کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۲۳
تاریخ خبر:

مسئله سهمگین مهاجرت

مسئله سهمگین مهاجرت

یک یادداشت خوشبینانه از برخی مسائل بدبینانه

روزنامه هفت صبح| یک: در فضای مجازی مجموعه‌ای از مطالب و تصاویر چه در اینستاگرام و چه توئیتر، ‌درباره شرایط مهاجران ایرانی در اروپا و کانادا و استرالیا منتشر می‌شود که هرکدامشان حاوی نکته‌های خاصی هستند. 

 

همین جا بگویم  که امکان دارد بخشی از این محتواهای تولید شده (عموما توسط بلاگرهای ایرانی)  از روی  یک برنامه حساب شده و اهداف خاص باشند، اما هرچه هست اطلاعات مفیدی را به مخاطبان  داخلی،‌ که معمولا تجسمی رویایی نسبت به کشورهای مقصد مهاجرت دارند، منتقل می‌کند.

 

مسائلی مثل تورم 11 درصدی در کانادا و بالارفتن 50 درصدی اجاره خانه در این کشور که بخش بزرگی از درآمدهای مهاجران را می‌بلعد، ‌مسئله سرمای هوا در کانادا و شمال اروپا مثل سوئد و دانمارک و برخی شهرهای آلمان، مسئله عدم دسترسی راحت به پزشکان متخصص که به یک کابوس برای شهروندان کشورهایی مثل هلند و کانادا و حتی انگلیس بدل شده است

 

و کارایی و فراگیری سیستم پزشکی ایران را بیشتر جلوه‌گر می‌کند، ‌مسئله امنیت در شهرهای حاشیه‌های شرقی و غربی آمریکا و موج دزدی از فروشگاه‌ها  و همین طور مسئله آموزش‌های جنسیتی نابهنجار (حداقل برای فرهنگ ما) در مدارس دولتی آمریکا و کانادا و سوئد که می‌تواند والدین ایرانی این کودکان را به درجه‌ای جنون آمیز از خشم و عصبانیت برساند. 

 

باز هم تکرار می‌کنم  که به نظرم چه این محتواهای تولید شده در فضای مجازی راهکاری تعمدی برای مبارزه با سیل مهاجرت باشد و چه در نگاهی خوشبینانه یک امر خودجوش واقعی، در نهایت مطالعه و دیدن این تصاویر و نوشته‌ها کمک بزرگی برای  تصمیم‌گیری در مقوله سخت و ترسناک مهاجرت است. پس گارد نگیرید و نگاه کنید. ضرری ندارد. 

 

دو: رفتار سردار آزمون در بازی رم با فروزینه با هر قصدی بوده دل از دل رسانه‌های پایتخت ایتالیا برده . او بعد از زدن گل برای  رم به سمت تماشاگران حریف رفت و از رفتار پرخاشگرانه همبازی‌اش در هنگام زدن گل اول عذرخواهی کرد.

 

رفتارش آن چنان برای  ایتالیایی ها عجیب بود که برخی خواهان عقد قرارداد مادام‌العمر با آزمون شده‌اند! این جلوه هوش اصیل ایرانی را به آزمون تبریک می‌گوییم . آزمون همیشه نشان داده که در تطبیق خود با هر محیطی از استعدادی استثنایی برخوردار است .

 

کدخبر: ۵۵۴۰۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر