کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۲۳۸۲
تاریخ خبر:

سیروس دین محمدی: کلوپ سراغم را از مرزبان می گرفت

حضور سیروس دین محمدی در آلمان یک سال به درازا کشید و او در آن مدت ۲۸ بازی در ترکیب تیم ماینتس انجام داد. از سوی دیگر یورگن کلوپ که دوره ای طولانی در باشگاه ماینتس داشت، با دین محمدی همبازی بود. سرژیک تیموریان هم در آن فصل در ماینتس حضور داشت.

مصاحبه طرفداری را با دین محمدی در خصوص سرمربی فعلی باشگاه لیورپول می خوانید:

از همبازی سابقتان، یورگن کلوپ بگویید.

یورگن کلوپ آن دوران بسیار تکنیکی و کار بلد بود و همیشه در زمان استراحت یا در اتوبوس به تنهایی کتابی می خواند یک روز از مترجم پرسیدم که کلوپ همیشه چه کتابی می خواند؟ گفت: او در حال گذراندن کلاس های مربیگری است و کتاب های مربیگری می خواند. در دورانی که هیچ کدام از ما فکرش را هم نمی کردیم روزی مربی شویم، او در حال آموزش بود و از همان اول به فکر مربیگری بود. در ضمن من با یورگن کرامی مربی اشتوتگارت هم، هم دوره بودم.

درست است که اهل دود بود؟

نه من چیزی ندیدم و سیگاری نبود.

شما آن زمان به چه نامی صداش می کردید؟
ما همیشه یورگن صدایش می زدیم.

بعد از آن دوران دیگر با کلوپ در ارتباط نبودید؟

آقای مرزبان در آلمان زندگی می کند و طی صحبتی که باهم داشتیم گفت با کلوپ بودم که از من سراغ تو را گرفت وگفت حال دین محمدی چطور است؟ قرار است یک روز با مرزبان هماهنگ کنیم و برویم کلوپ را ببینیم.

آینده لیورپول با کلوپ؟

لیورپول در اوایل در بحران شدید قرار داشت. بعد رفتن کلوپ باز هم افت داشت و به مرور زمان تیم رفته رفته بهتر می شود. با رفتن گواردیولا به سیتی، رفتن مورینیو به من یونایتد و حضور کلوپ در لیورپول، لیگ بسیار جذاب می شود.

مربی های خارجی چه تفاوت های با مربی های ایرانی دارند؟ (به طور مثال کلوپ با مربی ایرانی)

مربی های خارجی فوتبال به روزتری را پیاده می کنند ولی ما از فوتبال روز عقب هستیم. آنها از لحاظ علم، تکنیک و پزشکی-ورزشی از ما جلوتر هستند. مسی و رونالدو این اندازه درگیر جام باشگا های اروپا و لیگ شان هستند چرا مصدوم نمی شوند؟ چون حرفه ای کار می کنند. ما ها باید تلاش کنیم تا مانند خارجی ها به روز باشیم.

چرا فوتبالتان را در خارج ادامه ندادید؟

همیشه گفتم که ای کاش کمی زودتر به فوتبال خارج می رفتم. سن من بالا بود زمانی که به اروپا رفتم و به خاطر مشکلات مالی برگشتم ایران چون سر مسائل مالی به توافق نرسیدم.

به عنوان یک مربی که سابقه بازی در خارج از ایران را هم دارید، چه توصیه ای به بازیکنان جوان ایرانی دارید؟ ایران برای پیشرفت خوب است یا به خارج بروند و لژیونر شوند؟

اعتقاد من این است که بازیکن باید پیشرفت کند. زمانی که بازیکن ۲۲-۲۳ سن دارد و پیشنهادی از اروپا داشته باشد باید ایران را به مقصد اروپا ترک کند. ماندن در ایران در آن شرایط اشتباه است. اگر اینطور باشد که هر بازیکنی در کشورش پیشرفت کند، هیچ بازیکن برزیلی به اروپا نمی رود و در همان کشور خودش بازی می کند. بازیکن باید آینده نگر باشد چون با درجا زدن هیچ بازیکنی پیشرفت نمی کند. بازیکنان ما اگر در اروپا بازی کنند خیلی بهتر است.

از شرایط خودتان در لیگ ایران راضی هستید؟

بله خداراشکر خوب است. من سال اولی است که مربی شده ام و تیمم فینالیست جام حذفی است و در لیگ هم صدر نشین هستیم. امیدوارم بتوانیم که دل هواداران را شاد کنیم چون ما همیشه عاشق این هواداران هستیم.

کدخبر: ۸۲۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر