کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۳۷۷
تاریخ خبر:

‌۹۰ کیلو طلای مالباختگان تحویل خزانه بانک ملی شد

روزنامه هفت صبح | در حاشیه دومین طرح کاشف پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۱ رئیس پلیس پایتخت جزئیات جدیدی از ماجرای سرقت محتویات صندوق امانات بانک ملی، بازگشت سه سارق متواری و میزان طلاهای سرقت شده، اعلام کرد. سردار حسین رحیمی درباره سه نفری که در حال حاضر به کشور همسایه متواری شده‌اند و در تمام گزارش‌ها اعلام شد از سردسته‌های اصلی باند سرقت بوده‌اند، گفت:« ۳ متهم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی ظرف این هفته به پلیس کشور تحویل داده خواهند شد. رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور انجام شده و تشریفات لازم انجام گرفته است.»

دستگیری سه متهم جدید
به گفته رئیس پلیس پایتخت، سه متهم جدید نیز در این پرونده سرقت دستگیر شده‌اند. این در حالی است که بالغ بر ۹۰ کیلوگرم طلا و جواهرات تحویل خزانه بانک ملی داده شده است. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه برخی از طلا و جواهرات کشف شده بسیار قدیمی بوده و قدمت بالایی دارند،گفت:تصاویر همه اشیا کشف شده در سامانه بانک ملی قرار گرفته است و به زودی با حضور نماینده پلیس، نماینده دادستان تهران و نماینده بانک ملی اموال به مردم تحویل داده می‌شود.

این تذکر رئیس پلیس پایتخت به علت تجمع مالباختگان در روز ۳۰ خردادماه بود. حدود ۱۶۰ نفر از مالباختگان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران به دلیل عدم رسیدگی در خصوص واگذاری اموال سرقتی خود، روز دوشنبه تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.همچنین مالباختگان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن شرح واقعه، سه خواسته از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را مطرح کردند.

در این نامه آمده است: با توجه به دستگیری سارقان کشف اموال مسروقه با عنایت به ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دستور رد اموال مسروقه در اسرع وقت توسط بازپرس پرونده صادر شود همچنین با الزام مقامات بانک ملی مبنی بر پایبندی و اقدامی سریع به همه تعهدات خود نسبت به مالباختگان این بانک دولتی، بخشی از اعتماد نه تنها مالباختگان بلکه عموم افراد جامعه به نظام بانکداری کشور را برگردانند.

در این نامه مالباختگان از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده‌اند با توجه به تاراج همه زندگی مالباختگان، رسیدگی بی‌وقفه و در اسرع وقت به این پرونده که در نوع خود بی‌سابقه در تاریخ ایران بوده است، انجام گیرد. اگرچه روز سه‌شنبه سخنگوی قوه قضائیه نیز از دستگیری دو کارمند بانک ملی خبر داده و جرم آنها را بر مبنای سهل‌انگاری در انجام مسئولیت دسته‌بندی کرده است.

۳۴۲ متهم در طرح کاشف پلیس
دومین طرح کاشف در سال جاری توسط پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی به انجام رسید و محصول این اقدامات در حوزه پلیس آگاهی، ۳۴۲ نفر از محکومان فراری، قاتل، آدم‌ربا، جاعلان، کلاهبردار، سارقان اماکن عمومی و خصوصی و متهمان دیگر دستگیر شدند.در این طرح ۷۷ نفر سارق به عُنف و موبایل‌قاپ، ۶۷ نفر سارق منزل، ۵۹ نفر سارق خودرو، ۸۹ جائل و کلاهبردار، ۲۹ نفر سارق مسلح قاتل و آدم‌ربا و ۲۷ نفر از محکومین فراری دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این طرح ۱۶ باند منزل، ۱۹ باند سرقت خودرو، ۷ باند کلاهبرداری و ۵ باند مسلح منهدم شدند. در اجرای طرح کاشف توسط پلیس امنیت اقتصادی ۳۹ نفر از سرشبکه‌های مجازی دلالان ارزی که در نوسانات بازار ارز دخالت مستقیم داشتند به همراه ادمین کانال‌های تلگرام که تأثیر‌گذار بودند، دستگیر شدند.بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان شامل ۱۲ نفر از محکومین فراری بدهکاران بانکی، اخلالگران بازار اقتصادی به همراه ۷ نفر دریافت‌کننده ارز دولتی توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند.

سارقان مسلح خانه‌های شمال تهران
در این طرح سارقان مسلح خانه‌های شمال تهران نیز به دام افتادند. سارقان حرفه‌ای که به خانه‌های شمال تهران دستبرد زده بودند، به دام کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی افتادند. خردادماه امسال رسیدگی به چند سرقت‌ متوالی از خانه‌های شمال تهران توسط ۴ مرد جوان در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، ۴ مرد جوان درحالی که کلت کمری و سلاح شکاری همراه داشتند به خانه‌های مردم در شمال تهران دستبرد زدند و محتویات با ارزش داخل خانه را به سرقت برده‌اند. در گام نخست، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به سراغ بازبینی دوربین‌ مداربسته صحنه‌های وقوع جرم رفتند و لحظه به لحظه فیلم فرار سارقان را پس از سرقت چند خانه در شمال تهران مشاهده کردند که در ادامه موفق به شناسایی پلاک خودرو سارقان شدند.

بدین ترتیب کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی درپی کشف این سرنخ مهم با رصد‌‍‌های اطلاعاتی ۴ متهم پرونده را در غرب تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.متهمان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در بازجویی‌های اولیه به جرم ۲۵ فقره سرقت خانه در شمال تهران اعتراف و آدرس مالخر خود را در اختیار کارآگاهان قرار دادند که در ادامه مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر شد.

کدخبر: ۴۶۳۳۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر