیرند. در سطح نقره‌ای مشتریانی که مجموع خرید آنها در دو سال گذشته بین 30 تا 60 میلیون تومان می‌شود، مشتری می‌تواند برای خریدهای بعدی ‌ درصد تخفیف بگیرد.

 

کسانی که در سطح طلایی قرار می‌گیرند، مشتریانی هستند که در دو سال حداقل 60 میلیون تومان از این برند خرید می‌کنند، این افراد بعد از اینکه حسابشان به 60 میلیون تومان رسید، در خریدهای بعدی خود می‌توانند هر لباسی را با 15درصد تخفیف بخرند. اعتبار مشتریان این برند 24ساعت پس از ثبت فاکتور فعال می‌شود و تاریخ انقضای مصرف اعتبار، شش ماه پس از آخرین خرید است. نکته مهم دیگری که مشتریان این برند باید توجه کنند این است که خرج اعتبار روی کالای تخفیفی غیر‌ممکن است و فقط در زمانی که لباس‌های جدید  و بدون تخفیف عرضه می‌شود؛

 

می‌توانید از اعتبار خود استفاده کنید. اگر مشتری لباسی که خریده را پس بدهد، امتیاز و اعتبار حاصل از آن خرید از حسابش کسر می‌شود .مشتریان بادی اسپینر با اینکه همه اطلاعاتشان در قسمت باشگاه مشتریان این برند ثبت می‌شود، ولی باید حواس‌شان به اعتبارشان باشد. چون ممکن است صندوقدار موقع حساب کردن، اصلا به روی خودش نیاورد که اعتباری دارید یا نه. پس خودتان باید پای صندوق حتما به صندوقدار بگویید که جزو چه سطحی هستید تا بتوانید از مزایای مشتری ثابت بودن استفاده کنید. 

 

 جین‌وست

این برند برای مشتری‌های خاص خود سطح پلاتینیوم درنظر گرفته، تا از این نظر در بین برندهای ایرانی سطحی منحصر به‌فرد داشته باشد. سطح اعتبار جین‌وست از رنگ آبی شروع می‌شود و به پلاتینیوم می‌رسد. هر مشتری که از این برند خرید کند، اگر سطح خریدش تا یک‌میلیون تومان باشد، آبی می‌شود و هشت‌درصد از خریدی که انجام داده به صورت اعتبار به حسابش بازگردانده می‌شود و در خرید بعدی می‌تواند از آن استفاده کند.

 

اگر سطح خرید مشتری به شش‌میلیون تومان برسد، 10 درصد از این مبلغ یعنی 600‌هزار تومان به حسابش بازگردانده می‌شود و در خرید بعدی می‌تواند این اعتبار را خرج کند. سطح آبی به اضافه دو مختص مشتریانی است که تا ‌ میلیون تومان خرید می‌کنند. برای این افراد ‌درصد از مبلغ خریدشان به حسابشان بر می‌گردد. کسانی که مجموع خریدشان از جین‌وست به 20‌میلیون تومان برسد در سطح نقره‌ای قرار می‌گیرند و 15‌درصد از مبلغ خرید به‌صورت اعتبار قابل استفاده در حسابش ثبت می‌شود.

 

این برند سطح طلایی هم دارد که باید حتما 60 میلیون تومان از این برند شلوار جین و پیراهن و تی‌شرت بخرید تا در این سطح نام شما نوشته شود. اگر 60 میلیونی شوید، حدود 20درصد از مبلغ خریدتان به صورت اعتبار به شما تعلق می‌گیرد، اما آخرین مرحله که غول همه اعتبارهای این برند است، سطح پلاتینیوم نام دارد که برای وفادارترین مشتریان مجموعه درنظر گرفته شده است. این سطح، بالاترین خدمات دریافتی جین‌وست را شامل می‌شود و به مشتریانی که در یک سال حدود 120میلیون تومان خرید کرده‌اند،  25درصد بازگشت اعتبار خرید ( جین‌پوینت‌) معادل بالاترین درصد بازگشت اعتبار خرید بین همه مشتریان تعلق می‌گیرد.

 

همه مشتریان عضو باشگاه مشتریان جین وست از اوایل ماه بعد و تا پایان فصل آینده می‌توانند از اعتبارشان استفاده کنند، اما کسانی که در سطح پلاتینیوم قرار می‌گیرند تا پایان دو فصل آینده فرصت دارند تا از اعتبارشان را خرج کنند.  دریافت هدایای مشتریان VIP در مناسبت‌های خاص و  و اولویت اطلاع‌رسانی در جشنواره‌ها و حراج‌های جین وست از دیگر خدمات خاص است که فقط برای افراد این سطح اجرا می‌شود. برای استفاده از اعتبار هم اصلا نیاز نیست به صندوقدار بگویید که اعتبار دارید یا جزو باشگاه مشتریان هستید، چون به گفته مسئول یکی از فروشگاه‌های این برند، بعد از خرید نام شما در سیستم بالا نوشته می‌شود و اگر اعتبار داشته باشید، همان لحظه لحاظ می‌شود و می‌توانید از اعتبار استفاده کنید. 

 

مل ‌اند موژ

برند مل اند موژ در چند سال گذشته در حوزه ارائه محصولات و لباس‌های ورزشی فعالیت می‌کند. در حال حاضر محصولات تولید مل اند موژ شامل انواع لباس‌های ورزشی مردانه و زنانه در کنار لباس‌های روزمره و همچنین کفش ورزشی مردانه و کفش ورزشی زنانه و انواع کفش راحتی است. با هر خریدی از یک جفت جوراب گرفته تا چند دست کاپشن و شلوار و کفش ورزشی می‌توانید عضو باشگاه مشتریان برند مل اند موژ شوید.

 

 این برند محدودیت قیمتی و زمانی برای مشتریانش در نظر نگرفته. نکته مهم این است که به ازای هر خریدی، از یک اکسسوری 100 هزار تومانی تا یک کفش سه میلیون تومانی حدود 10درصد از خریدی که انجام داده‌اید، به حساب شما برگردانده می‌شود و در خرید بعدی می‌توانید از این اعتبار استفاده کنید. اما موضوعی که کمی خدمات باشگاه مشتریان این برند را با بقیه تولیدکننده‌های ایرانی متمایز می‌کند، کادو تولد و کادو ویژه برای سالگرد ازدواج است.

 

به گفته یکی از فروشنده‌های برند مل اند موژ، به غیر از تخفیف‌هایی که برای اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفته می‌شود؛ برای کادوی تولد و همچنین سالگرد ازدواج مشتریان، یک کادوی خاص بسته به اعتباری که دارند به آنها تعلق می‌گیرد و به‌صورت سورپرایز برای آنها فرستاده می‌شود. نکته مهم دیگر این است که این اعتبار در زمانی که اجناس فروشگاه در حراج باشد هم معتبر است و مشتریان علاوه بر درصد حراج می‌توانند از اعتبار خود استفاده کنند. این فروشنده تاکید می‌کند؛

 

مشتریان این برند اصلا نباید نگران مدت زمان اعتبار خود باشند چون این اعتبار هیچ وقت منقضی نمی‌شود و هر وقت که مشتری دلش بخواهد می‌تواند از آن استفاده کنید. این در حالی است که بیشتر برندها برای استفاده از اعتباری که به مشتری اختصاص می‌دهند، مدت زمان محدودی در نظر می‌گیرند و اگر مشتری در این مدت از اعتبارش استفاده نکند؛ از کف‌اش رفته.

 

 کانی راش

نام کانی‌راش از یک روستای کوچک در استان کرمانشاه الهام گرفته، به معنی رود سیاه. رنگ سرمه‌ای و خردلی این برند  که هویت کانی‌راش است، از سنگ‌های زینتی لاجورد و کهربای این منطقه آمده. کانی‌راش پیراهن، شلوار، شلوارک و کفش مردانه تولید می‌کند. اگر برای اولین‌بار از یکی از فروشگاه‌های این برند خرید کنید، با هر خرید پنج درصد اعتبار به شما تعلق می‌گیرد. این اعتبارها روی هم جمع می‌شود و تا سه ماه بعد از اولین خرید فرصت دارید، از پولی که جمع کرده‌اید، استفاده کنید، وگرنه بعد از سه‌ماه همه اعتبار شما سوخت می‌شود و دوباره باید از نو شروع کنید.

 

حداکثر اعتباری که می‌توانید استفاده کنید تا سقف یک‌پنجم مبلغ کالایی است که می‌خواهید خرید کنید؛ مثلا اگر 200 هزار تومان در کیف پولتان اعتبار جمع کرده باشید، برای اینکه بتوانید از کل مبلغ  آن استفاده کنید باید یک‌میلیون تومان لباس، کفش یا هر چیزی که دلتان می‌خواهد، بخرید. استفاده از اعتبار این برند محدودیت زمانی دارد، ولی محدودیت خرید ندارد

 

یعنی هر زمانی که به یکی از فروشگاه‌های این برند مراجعه کنید، حتی اگر تخفیف‌های 70 درصد هم داشته باشند می‌توانید از اعتبارتان استفاده کنید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که حتما پای صندوق و زمان حساب کردن باید به صندوقدار بگویید که می‌خواهید از اعتبارتان استفاده کنید، چون به گفته یکی از فروشنده‌های این برند، صندو‌قدارها این وظیفه را ندارد که از شما سوال بپرسند که می‌خواهید از اعتبارتان استفاده کنید یا نه.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر