کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۲۴
تاریخ خبر:

آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران

آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران

مدیرعامل مترو در خصوص آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران توضیحاتی ارائه کرد

مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا پایان نیم سال اول سال جاری مطالعات تراموا به اتمام می‌رسد و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیز ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان اجرای احداث تراموا در تهران در نظر گرفته شده است.

 

مسعود درستی صبح امروز در حاشیه سمینار تخصصی بررسی ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جدید شبکه متروی تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران گفت: در بهمن ماه سال گذشته احداث خطوط یک و دو تواموا در شورای ترافیک کشور تصویب شد؛ اما باید مطالعات امکان‌سنجی این خطوط در سازمان حمل و نقل و ترافیک به تصویب برسد، البته احداث تراموا در خط یک یعنی از میدان آزادی تا پایانه شرق و خط دو از جنت‌آباد تا مصلی، مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا احداث تراموا باید در شورای شهر بررسی شود یا خیر؟ اظهار کرد: روال قانونی این است که شورای عالی ترافیک متولی تصویب یا رد خطوط جدید است که در بهمن‌ماه سال گذشته احداث این خطوط را تصویب کرد، اما قطعا این برنامه برای اخذ بودجه و سایر مسائل باید در شورای شهر تهران بررسی شود.

 

درستی در مورد زمان راه‌اندازی تراموا تصریح کرد: تا پایان نیم سال اول سال جاری مطالعات به اتمام می‌رسد و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیز ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان اجرای احداث تراموا در تهران در نظر گرفته شده است و به نظر می‌رسد تا سال ۱۴۰۴ اگر به مشکلی برنخوریم تراموا در تهران راه‌اندازی می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تراموای چرخ لاستیکی به معابر تهران می‌آید؟ اظهار کرد: مطالعات نحوه احداث تراموا هنوز تصویب نشده و مدل‌های تراموا برای کاربری‌های خاص است مثلا ترامواهای چرخ لاستیکی بیشتر برای معابر شیب‌دار استفاده می‌شود؛ اما دقت داشته باشید که هنوز مطالعات تراموا در تهران تکمیل نشده است.

 

مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام راه‌اندازی خط ۱۱ مترو به ایسنا گفت: تا قبل از شهریورماه عملیات ساخت خط ۱۱ متروی تهران تعیین تکلیف می‌شود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به تغییر دولت و انتخاب رئیس جمهور جدید سرانجام واگن‌های مترو چه می‌شود؟ تصریح کرد: دقت داشته باشید که در سنوات گذشته قسمت عمده تجهیزات مترو توسط شهرداری تهران و بدون مشارکت دولت خریداری شده و طبیعتا در پروژه‌های مشترک حتما مناسبات دولت و شهرداری تاثیرگذار است؛ اما پیش‌ پرداخت در قرارداد ۷۹۱ واگن پرداخت شده و مترو در حال ساخت است و فکر نمی‌کنم دولت بعدی بخواهد شرایط فعلی را بهم بزند و کار به مرحله‌ای رسیده که باید ادامه داشته باشد.

 

درستی با اشاره به سفر اخیر معاون حمل و نقل شهرداری تهران به چین اظهار کرد: من هنوز ایشان را ندیده‌ام اما طی صحبتی عنوان کردند که ساخت یک رام قطار برای متروی تهران رو به اتمام است و پایان امسال اولین قطار از قرارداد ۷۹۱ واگن وارد متروی تهران می‌شود و پیش‌بینی من این است که تا سال آینده ورود واگن‌های چینی و فعال شدن قرارداد ۱۱۳ واگن ملی به صورت ملموس‌تر برای شهروندان قابل مشاهده است.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۲۳۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر