کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۵۲۰۸
تاریخ خبر:

جولان اسب‌های تروآ در اردوگاه اصولگرایان

به بهانه سخنانی که از رائفی‌پور در شبکه‌های مجازی نقل شده است
هفت صبح_کمال بردبار: دیروز سخنرانی رائفی‌پور(که تاریخ دقیقش را پیدا نکردیم ) درباره عید غدیر خم منتشر شد. در آن او به روشی اشتباه ارج و قرب عید غدیر را در تضاد با عید نوروز قرار می‌دهد. در سخنان بانمک این سخنران محبوب اصولگرایان عید نوروز یک تشریفات بی‌فایده است که به مناسبت اتفاقی بی‌معنی یعنی آمدن بهار شکل می‌گیرد و « زمستون میره بهار میاد خب حالا بیاید به درک‌ !»
سخنانی به همین سخیفی‌. به همین بی‌ربطی‌. به همین … باور نکردنی است که یک سخنران محبوب بخشی از اصولگرایان این‌گونه برای جلب توجه مخاطبش کلمات را به در و دیوار می‌کوبد. زنجیره استدلال او این‌گونه است که عید حقیقی عید غدیر است و عید نوروز چیزی جز صله ارحام و تمیز کردن خانه‌ها نیست. این دو قطبی متظاهرانه را این سخنران جوان جاه طلب شکل می‌دهد. و خب هواداران خاص خود را هم دارد. این همان خط عجیب کار فرهنگی در اصولگرایان است که ما چیزی ازآن سردر نمی‌آوریم. به بهانه مردم پسند بودن انواع و اقسام تصمیم‌های پرهزینه اشتباه را اتخاذ می‌کنند و چهره‌های خود را مدام به اشتباه انتخاب می‌کنند. واقعا رائفی پور با این سطح از سخنرانی و این شیوه استدلال باید چهره مهم فرهنگی اصولگرایان باشد؟‌یعنی خط سره و ناسره کلا از بین رفته است ؟‌یعنی اصولگرایان خود را در نسبی‌گرایی پست مدرن‌وار رها کرده‌اند که در آن هر شیوه و سخنی می‌تواند ارزش داشته باشد؟‌ در همین اردوگاه اصولگرایان سخنران زبردستی مثل رحیم پور‌ازغدی وجود دارد که به رغم عبوسی آزارنده چهره و لحن که سد راه ارتباط مخاطب با او می‌شود‌،‌از سخنانش نوعی انسجام سلیم ایدئولوژیک قابل لمس است‌. حتی سخنران پرتلاطمی مثل حسن عباسی و یا سخنران همیشه مهاجم و پرخاشگری مثل سعید قاسمی در برابر حرف‌هایی که رائفی پور تقدیم شنوندگان خود می‌کند‌،‌ قابل تامل‌تر هستند . این خط فرهنگی اشتباه مدام هزینه مادی و معنوی روی دست اصولگرایان می‌گذارد. خطی که فکر می‌کند می‌تواند افکار عمومی را مهندسی کند و به جای تولید آثار عمیق به بند بازی بازیگوشانه روی افکار عمومی می‌پردازند. پس تتلو را روی ناوچه ارتش می‌برند‌،‌از بهنوش بختیاری تجلیل می‌کنند‌،‌ مراسم دکتر سلام را برگزار می‌کنند‌،‌استندآپ کمدین‌های خاص خودرا به نمایش می‌گذارند(یکی از یکی بی‌نمک‌تر) و روی نفوذ کلامی مداحان سرمایه‌گذاری و درنهایت مدام شکست از افکار عمومی را تجربه می‌کنند. آن هم افکار عمومی همه مردم. اصولگرایان باید خود را از شر این اسب‌های تروآ نجات دهند‌. نباید بگذارند نادانی‌، خودرا در«لباس اعتماد و ارزش‌ » پنهان کند‌. نادانی‌،‌نادانی است حتی اگر خودرا در لباس همه چیز دانی و حرف‌های درشت کم ارزش و مچ‌گیری‌ها و نکته‌سنجی‌های بی‌فایده از نشانه‌های فراماسونری و تاثیر داستان‌های تورات در کارتون‌های دیسنی و از این جور حرف‌ها که ندانستن آنها هم لطمه‌ای به هیچ کس نمی‌زند، پنهان کند.
و خب بزرگان اصولگرا نیز معمولا دربرابر چنین دیدگاه‌ها و پدیده‌هایی سکوت می‌کنند. شاید برای آنها هم مهندسی افکار عمومی پدیده جذابی باشد شاید هم عمق افتضاح را می‌بینند اما می‌ترسند که حرفی بزنند. مثل همان لباس خیالی پادشاه‌. جرئت ندارند بگویند بر تن این پادشاه لباسی نیست.

کدخبر: ۲۲۵۲۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nazarian

    عالی بود دست مریزاد

  • arash11

    این آقا مدرک تحصیلیش چیه !؟ یهو از کجا س ر بیرون آورده !؟

  • shahram111

    یعنی عالی بود

  • khashayar123

    حزب حرف

  • nasserrezaei

    چی از جون این ملت وکشور میخوان اینا

  • parviz_khan

    مفت خورهای پر حرف

  • hossein.mat

    دست مریزاد

  • zyamoradi

    عید غدیر عید واقعی هست. ولی این رو باید خوب بیان کرد

  • 1414agjm

    حیف وقت که بخواد برای حرفای این اقا تبا ه بشه

  • pooyanlimited

    دستت درد نکنه عالی بود این مترسک رو ضایع کردی

  • hojjat.m

    اینکه استاد رائفی پور سیبل شده و او را م یزنند به بهانه ملی گرایی مسئله عجیبی نیس ت اینکه یک عده دارند ناخوداگاه به فراماس ونها کمک می کنند که باز سر مسایل ملی و م ذهبی مردم را به جان هم بیندازند آن هم در اوضاع و احوال امروز جای تعجب دارد که وا قعاً اینها ناخواسته چنین حرفهایی را می ز نند و منتشر می کنند یا خط گرفته از جایی هستند خدا کند اینها فقط قدرت درک مسئله ر ا نداشته باشند یعنی فقط از سر نادانی این گونه بنویسند وگرنه به حق صاحب زمان کسی ک ه دانسته سعی می کند به فراماسونها و دشمن کمک می کند تا دین و مذهب را در مقابل مل ی گرایی قرار دهد هدایت کند اگر قابل هدای ت نباشد نابود کند انشاالله . بدانند اوضا ع دیگر عوض شده این قسم بازی ها دیگر جواب نمیدهد.

  • jm.1987

    حجت تو خودت اون جملات ایشون در مورد نورو ز رو تفسیر کن جوری که مقابل ملی گرایی ن باشه!!!از هرکسی خواستی کمک بگیر.

    • _user_1569903589

      اخه مسئله اینجاست که حرفها تقطیع شده . پ یشنهاد میکنمسخنرانی کاملو گوش کنید

  • Asadollah.khan

    حجت آقا! این دین و مذهب و آیین همیشه مبل غان زیرکی داشته از بلال حبشی بگیر تا مرح وم استاد شهید مطهری. اینی که شما داری زی ر علمش سینه می‌زنی، کاشف روابط فراماسونر ی بین تام و جری است عزیز!

  • cez8

    من سخنرانیش رو گوش کزدم.حرف درست میزنه.د ر ضمن کسی رو که نمیشناشید چطوری در موردش نظر میدید پرفسورها.تنها کسی که از کوروش و ایرانی دفاع کرد ایشون بود.کلیپ پخش شد ه کل حرفاش نبود.تا کی با یه کلیپ ادیت شد ه باید بازی بخرن این مردم

  • siamhr

    من واقعا بعضی ها رو نمیفهمم، از کی تا حا لا عره و عوره و شمسی کوره میشن استاد؟؟اس تاد رائفی پور؟؟؟از خدا میخوام علاوه بر ش فا یه کمی بهتون سواد هم بده ،بعدشم،چطور کسی که عید مقدس و باستانی آریایی ها رو ز یر سوال میبره و به عقاید ما توهین میکنه از ایرانی که هیچ،از کوروش کبیر دفاع میکن ه؟؟؟ یا تو منظورشو نفهمیدی،یا چرت و پرت خوندی یا داری چرت و پرت میگی.

  • jm.1987

    چون تو یدونه سخنرانیش رو گوش کردی شناختی ش عایا؟اگه ما گوش نکنیم حکممون چیه؟مگه ک سی در مورد خودش نظر داده؟حالا تو که سخنر انیش روگوش کردی و فهمیدی که حرف درست میز نه بگو ایشون کجا و کی سخنرانی کرده؟منم گ وش کنم.

  • _user_1569903589

    دوستان این مطلب صحت ندارد به قول خود رائ فی پور کدوم ادم عاقلی ملیت و تاریخشو زیر سوال میبره و صحبتهاشو تقطیع کردن. اصول گرا و اصلاح طلب هردو چشم دیدنشو ندارن. تنها رسانه ای که داره فیلم جلسات سخنرانی های او در دانشگاه ها هستش از طریق فضای به مخاطبانش میرسه. امیدوارم قبل قضاوت از صحت خبرها مطمئن بشیم.