کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۷۶
تاریخ خبر:

واکنش چمران به کارزار برکناری علیرضا زاکانی

واکنش چمران به کارزار برکناری علیرضا زاکانی

رئیس شورای شهر تهران کارزار برکناری زاکانی را با درخواست برکناری بایدن مقایسه کرد

 با شروع سال جدید اقدام شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه و البته فرهنگسرا در پارک لاله با مخالفت‌های زیادی مواجه شد، اگرچه همچنان سرنوشت این دو تصمیم به‌ویژه ساخت مسجد در پارک قسطریه شفاف نشده است اما همان اقدامات سبب شد کارزاری برای برکناری علیرضا زاکانی در تهران شکل بگیرد.

با حضور شهردار تهران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ماجرای ساخت و ساز در پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت به فراموشی سپرده شد، اما حالا بعد از کناره‌گیری زاکانی از انتخابات و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان منتخب مردم یک بار دیگر این کارزار مورد توجه قرار گرفته است.

 

در بخشی از کارزار برای برکناری شهردار تهران آمده که: « در حالیکه مسئولین شهری و کشوری هیج عزم و تدبیری برای حل این معظلات بزرگ زیست محیطی و خسارت‌های مادی و جانی ندارند و شهردار تهران به جای توسعه فضای سبز پارک‌ها میل وافری به تراکم‌فروشی و پارک‌خواری و تغییر کاربری فضای سبز پارک‌های موجود به مسجد و هتل و برج و رستوران و شهربازی و فضاهای اداری و تجاری و کسب درآمد از پارک‌ها دارد. زبان حال مردم تهران خطاب به ایشان این است که ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان! اگر نمی‌توانی پارک‌های جدیدی برای رفاه مردم بسازی و سرانه ناچیز فضای سبز را توسعه دهی، لااقل دست از سر پارک‌های موجود بردار و به فضای سبز آنها دست‌درازی و درختان را قطع نکن.

‌لذا از آن شورای محترم انتظار می‌رود تا بار این مسئولیت سنگین را از روی دوش ایشان برداشته و بر دوش اهلش بگذارد. تهران پس از انقلاب شهرداران و مدیران شایسته و توانمندی به خود دیده که همگی حی و حاضر برای خدمت به شهر و شهروندان‌اند. مملکت قحط‌الرجال نیست و با وجود افراد صالح و شایسته گذاشتن افراد ناتوان در مسئولیت‌های بزرگ به مثابه خیانت در امانت و ایراد خسارت به کشور و مردم و باعث مدیونی و خسران دنیا و آخرت است‌.»

تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۷۱ هزار نفر این کارزار را امضا کرده‌اند.

 

برای بایدن هم کارزار درست کردند اما کنار نمی‌رود

حالا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر کارزار تغییر شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است، طوری‌که پرسش درباره آن به درون شورای شهر رسیده و چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به آن واکنش نشان داده است.

چمران در پاسخ به سوال خبرنگار درباره کارزار جمع آوری امضا برای برکناری زاکانی گفت: «به این کارزارها توجه نکنید، این‌ها کارزار نیست، از این موارد زیاد درست شده است.»

او ادامه داد: «شهردار را شورای اسلامی شهر تعیین می‌کند، حالا ۱۵۰ هزار نفر یا ۵۰ هزار نفر یک کارزار را امضا کنند دلیلی برای تغییر نیست. انتخاب شهردار روش قانونی خودش را طی کرده است، به طور کلی تغییر مدیریت‌ها در وسط کار نتیجه جز بهم ریختگی و متوفق شدن کارها ندارد.»

چمران در پاسخ به اینکه کسانی‌که کارزار برکناری زاکانی را امضا کردند شهروندان تهران هستند و می‌خواهند صدای‌شان به گوش مسئولان برسد گفت: «اگر این‌طور است ۳۰۰ هزار نفر هم امضا بیاورند و خواستار کس دیگری باشند، ما باید چه کار کنیم؟، سیستم کشور ما کارزاری نیست براساس انتخاب است، اگر بخواهیم کارزای تصمیم بگیریم باید برای انتخاب رئیس جمهور هم با کارزار تصمیم بگیریم، این منطقی نیست، توجه کنید برای آقای بایدن چقدر کارزار درست کردند اما کنار نمی‌رود.»

 

منبع: خبرآنلاین
کدخبر: ۵۶۲۳۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر