کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۹۵۹
تاریخ خبر:

‌پنج خودرو پرفروش اروپا در بهار ۲۰۲۱

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | این روزها جنگ سرد خودرویی در قاره سبز در جریان است. فولکس‌واگن و استلانتیس هر کدام سخت در تلاش‌اند تا رهبری بازار خودرو در قاره اروپا را در دست بگیرند اما تاکنون هیچ کدام به عنوان فاتح این میدان شناخته نشده‌اند. در حالی که ماه مارس، ماه عسل فولکس‌واگن بود و این برند آلمانی با تی‌راک و گلف بازار را قبضه کرد اما دو ژنرال فرانسوی استلانتیس یعنی پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ به سرعت جنگ را مغلوبه کردند تا در نهایت برنده بازار خودروی اتحادیه اروپا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ استلانتیس باشد. در ادامه به پنج خودروی پرفروش اروپا در این بازه زمانی می‌پردازیم.

* یک: پژو ۲۰۸ (۶۰ هزار و ۹۵۷ دستگاه)
نسل جدید پژو ۲۰۸ هاچ‌بکی برای تمام سلایق است. هم ظاهری به‌روز و جذاب دارد که چینی‌ها به سختی می‌توانند از آن کپی‌برداری کنند؛ هم انواع پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و برقی را به مشتری ارائه می‌دهد و هم امکانات کابینش فراتر از حد انتظار است و تنه به تنه‌‌ خودروهای گران‌تر از خود می‌زند. در نهایت گفتنی است که در هر پیشرانه مصرف سوخت به مراتب پایین‌تر از رقباست.

* دو: فولکس‌واگن گلف (۵۷ هزار و ۳۷۲ دستگاه)
گلف با هشت نسل حضور موفق پیشکسوت بازار خودروی اروپاست و حالا حالاها مانده تا بخواهیم سخن از بازنشستگی آن به میان آوریم (هر چند کاهش ۲۲ درصدی فروش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد ‌ زنگ خطر این رویداد به صدا درآمده است). گلف در نسل هشتم خود در ۱۱ پیشرانه عرضه می‌شود؛ از پیشرانه یک لیتری توربوی ۸۹ اسبی گرفته تا پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۳۱۵ اسبی گلف R! به جز سیستم تراول اسیست هم انواع آپشن‌های کمکی دیگر برای راننده در دسترس‌اند تا با باهوش‌ترین گلف تاریخ روبه‌رو باشیم.

*** تویوتا یاریس (۵۵ هزار و ۶۲۴ دستگاه)
تنها غیراروپایی حاضر در لیست که همچنین توانسته عنوان خودروی سال ۲۰۲۱ اروپا را به چنگ آورد نسبت به رقبایش کابین چندان شلوغی ندارد اما نقطه قوتش در هندلینگ فوق‌العاده، پیشرانه هیبریدی کارآمد و البته ظاهر اسپرت‌تر است. تویوتا به قدری به این سرباز دلاورش امید بسته که حتی نسخه کراس آن را هم برای اولین بار معرفی کرده است.

* چهار: اوپل کورسا (۵۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه)
کورسا علاوه بر بازار بریتانیا در دیگر بازارهای اروپا هم محبوبیت بسیاری دارد که باید آن را مرهون زحمات مالک جدیدش استلانتیس دانست. کورسا در جدیدترین نسل خود گران‌تر از هر زمان دیگری است که به دلیل مجهز شدنش به پیشرانه برقی پیشرفته، افزایش استحکام شاسی و اصلاح اساسی سیستم تعلیق است.

* پنج: پژو ۲۰۰۸ (۵۲ هزار و ۹۰۳ دستگاه)
۱۱۲ درصد افزایش فروش نسبت به سال قبل! پژو ۲۰۰۸ جدید هم مثل اوپل کورسا نسبت به مدل قبلی قیمتش افزایش یافته اما با این حال خریداران بیشتری به سراغش رفته‌اند. با پلتفرم e-CMP سرنشینان ۲۰۰۸ کابین به مراتب جادارتری دارند؛ کیفیت سواری خودرو بهبود محسوسی داشته و کمترین لرزشی وارد کابین نمی‌شود و همچنین با طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها در کابین مواجهیم. با این حال هنوز هم شتاب ۲۰۰۸ در مدل‌های پایه با ۸٫۵ ثانیه پایین است.

کدخبر: ۳۸۷۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر