کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۲۹۷
تاریخ خبر:

چطور طلای دیجیتال بخریم؟

چطور طلای دیجیتال بخریم؟

گزارشی از هفت نوع رمزارز با پشتوانه طلا.

روزنامه هفت صبح، ‌‌احمدرضا نجفی | طلای دو هزار دلاری، رویایی است که بعد از سال‌ها انتظار برآورده شده. این روزها که طلا به این کانال راه پیدا کرده، نه فقط ایرانی‌ها بلکه بسیاری از فعالان بازارهای مالی در سراسر دنیا توجه‌شان به فلزات گرانبها جلب شده است. اما خرید طلا تا چه حد می‌تواند به‌صرفه باشد؟

 

همه ما می‌دانیم کارمزد خرید و فروش طلا، اجرت ساخت، سود فروشنده‌ها و هزار و یک موضوع دیگر باعث می‌شود که در همان لحظه خرید طلای فیزیکی حداقل 15درصد ضرر کنیم. در چنین شرایطی باید سراغ گزینه‌های دیگری رفت. نمونه‌اش رمزارزهایی است که پشتوانه طلا دارند و قیمت آنها متناسب با نوسانات قیمت اونس تغییر می‌کند.

 

درباره امنیتش می‌پرسید؟ هیچ کس در بازار رمزارزها نمی‌تواند ضمانت بدهد اما صاحبان چنین توکن‌هایی ادعا می‌کنند به ازای توکن‌های ایجاد و عرضه شده در بازار، در یک جایی توی گاو صندوق‌شان در حال نگهداری شمش‌های طلا هستند تا پشتوانه رمزارزشان حفظ شود. در این گزارش با هفت مورد از این توکن‌های طلایی آشنا می‌شویم.

 

توکن  PAX Gold 
Pax Gold توسط  Paxosیک شرکت مستقر در ایالات متحده راه‌اندازی شد. هر توکن Paxos نمایانگر یک اونس از یک شمش طلای London Right Delivery است. توکن PAXG در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و توسط انبارهای طلا در خزانه‌های Brink پشتیبانی می‌شود که توسط انجمن بازار شمش لندن تایید شده است.


ارزش بازار آن حدود 560 میلیون دلار است و تنها توکن با پشتوانه طلاست که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن برای خرید و فروش شمش‌های طلای Good Delivery معتبر LBMA استفاده کنند. ساده‌ترین راه برای خرید PAX Gold  از طریق Coinbase و با استفاده از اتریوم (ETH) است.


توکن  Tether Gold 
ارز دیجیتال تتر شهرت خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها به‌دست آورد. توکن Tether Gold در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و به یکی از محبوب‌ترین توکن‌های طلا با ارزش بازار ۴۲۱ میلیون دلار تبدیل شد.
 

هر توکن نشان‌دهنده یک اونس تروی خوب طلا در یک شمش London Good Delivery است. ذخایر طلای تتر در خزانه‌های سوئیس نگهداری می‌شود و سرمایه‌گذاران ملزم به پرداخت هزینه اندک 25/0 درصدی به ازای هر تراکنش هستند. Tether Gold را می‌توان در صرافی Coinbase خریداری کرد.


توکن  DigixGlobal 
بنیادDigixGlobal  یک شرکت سنگاپوری است که توکن‌های DGX با پشتوانه طلا را ارائه می‌دهد. توکن DGX از نسبت ۱ به ۱ پشتیبانی می‌کند و ارزش بازار آن حدود یک میلیون دلار است. هر توکن DGX نشان‌دهنده ۱ اونس طلا است.
 

طلا در سنگاپور و کانادا ذخیره می‌شود که در مقایسه با سایر توکن‌های دارای پشتوانه طلا در این لیست، ارزش افزوده منحصربه‌فردی دارد. با داشتن مکان‌های ذخیره‌سازی در دو نقطه از جهان، خطرات داشتن یک مکان واحد کاهش می‌یابد. DigixGlobal به ازای هر مبادلهیک درصد کارمزد دریافت می‌کند و کارمزد باربری را در نظر می‌گیرد. تنها صرافی‌ای که در حال حاضر می‌توانید در آن DGX بخرید، Coinsquare است که می‌توان آن را با بیت‌کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) خریداری کرد.


توکن AABB Gold 
رمزارزAABBG  تا حدودی یک نمونه نامتعارف در فضای رمزنگاری است، زیرا شرکت موسس آن هیچ تجربه قبلی در زمینه ارز دیجیتال یا امور مالی ندارد. AABBG توسط Asia Broadband Inc (AABB) تاسیس شده است. AABB یک شرکت منابع با تمرکز بر تولید، عرضه و فروش فلزات پایه و گرانبها است.


برخلاف دیگر توکن‌های طلایی که در آن طلا از منابع مختلف به دست می‌آید، ۱۰۰ درصد طلای خریداری‌شده با استفاده از AABBG مستقیما از پروژه استخراج این شرکت به‌دست می‌آید. این کار واسطه را از میان بر‌می‌دارد و تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاران طلای خود را مستقیما از منبع دریافت می‌کنند.


سپس از یک قالب منحصربه‌فرد پشتوانه طلا یعنی استخراج به توکن استفاده می‌کند که نمایانگر پشتوانه طلای هر ارز دیجیتال است.ارزش بازار فعلی این توکن حدود 97 میلیون دلار است که فقط با استفاده از کیف پول رسمی AABB قابل خرید است و برای انجام تراکنش به بیت‌کوین یا اتریوم نیاز دارد.


توکن Gold Coin (GLC)  
توکن Gold Coin (GLC) دارای استاندارد ERC-20 است که توسط Digital Gold LTD توسعه یافته‌ است. این ارز رمزنگاری‌شده توسط گروهی از داوطلبان که به ارتقای آزادی اقتصادی اعتقاد دارند، ساخته و نگهداری می‌شود. این ارز با نسبت ۱۰۰۰ GLC به ازای هر اونس طلا، پشتیبانی می‌شود و ارزش بازار آن کمی بیشتر از یک میلیون دلار است.


سرمایه‌گذاران با نگهداری GLC به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند سرعت تایید دو دقیقه‌ای دسترسی دارند که آن را به سریع‌ترین تراکنش در بین تمام توکن‌های با پشتوانه طلا تبدیل می‌کند. بعلاوه GLC یک کیف پول Gold Coin انحصاری را برای هر طلای خریداری شده ارائه می‌دهد که خرید و نگهداری طلا را برای سرمایه‌گذاران بسیار آسان می‌کند و هیچ کارمزد تراکنشی ندارد.Gold Coin را می‌توان در صرافی‌های CryptoExchange.com و Goldcoin.com خریداری کرد.

 

توکن  Meld Gold 
Meld Gold توسط Algorand به عنوان جایگزینی پایدار برای آلتکوین‌ها ایجاد شد و سرمایه‌گذاری در طلا را در قالب گواهینامه‌های طلای دیجیتال Meld در دسترس سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. هر گواهی طلا معادل یک گرم طلای فیزیکی است و ارزش بازار آن تا آوریل ۲۰۲۲ مشخص نیست.


توکن‌ها (گواهینامه‌ها) در کیف پول Algorand ایمن شده‌ و سرمایه‌گذارانی که از قبل این کیف پول را دارند، به راحتی دسترسی به آنها خواهند داشت. Meld یک برنامه مشارکتی را برای جذب رهبران در بخش‌های طلا، مالی و فناوری برای همکاری و ایده‌پردازی درباره آینده این توکن راه‌اندازی کرده‌ است. در حال حاضر می‌توانید Meld را در BTC Market خریداری کنید.


توکن AurusGOLD (AWG) 
AurusGOLD که بیشتر با نام AWG شناخته می‌شود، توسط تریدرهای طلا که بین بازارهای AWG و شمش طلا آربیتراژ می‌کنند، ضرب می‌شود. ارزش بازار AurusGOLD بالغ بر دو میلیون دلار است. هر توکن AurusGOLD را می‌توان به ازای یک گرم طلای عرضه ‌شده از London Bullion Market Association (LBMA) بازخرید کرد.


اگر سرمایه‌گذاران به طلا علاقه‌ای ندارند اما علاقه‌مند به نگهداری سایر فلزات گرانبها هستند، تنوع فلزات گرانبهای AWG زیاد است. سرمایه‌گذاران می‌توانند فلزات گرانبهای توکن شده را به همان روشی که طلا می‌‌خرند، خریداری کنند و آنها را در کیف پول رمزنگاری خود نگه دارند.
 

AWG را می‌توان در چندین صرافی شریک Aurus و فروشنده فلزات گرانبها خریداری کرد. محبوب‌ترین صرافی CEX.IO است و فروشندگان فلزات گرانبها شامل Direct Bullion و Aurica Group هستند.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۲۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر