کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۷۷۲
تاریخ خبر:

‌کنسرت رضا صادقی ‌‌‌گران‌تر از تئاتر مونیکا بلوچی

روزنامه هفت صبح | از اواخر آذرماه به مناسبت شب یلدا و ایام سال نوی میلادی ترافیک کنسرت خوانندگان ایرانی در استانبول سنگین شده. با توجه به اینکه هنوز امکان برگزاری کنسرت در تهران فراهم نیست، خیلی از خواننده‌های داخل کشور در استانبول روی صحنه می‌روند. اخیرا رضا بهرام در این شهر به اجرای برنامه پرداخته بود و به زودی نوبت به علیرضا طلیسچی و رضا صادقی هم می‌رسد.

یکی از موضوعاتی که توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده بلیت‌ دلاری و گرانقیمت برنامه خواننده‌های ایرانی در استانبول است. یعنی بعضی از هنرمندان ایرانی از فرصت سقوط ارزش لیر استفاده کردند و بلیت‌های کنسرت خود را به دلار می‌فروشند. به طور مثال بلیت کنسرت استانبول علیرضا طلیسچی از ۴۵دلار شروع می‌شود تا ۱۰۰دلار.

یعنی از حدود ۱٫۴میلیون تومان تا ۲٫۹میلیون تومان. این در حالی است همین خواننده هفتم آذرماه در کیش کنسرت دارد و بلیت‌هایش از ۱۸۰هزار تومان تا ۴۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد. مشخص نیست که قیمت چند برابری کنسرت در استانبول چه توجیهی دارد. جالب اینکه تقریبا همزمان در همین شهر تئاتر تک‌نفره مونیکا بلوچی بازیگر مشهور در این شهر روی صحنه می‌رود که قیمت آن به همین لیر در حال سقوط اعلام شده.

تماشای این نمایش ۹۵۰ لیر یا حدود ۲٫۷ میلیون تومان هزینه دارد.در مورد خواننده‌های مطرح ایرانی خارج از کشور که اوضاع به مراتب دراماتیک‌تر هم می‌شود. به طور مثال ابراهیم حامدی در همین روزهای منتهی به زمستان امسال در استانبول کنسرت گذاشته و بلیت‌هایش از ۱۰۰دلار تا ۲۵۰دلار به فروش می‌رسد. به عبارتی از ۲٫۹میلیون تومان تا ۷٫۲میلیون تومان. عجیب اینکه برخی از هموطنان از همین حالا بلیت‌های این کنسرت را هم رزرو کردند.

حتی قیمت بلیت کنسرت رضا صادقی در استانبول که به وسیله سایت‌های مجوزدار و رسمی داخلی به فروش می‌رسد هم چند برابر برنامه‌های مشابه داخلی تعیین شده. هواداران این خواننده پاپ برای کنسرت او در اوایل دی‌ماه باید بین ۳۰۰هزار تومان تا ۲٫۴میلیون تومان هزینه کنند. البته ناگفته نماند بلیت‌های این کنسرت در جدولی با لیر هم اعلام شده و از ۱۰۰ لیر تا ۱۳۰۰ لیر متغیر است.

از طرفی چون لیر هم کاهش پیدا کرده طبعا باید معادل ریالی آن هم کمتر دریافت شود. یعنی قیمت این کنسرت طبق همان جدول لیر الان باید بین ۲۴۰ هزار تومان تا ۳٫۱ میلیون تومان باشد و ظاهرا جدول ریالی خیلی منصفانه تنظیم نشده.

در مجموع به نظر می‌رسد ممنوعیت برگزاری کنسرت در تهران فرصت مناسبی در اختیار خواننده‌های پاپ قرارداده که درآمدهای خود را چند پله ارتقا ببخشند. بعضی ایرانیان هم که فعلا شانس رفتن به کنسرت در داخل کشور را ندارند، با دست و دلبازی حاضر به پرداختن این هزینه‌های هنگفت در کشور همسایه هستند.

کدخبر: ۴۲۷۷۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1629286088

    7 صبح جان الهی من فدات بشم آخه تئاتر رو با کنسرت قیاس نمیکنن که آخه دورت بگردم