کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۲۷۴
تاریخ خبر:

‌پرش تماشایی سید‌جلال و صدرنشینی استقلال

روزنامه هفت صبح | مثل پلنگ. این تعبیری است که پس از دیدن این عکس زیبای مهرورز احمدی از گل پرسپولیس به تراکتور می‌توانیم بگوییم. کاپیتان ۳۹ساله اهل بندرانزلی پرسپولیس این‌گونه سلحشورانه به هوا می‌پرد و ضربه سر سنگینش را روانه دروازه محمد اخباری می‌کند. ستون دفاعی پرسپولیس که در جام جهانی ۲۰۱۴ درخشید و جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ را تقدیم به پورعلی گنجی و روزبه چشمی و مجید حسینی و کنعانی زادگان کرد.

در حالیکه حقش بود سید جلال هردوی این تورنمنت‌ها را تجربه کند. کی‌روش در جام ملت‌های آسیا تقاص این بی‌اعتمادی به سید جلال کهنه کار را داد وقتی دفاع وسط‌هایش دربازی با ژاپن سوتی دادند و اعصاب مردم را به هم ریختند. این پرش زیبا یک گل سه امتیازی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. تراکتور در حمله خطرناک بود .

اما در دفاع کوچک‌ترین سازماندهی تیمی نداشت و به نظر می‌رسید مسعود شجاعی در بخش دفاعی تیمش را به امان خدا رها کرده بود تا با هر حمله پرسپولیس هول و هراس در چهره محمد اخباری و هواداران تراکتور موج بزند. این رشادت اخباری و بدشانسی پرسپولیس بود که آن‌ها فقط به یمن همین ضربه سر پلنگ توانستند سه امتیاز حساس را از تبریز به ارمغان بیاورند.

استقلال بعد ازآنکه از موفقیت سپاهان مقابل ذوب‌آهن با خبر شد با ولع بیشتری رو‌به‌ر‌و‌ی نساجی پا به زمین گذاشت. زوج قایدی و مطهری در حالیکه پشت سرشان شجاعیان و اسماعیلی توپ‌سازی می‌کنند و وریا غفوری و بابک مرادی هم به عنوان پیستون از دو طرف به این جمع خوشبخت چهارنفره اضافه شدند‌.

مهدی‌پور هافبک دفاعی بود و غلامی و یزدانی و دانشگر هم سه دفاع مرکزی‌. استقلال فشار شدیدی را روی خط دفاعی فشرده شاگردان مجید جلالی وارد ساخت اما صف دفاعی نساجی‌ها مثل صف فالانکس‌های قوم اسپارت مقابل حمله لشگر خشایارشا بودند. فشرده و منسجم و دقیقه‌۴۵ بهترین فرصت بازی نصیب آنها شد، وقتی مهاجم نساجی تک به تک مقابل مظاهری را با فاصله‌ای بسیار کم از کنار تیر دروازه به بیرون زد‌.

نیمه دوم فکری‌، نادری را به جای شجاعیان آورد و بابک مرادی را یک خط جلو برد اما دفاع نساجی مقاومت می‌کرد. در یکی از صحنه‌های بازی وریا غفوری روی مدافع حریف خطا کرد و با خشم توپ را بیرون زد. در حالیکه فکر می‌کردیم خشم وریا به خاطر سوت داور است با لبخوانی وریا مشخص شد که او نسبت به تعویض ناراحت است و درحال اعتراض به نیمکت خودش است و این اعتراض وصل شد به کارت زرد داور و دوباره اعتراض را ادامه داد.

دو دقیقه بعد که احمد موسوی به جای وریا وارد شد ماجرا ادامه یافت و وریا با عصبانیت به سمت رختکن رفت. اما تعویض‌های استقلال به هرحال جواب داد. یک شوت فنی بسیار زیبا از فرشید اسماعیلی از پشت هجده قدم دقیقه ۸۶ استقلال را به گل رساند. حرکت بدون توپ مرادی در این لحظه جالب توجه بود. دو دقیقه بعد یک پنالتی نصیب استقلال شد تا شیرینی پیروزی‌شان دو چندان شود که این بار قایدی توپ را به تیر دروازه کوبید‌.

البته قایدی هم چیپ زد تا داغ دل طرفدارهای این تیم تازه شود.استقلال با این پیروزی مهم به صدر جدول رفت و سپاهان و صنعت نفت را پایین‌تر از خود نگه داشت. به نظر می‌رسد بازی هفته آینده استقلال مقابل سپاهان فینال نیم فصل باشد‌. آن هم در اصفهان. و البته پرسپولیس هم چشم امیدش به دو بازی عقب افتاده است که شاید درآخرین روز تاج سلطنت نیم فصل را از دست آبی‌ها و زردها برباید.

کدخبر: ۳۷۲۲۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر