کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۶۶۶
تاریخ خبر:

سهم بالای عابران پیاده تهران در تصادفات رانندگی

سهم بالای عابران پیاده تهران در تصادفات رانندگی

۴۱ درصد از تصادفات منجر به مرگ در سال پیش مربوط به عابران پیاده بوده که بیشترین این تصادفات در بزرگراه‌ها رخ داده است

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه در این خصوص افزود: آمارها نشان که بیشترین تصادفات عابران پیاده در سال پیش در عبور از عرض بزرگراه ها رخ داده است.

او ادامه داد : ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ را فقط عابرین پیاده تشکیل می‌دهند.

سرهنگ جوانبخت علت این مرگ و میر را بی احتیاطی عابران پیاده در عبور از معابر عنوان کرد.

او همچنین با بیان اینکه مقصر ۴۴ درصد از تصادفات عابرین پیاده هستند که منجر به مرگ می شود، گفت: ساعت ۲۰ تا ۲۴ نیز ساعت خطرناک برای تردد عابرین پیاده در شهر تهران برای تردد است و رابطه مستقیمی بین از دست دادن نور خورشید و تصادفات عابرین پیاده وجود دارد.

به گفته سرهنگ جوانبخت، هر چقدر ما نور خورشید را از دست بدهیم حتی اگر تردد عابرین پیاده هم کم باشد ولی فراوانی تصادفات فوتی و جرحی آنها افزایش پیدا می کند و این موضوع فقط به خاطر این است که عابرین پیاده از سوی رانند گان دیده نمی شوند.

او افزود: نکته مهم این است که عابرین پیاده حتما در مواقع تاریکی هوا از لباسهای روشن استفاده کنند و مخصوصا لباس ها و کفشی که نوار شبرنگ دارند به بهتر دیده شدن کمک می کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : عابرین پیاده باید خود را در جایگاه راننده ببیند که با آن سرعتی که حرکت می کنند آیا واقعا عابر پیاده را در بزرگراه می بیند؟

روشنایی اتوبان های تهران در شب هنگام کافی نیست
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: باید بگوییم خیلی از بزرگراه ها دارای روشنایی کافی و لازم نیستند و دید راننده فقط و تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ های جلوی خودروی خود بوده و کل وسعت و میدان دید او در واقع فضای جلویی خودرو و محدوده آن است.

او بیان کرد: اگر در این شرایط عابر پیاده ای در جلوی این خودرو حرکت کند یقینا راننده دید کافی را ندارد و باعث برخورد با عابر می شود و در این حالت باید رانندگان سرعت خود را کاهش دهند تا عکس العملی مناسب داشته باشند.

 

منبع: ایرنا
کدخبر: ۵۵۶۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر