کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۲۸۸
تاریخ خبر:

‌‌‌حواشی ‌سریال بچه‌‌مهندس و پیشینه بازیگر جدید آن

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | بالاخره بعد از حواشی فراوان، دیروز اعلام شد که به‌جای روزبه حصاری، محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی در فصل چهارم بچه‌مهندس حضور دارد و تصویربرداری سکانس‌های او هم شروع شده است.

این اولین‌بار نیست که یک بازیگر به دلایلی از حضور در فصل بعدی یک سریال انصراف می‌دهد و بازیگر دیگری به‌جای او نقش را ادامه می‌دهد. باید ببینیم وضعیت درباره این سریال به چه صورت پیش می‌رود. هفت‌صبح مروری دارد بر حواشی سریال و پیشینه بازیگر جدید و مرور سرنوشت سریال‌هایی که با تغییر بازیگر در فصل‌های مختلف روبه‌رو بوده‌اند.

*** حواشی حذف روزبه حصاری
روزبه حصاری چندوقت پیش مهمان برنامه «کودک‌شو» بود. در پاسخ به این سوال پژمان بازغی که اگر فصل چهارم «بچه‌مهندس» ساخته شود در آن حضور خواهد داشت یا خیر، گفت که هنوز چیزی مشخص نیست و نمی‌خواهد چیزی بگوید تا مبادا دست‌اندرکاران تولید سریال، مجبور به انتخاب او شوند. روز ۲۴ آبان که خبر کلید خوردن فصل چهارم این سریال منتشر شد، اعلام کردند از میان بازیگران فصل پیش حضور ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، روزبه حصاری، مهشید جوادی و… قطعی شده است.

طبیعتا روزبه حصاری برای حضور در سریال قرارداد بسته بوده که نامش در فهرست قطعی بازیگران درج شده. چند روز پیش اعلام شد که روزبه حصاری به دلیل درخواست‌های نامتعارف و غیرحرفه‌ای از سریال حذف شده است. بعد از آن پای رقم‌های عجیبی به عنوان شرط روزبه حصاری برای بازی در سریال به میان آمد.

همان زمان وقتی برای مصاحبه درباره سریال «شرم» با احمد کاوری که کارگردانی فصل جدید «بچه‌مهندس» را برعهده دارد تماس گرفتیم، مدام می‌گفتند در جلسه است. به نظر می‌رسد موضوع این جلسه‌ها همین انتخاب جایگزین بوده است. تا اینکه روز گذشته سعید سعدی، تهیه‌کننده سریال اعلام کرد که نقش جواد جوادی به محمدرضا رهبری رسیده است.

*** جواد جوادی فصل چهار کیست؟
محمدرضا رهبری، بازیگری است که به‌جای روزبه حصاری قرار است نقش جواد جوادی را در فصل چهارم ایفا کند. رهبری بازیگر متوسطی است و این روزها بازی‌اش را در سریال «خانه امن» شاهد هستیم. او سال ۸۴ به عنوان مجری کارش را در تلویزیون شروع کرد، اما ادامه نداد و در سریال‌های «میوه ممنوعه»، «دوردست‌ها»، «به کجا چنین شتابان»، «دولت مخفی» و «پرستاران» بازی کرد، اما هیچ‌وقت به عنوان بازیگر نقش اصلی شناخته نشد. حالا بازی در نقش جواد جوادی، برای رهبری اتفاق خوشایندی است و بیشتر از کارهای دیگرش شناخته می‌شود.

*** تغییر فولاد در زیر آسمان شهر
این اولین‌بار نیست که یک بازیگر به دلایلی از حضور در فصل دوم یک سریال سر باز می‌زند یا امکان حضور پیدا نمی‌کند. اگر به یاد داشته باشید، فصل اول «زیر آسمان شهر» با بازی یوسف تیموری در نقش فولاد ساخته شد.

تیموری برای فصل دوم حاضر به ادامه همکاری نشد و مجید صالحی به‌جای او نقش فولاد را بازی کرد. در سریال هم اعلام شد که صورت فولاد سوخته و بعد از عمل تغییر قیافه داده است. از آنجایی که رابطه میان خشایار و فولاد خیلی خوب ساخته شده بود، مردم به آن خو گرفته بودند و ازاین‌رو نتوانستند آنطور که باید با مجید صالحی در این نقش کنار بیایند.

*** جابه‌جایی موفق داستان یک شهر
درباره «داستان یک شهر» اصغر فرهادی هم با یک جابه‌جایی همه‌جانبه روبه‌رو بودیم. در فصل اول فرامرز صدیقی، آتنه فقیه‌نصیری، علی قربان‌زاده، رامبد شکرابی و علی سلیمانی در این سریال کنار هم قرار داشتند، اما برای فصل دوم، فرهادی همه‌ این بازیگران را کنار گذاشت و تیمی متشکل از رضا ایرانمنش، سروش صحت، بهاره رهنما، سعید آقاخانی و نیما رئیسی را جایگزین کرد.

این جابه‌جایی در «داستان یک شهر» اثر منفی نداشت و اتفاقا کاملا موفق بود و از طرف مخاطبان هم پذیرفته شد. چون فرهادی در فصل دوم، بیشتر از فعالیت گروه برنامه‌ساز در شهر، روی جذابیت داستان‌ها تاکید کرد. داستان‌های فصل دو به‌قدری جذاب بودند که مخاطبان خلأ گروه قبلی را حس نکردند و گروه جدید صرفا وسیله‌ای برای روایت این داستان‌ها بودند.

*** آرش مجیدی به‌جای شهاب حسینی
این اتفاق درباره سریال «سرزمین کهن» هم رخ داد. از آنجایی که تولید سریال برای مدت طولانی متوقف شد، شهاب حسینی مشغول کار در پروژه دیگری شد و نتوانست در فاز بعدی حضور داشته باشد. کمال تبریزی از آرش مجیدی برای ایفای نقش او دعوت به همکاری کرد. به دلیل توقیف سریال، هنوز نمی‌دانیم این جابه‌جایی چه شرایطی را در سریال رقم زده است.

آیا مخاطبان آرش مجیدی را به عنوان جایگزین شهاب حسینی می‌پذیرند؟ شرایط درباره «بچه‌مهندس» چندان بحرانی نیست. چون هر فصل «بچه‌مهندس» توسط بازیگری متفاوت ایفا شده و روزبه حصاری صرفا در فصل سوم در این سریال بازی کرده بود. بعید است جابه‌جایی او به ضرر مجموعه تمام شود.

کدخبر: ۳۶۳۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر