کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۶۳
تاریخ خبر:

نکات مهم درباره وکیل ملکی

نکات مهم درباره وکیل ملکی

رپورتاژ آگهی|با توجه به گستردگی روابط در جهان امروز ما شاهد پدیده هایی از قبیل بالا رفتن تعداد دعاوی حقوقی هستیم. شمار زیادی از این دعاوی که در مراجع قضایی به ثبت میرسند به نحوی مربوط به املاک میشوند.

برای حل هر مسئله نیز هم باید به سراغ شخصی که به صورت تخصصی دانش و تجربه ای در آن حوزه داشته باشد رفت. در زمینه مسائل و مشکلات حقوقی ملکی بهترین شخصی که میتواند راهنمای شما باشد وکیل امور ملکی هست.

اما توجه داشته باشید که انتخاب وکیل یکی از تصمیمات مهمی هست که فرد ممکن است در زندگی خود بگیرد و میتواند در آینده زندگی شخصی و کاری آن فرد نقش بسیار تاثیر گذاری ایفا کند.

پس به این ترتیب باید در انتخاب او نهایت دقت را به خرج داد و به نکات و ویژگی های زیادی توجه نمود. علاوه بر وکلا با توجه به تخصصی شدن حوزه های وکالت در بیشتر کشور ما شاهد ظهور بسیاری از موسسات حقوقی هستیم که میتوان از آنها در زمینه هایی مانند وکالت امور ملکی استفاده کرد.

حال با همه این تفاسیر ما در این گفتار قصد داریم با ویژگی های اصلی و مهمی که وکلای ملکی باید دارای آن باشند را بیان کنیم تا شما برای تصمیم در انتخاب وکیل با دید باز و آگاهی کامل عمل نمایید و بروز ضررهایی که منافع شما را تهدید میکند به همراه وکیل متخصص جلوگیری نمایید.

 

وکیل ملکی به چه کسی گفته میشود؟

برای بررسی ویژگی های این شخص در ابتدا باید بدانیم با چه فردی روبرو هستیم. به صورت کلی وکیل به شخصی گفته میشود که دارای حداقل مدرک کارشناسی از رشته حقوق بوده و همچنین مجوز کار از کانون وکلای دادگستری یا قوه قضائیه دریافت نموده باشد.

این شخص با احراز شرایط فوق میتواند به نمایدگی از موکل خود در دادگاه حضور پیدا کرده و راسا از حقوق و منافع او دفاع نماید. با توجه به مواردی که گفته شد وکیل ملکی به کسی میگویند که دانش تخصصی در زمینه حقوق املاک و اراضی داشته و همچنین تجربه کاری وی نیز در این زمینه باشد.

وکلای متخصص املاک باید علاوه بر تسلط به به قوانین و مقررات مربوط به ملک در قانون مدنی، قانون ثبت و ... نسبت به مواردی همچون آئین نامه های شهرداری ها مسلط باشند زیرا در مشاوره ای که خواهند داد یا در دعاوی لازم است که اسناد لازم را از شهرداری ها تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

نکته مهم دیگری که وجه ممیز وکلای ملکی از دیگر زمینه ها میشود اشراف داشتن نسبت به رویه قضایی است. برای مشرف بودن به رویه قضایی دادگاه ها وکیل باید تجربه کار در آن حوزه را داشته باشد.

تجربه با کار و فعالیت تخصصی در آن زمینه حاصل میشود و این نکته سبب پیش برد اهداف در پرونده های ملکی میشود زیرا تنها قوانین نیستند که دانستن آنها سبب پیروزی در دعاوی میشود بلکه در برخی موارد این علم به رویه قضایی یک دادگاه است که باعث تعیین استراتژی وکیل و در نهایت پیروزی در دعوا میشود.

 

چرا اهمیت استفاده از وکیل در شهر تهران بیشتر از سایر شهرها است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد پس از خواندن چندین مطلب به وجود بیاید این است که چرا بیشتر مطالب درباره دعاوی ملکی در شهر تهران است و جایگاه و نقش استفاده از وکیل چه میباشد؟

پاسخ به این پرسش دارای چند وجه میباشد. اولین نکته ایم که باید به آن اشاره کنیم مسئله بالاتر بودن جمعیت شهر تهران نسبت به سایر شهر ها میباشد که سبب شده از نظر آماری تعداد پرونده های ملکی در این شهر بیشتر از سایر شهر های کشور باشد.

مسئله دوم بحث ارزش و قیمت املاک در این شهر است. املاک در شهر تهران دارای ارزش زیادی هستند و با توجه به تورمی که در این چند ساله وجود داشته است هر روز نیز به قیمت آنها افزوده میشود به نحوی که شاید شخصی بخواهد ملکی را خریداری کند مجبور است هفت خان خرید ملک را رد کند و حاصل چندین سال دسترنج خود را به عنوان ثمن معامله پرداخت نماید.

پس به همین دلیل است که دعاوی ملکی از مهمترین دعاوی حقوقی محسوب میشود پیروزی در دعوا برای طرفین آن بسیار حائز اهمیت است. پس برای اینکه متحمل ضررهای هنگفتی در نتیجه آرای دادگاه نباشیم بهتر است از وکیل متخصص ملکی کمک بگیریم.

 

 

ویژگی ها بهترین وکلا در زمینه املاک چیست؟

مهمترین ویژگی هایی که باید هنگام انتخاب وکیل به آن دقت کنیم مواردی هست که مطالب بالا به آنها اشاره کردیم. بهترین وکیل در زمینه املاک وکیلی هست که تنها به صورت تخصصی در حوزه ملک به فعالیت میپردازد.

این نکته از آنجایی بسیار دارای اهمیت میباشد که زمینه رسیدن به ویژگی دوم را نیز به صورت هم زمان فراهم میکند. ویژگی دوم مربوط به تجربه تخصصی کاری وکیل میباشد.

زمانی که یک وکیل به صورت تخصصی در زمینه ای و به مدت چندین سال فعالیت داشته باشد دیگر به یکی از پرفسوران آن حوزه تبدیل میشود که از پس حل سخت ترین مشکلات نیز برمی آید.

پس از ویژگی های تخصصی که گفته شود شخصی که ذیل عنوان بهترین وکیل قرار میگیرد باید دارای ویژگی های اخلاقی منحصر به فردی نیز باشد. داشتن اخلاق حرفه ای و صداقت با موکل بسیار حائز اهمیت است.

برای مثال وکیلی که دارای چنین ویژگی باشد هیچ گاه دستیابی به نتیجه ای را در مراجع قضایی تضمین نمیکند زیرا این مسئله بر خلاف صداقت است. کسی که حکم دادگاه را صادر میکند قاضی هست و هیچ تضمینی نسبت به تصمیم دیگری وجود نخواهد داشت به دلیل اینکه شاید از سوی چندین کارشناس و متخصص حق با شما باشد اما در نهایت این شخص قاضی هست که رای را انشا میکند.

تنها چیزی که وکیل میتواند تضمین نماید این است که تمام تلاش خود را برای پیروزی در دعوا پیش رو انجام دهد. دسترس پذیری بالا، روابط اجتماعی خوب و صبوری ویژگی های دیگری هستند که میتوان به آنها اشاره کرد.

 

آیا میتوان از موسسات حقوقی در دعاوی ملکی کمک گرفت؟

یکی از پدیده هایی که امروزه در کشور ایران و سایر کشور ها در زمینه وکالت و مشاوره حقوقی شاهد آن هستیم بروز موسسات حقوقی میباشد.

این موسسات از اجتماع چندین وکیل در کنار یکدیگر تشکیل شده اند که یا به صورت تخصصی در یک زمینه به خصوص فعالیت میکنند یا دارای دپارتمان های حقوقی مختلف است و هر دپارتمان در زمینه ای به خصوص خدمات حقوقی ارائه میکند.

یکی از موسسات حقوقی که دارای دپارتمان های حقوقی مختلف به متقاضیان ارائه خدمات حقوقی میکند موسسه حقوقی مجاز اترس میباشد.

این موسسه به عنوان بزرگترین موسسه حقوقی ایران ،کادر خود را از وکلای مجرب و متخصص در هر زمینه انتخاب کرده و یکی از بهترین گزینه ها برای افراد است که از این مجموعه مشاوره حقوقی ملکی دریافت کرده و یا حل دعاوی ملکی خود را به آنها بسپارند.

 

سخن آخر

به صورت کلی باید توجه داشت که در طول زندگی برای اینکه کمترین خطر تهدید کننده ما باشد لازم است که حل هر مشکلی را به کار دان آن حوزه بسپاریم. بهترین افرادی که میتوانند مسائل و مشکلات حقوقی به خصوص در زمینه ملک را حل کنند وکلای پایه یک دادگستری میباشند.

 

کدخبر: ۵۵۳۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر