کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۲۶
تاریخ خبر:

دوئل در سالن سینما

دوئل در سالن سینما

بهترین سایت فروش آنلاین بلیت به مشتاقان فیلم و سینما کدام است؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|  امکان رزرو و خرید آنلاین بلیت سینما، تئاتر و کنسرت، خیال بسیاری از تماشاگران حرفه‌ای را راحت کرده است. تا قبل از راه‌اندازی این سایت‌های خرید باید شال و کلاه می‌کردیم و تا سینما می‌رفتیم، اگر شانس می‌آوردیم که بلیت بود و می‌خریدیم اما اگر نبود باید دست از پا درازتر به خانه بر می‌گشتیم.

 

با افتتاح سایت‌های خرید آنلاین بلیت دیگر باخیال راحت با گوشی و لپ‌تاپ می‌توانیم بلیت بخریم و پولش را به صورت آنلاین بپردازیم. حتی این سایت‌ها این امکان را به تماشاگر می‌دهند که مثلا از اصفهان بلیت تهران را رزرو کند و بخرد و بعد که به تهران رسید سر وقت به سینما برود و فیلمش را تماشا کند.

 

در ضمن این سایت‌ها بلیت‌های جشنواره فجر و جشنواره حقیقت را هم می‌فروشند و دیگر لازم نیست زمان شروع این جشنواره‌ها عاشقان سینه‌چاک سینما با پتو و تشک جلوی در سینما صف ببندند. در حال حاضر چهار سایت، سینما‌تیکت، گیشه هفت، آی‌تیکت و ایران‌تیک به صورت آنلاین بلیت سینما، تئاتر و موسیقی می‌فروشند.

 

اما هرکدام شرایط و مقررات مخصوص به خودشان را دارند. تنها موردی که در این چهار سایت مشترک است، مبلغ کارمزدی است که از مشتری می‌گیرند. همه این سایت‌ها برای فروش بلیت چهار درصد کارمزد آنلاین دریافت می‌کنند. مثلا اگر بخواهید از یکی از این سایت‌ها بلیت بخرید با بلیت 80هزار تومانی، یک خانواده چهار نفره علاوه‌بر 320هزار تومان نرخ بلیت باید 12هزار و 800 تومان نیز کارمزد بپردازد. 

 

‌سینماتیکت؛ چهار امتیاز
نام این سایت را شاید بیشتر شنیده باشید. سینماتیکت یکی از سامانه‌های خرید بلیت سینما و تئاتر است که از سال 90 راه‌اندازی شده. با این سایت می‌توانید بلیت سینما، تئاتر، جشنواره فجر و حقیقت، سینمای هنر و تجربه و نمایش کمدی را در هر جای ایران که هستید رزرو کنید. برای رزرو و خرید بلیت سینما یا نمایش باید اول وارد سایت به آدرس cinematicket.org شوید.

 

صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، بلیبوردی است از فیلم‌های روی پرده. هم فیلم‌های سینمایی و هم فیلم‌هایی که توسط جشنواره فیلم حقیقت و یا هر جشنواره‌ای که مدت زمان نمایش خاصی دارد. فیلم‌های مخصوص کودک را هم در این صفحه می‌توانید ببینید. این سایت بلیت تئاتر و کنسرت هم می‌فروشد ولی اگر تماشاگر حرفه‌ای سینما هستید و انتخاب اولتان تماشای فیلم است، به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین بلیت فیلم موردنظرتان را بخرید.

 

برای خرید بلیت اول باید روی پوستر فیلم که در صفحه اول نمایش داده شده کلیک کنید. بعد یک صفحه برای شما باز می‌شود که مقررات سایت را توضیح داده. یکی از مهمترین قوانین این سایت این است که برای دریافت بلیت خود ۱۵دقیقه قبل از شروع سانس به گیشه یا کیوسک‌های سینماتیکت مراجعه کنید. موقع خرید بلیت هم باید به این نکته توجه کنید که فقط در صورتی فیلم اکران می‌شود که حداقل پنج بلیت فروش رفته باشد.

 

پس وقتی صندلی خود را در سانس موردنظر انتخاب می‌کنید حواستان به این نکته باشد که حداقل بیشتر از هفت یا هشت نفر بلیت سالن را خریده باشند. این سایت این امکان را به شما می‌دهد که تا دو ساعت قبل از شروع سانس و در صورتی که بلیت را در محل سینما چاپ نکرده باشید، بلیت خود را بدون کسر وجه لغو کنید و مبلغ آن به حساب کاربری شما در سینماتیکت واریز می‌شود. بعد از اینکه مقررات سایت را خواندید باید، شماره تلفن همراهتان را وارد کنید.

 

بعد از چند ثانیه یک کد برای شما می‌آید و با وارد کردن آن کد، به صفحه خرید بلیت هدایت می‌شوید. در این صفحه سینماهای مربوط به شهرتان را می‌بینید و می‌توانید سینمای موردنظرتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سینما باید روی گزینه خرید بلیت کلیک کنید. در مرحله بعدی وارد صفحه‌ای می‌شوید که تعداد صندلی‌ها، قیمت بلیت و شرایط خرید را مهیا کرده است. روی هر صندلی که دوست دارید و هر تعدادی که بلیت می‌خواهید کلیک می‌کنید و بعد باید پول آن را بپردازید. قیمت بلیت سینما در سینماهای ممتاز در همه روزهای هفته به غیر از سه‌شنبه که نیم‌بهاست، حدود 60 تا 80هزار تومان است.

 

اما این رقم نهایی نیست، این سایت حدود چهار درصد کارمزد خرید آنلاین به صورت حساب نهایی اضافه می‌کند. یعنی اگر یک بلیت 60هزار تومانی بخرید باید دوهزار و 400 تومان هم برای یک بلیت کارمزد بدهید. پرداخت نهایی هم از دو درگاه بانک ملت و بانک سامان انجام می‌شود. بعد از پرداخت وجه یک کد رهگیری به شماره تلفن شما پیامک می‌شود و توسط آن می‌توانید در گیشه سینما بلیت خود را تحویل بگیرید. این کد در زمان کنسلی بلیت هم به دردتان می‌خورد.

 

ایران‌تیک؛ سه امتیاز
این سایت از سال 87  به صورت آنلاین بلیت سینما، تئاتر، کنسرت و سرگرمی می‌فروشد. برای خرید بلیت جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های دیگر می‌توانید روی این سایت حساب کنید. این سایت بیشتر سینماها و سالن‌های تئاتر و موسیقی کشور را پوشش می‌دهد. برای خرید بلیت سینما از این سایت قبل از هر چیز باید در جست‌وجوگر اینترنت آدرس irantic.com را بنویسید.

 

وقتی وارد این سایت می‌شوید، صفحه اول آن تصویری از فیلم‌ها، کنسرت‌ها و تئاترها در حال نمایش و برگزاری را نشان می‌دهد. اگر قصدتان خرید بلیت سینماست باید روی تصویر فیلم موردنظرتان کلیک کنید. وقتی وارد صفحه دوم می‌شوید، از شما شماره موبایل می‌خواهند چون برای اطلاع‌رسانی احتمالی درباره خرید، تغییر ساعت یا لغو برنامه همچنین ارسال رمز ورود به سامانه، به ثبت شماره موبایل مورد استفاده شما نیاز است.

 

در ضمن اینجا نه تنها نیاز به شماره همراه است، بلکه باید ثبت‌نام کنید و یک رمز کاربری مخصوص خودتان را هم بسازید. بعد از ساختن کد کاربری و رمز عبور، صفحه خرید بلیت برای شما باز می‌شود. در این صفحه می‌توانید با توجه به پرده سینما، صندلی موردنظرتان را انتخاب کنید. اما باید حواستان باشد از لحظه رزرو تا پرداخت نهایی فقط پنج دقیقه وقت دارید و باید در این مدت زمان پول بلیت را به صورت آنلاین بپردازید چون بعد  از پایان پنج دقیقه، صندلی‌های رزرو شده آزاد می‌شوند و دوباره در لیست فروش قرار می‌گیرند.

 

وقتی از این سایت بلیت می‌خرید، فرقی نمی‌کند بلیت سینما، تئاتر یا کنسرت است، حتما باید پس از خرید بلیت اصل فایل PDF را دانلود کنید. می‌توانید محتوای فایل PDF را روی موبایل یا تبلت یا به صورت چاپ شده ارائه کنید، اما اسکرین شات قابل قبول نیست. ایران‌تیکت هم کارمزد آنلاین می‌گیرد. یعنی وقتی می‌خواهید دو عدد بلیت 60هزار تومانی بخرید با حساب چهار درصد کارمزد باید 124هزار و 800 تومان پول بدهید. 

 

گیشه 7؛ 3/5 امتیاز
این سایت، سامانه رسمی فروش بلیت سینما در سراسر کشور است  و بیش از 150 سینمای ایران را پوشش می‌دهد. وقتی روی این آدرس gisheh7.ir کلیک کنید. یک صفحه باز می‌شود که مثل یک تابلوی تبلیغاتی فیلم‌های روی پرده را نمایش می‌دهد. از این سایت بلیت تئاترهای روی صحنه، فیلم‌های خارجی روی پرده و فیلم‌های هنر و تجربه را هم می‌توانید خریداری کنید.

 

پایین همین صفحه هم در یک کادر اسم و مشخصات و شهر و آدرس همه سینماهایی که توسط این سایت می‌توانید بلیت آن را بخرید، بارگذاری شده است. برای خرید بلیت دو گزینه پیش‌رو دارید یا می‌توانید همان بالا روی تصویر فیلم کلیک کنید و بقیه مراحل خرید را انجام بدهید یا اینکه در قسمت همه سینماها، اول سینمای موردنظرتان را انتخاب کنید و بعد بلیت فیلم را بخرید.

 

در هر صورت در این سایت هم باید شماره تلفن همراهتان را ثبت کنید. وقتی کد تاییدی که تلفن همراهتان فرستاده شد، وارد کردید، یک صفحه جدید برای خرید نهایی باز می‌شود. در این صفحه با توجه به صحنه اجرا یا همان پرده سینما و ردیف صندلی‌ها می‌توانید روی صندلی موردنظرتان کلیک کنید. بعد از این‌که صندلی را انتخاب و تایید کردید باید پولش را حساب کنید. برای این کار وارد یک صفحه جدید می‌شوید.

 

در این صفحه اگر کد تخفیف داشته باشید وارد می‌کنید، در غیر این صورت باید کل مبلغ بلیت را به اضافه کارمزد آنلاین که چهار درصد است بپردازید. حواستان باشد اگر از سایت گیشه هفت بلیت خریدید، حتما باید برای دریافت بلیت خود 15دقیقه قبل از شروع سانس به گیشه یا کیوسک‌های سینما مراجعه کنید و بلیت‌تان را تحویل بگیرید. در ضمن اگر تا دو ساعت قبل از شروع سانس از رفتن به سینما پشیمان شدید  می‌توانید بلیت خود را بدون کسر وجه لغو کنید. مبلغی که پرداخت کردید هم به حساب کاربری شما در گیشه‌7 واریز می‌شود. 

 

آی‌تیکت؛ 4/5 امتیاز
سایت آی‌تیکت نسبت به بقیه سامانه‌های فروش بلیت جدیدتر است. این سایت سال 1402 راه‌اندازی شده و هر جای ایران که باشید می‌توانید با این سایت برای سینمای شهر محل زندگی خود بلیت بخرید و فیلم ببینید. برای خرید بلیت از این سایت اول از همه باید وارد iticket.ir شوید.

 

در صفحه اول که برای شما باز می‌شود، پوستر فیلم‌های سینمایی روی پرده، فیلم‌های جشنواره حقیقت، سینمای هنر و تجربه، تئاتر کمدی، فیلم خارجی و انیمیشن را می‌بینید. برای خرید بلیت سینما باید اول روی پوستر فیلم موردنظرتان کلیک کنید. در مرحله دوم باید شماره همراهتان را ثبت کنید. بعد از ثبت شماره و دریافت کد تایید، در مرحله دوم باید سینمای موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

اول از هر چیز باید لوکیشن محل اقامت‌تان را وارد کنید. مثلا اگر ساکن یزد هستید، باید بالای سایت سمت چپ روی نشان لوکیشن کلیک و شهرتان را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، می‌توانید سینماهایی که فیلم موردنظرتان را نمایش می‌دهند، ببینید. بعد از انتخاب سینما، یک کادر انتخاب سانس باز می‌شود. پس از اینکه سانس موردنظرتان را انتخاب کردید، نوبت انتخاب صندلی است. در صفحه جدید بسته به مقررات سایت باید صندلی خود را انتخاب کنید.

 

در این سایت بلیت صندلی‌های فروخته شده با رنگ سیاه نمایش داده می‌شود و فقط می‌توانید بلیت صندلی‌های سفید را بخرید. بعد از انتخاب تعداد صندلی و کلیک روی گزینه تایید، وارد صفحه پرداخت می‌شوید. کارمزد خرید این سایت نیز چهار درصد مبلغ بلیت است. مثلا اگر بلیت سینمایی که انتخاب کرده‌اید، حدود 80هزار تومان است باید سه هزار و 200 تومان برای هر بلیت کارمزد بدهید.

 

با این اوصاف اگر یک خانواده چهار نفره بخواهد بلیت سینما بخرد به غیر از 320هزار تومانی که برای وجه بلیت می‌دهد باید 12هزار و 800 تومان هم برای کارمزد آنلاین خرید بلیت از سایت بپردازد. این سایت آی‌تیکت هم مقررات خاص خودش را دارد. مهمترینش این است که بدون بلیت کاغذی نمی‌توانید وارد سینما شوید و برای دریافت بلیت خود 15دقیقه  قبل از شروع سانس باید به گیشه یا کیوسک‌های آی‌تیکت مراجعه کنید.

 

اگر از این سایت خرید کنید، امکان کنسلی بلیت هم برای مشتری موجود است. البته اگر دو ساعت قبل از زمان اکران فیلم، این موضوع را اعلام کنید، پول بلیت را به طور کامل به حساب شما برمی‌گردانند. در ضمن این سایت میزان فروش فیلم‌های روی پرده را هم نمایش می‌دهد چون بعضی از تماشاگرها دوست دارند از وضعیت فروش فیلمی که انتخاب می‌کنند با خبر باشند. 

 

 

کدخبر: ۵۵۱۶۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر