
آب لولهکشی کی به تهران آمد؟
تهران تا دههها آب آشامیدنی خود را از قناتها و چشمههای اطراف تأمین میکرد، اما با افزایش جمعیت و مشکلات بهداشتی، سرانجام در سال ۱۳۲۶ نخستین پروژه رسمی لولهکشی آب شهری آغاز شد و زندگی تهرانیها را دگرگون کرد.

تهران تا دههها آب آشامیدنی خود را از قناتها و چشمههای اطراف تأمین میکرد، اما با افزایش جمعیت و مشکلات بهداشتی، سرانجام در سال ۱۳۲۶ نخستین پروژه رسمی لولهکشی آب شهری آغاز شد و زندگی تهرانیها را دگرگون کرد.
شاه لوله آب در مشهد ترکید.
افزایش هزینههای تعویض لولهها، مالکان و مستاجران را در تنگنا قرار داده است