کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۶۱۲
تاریخ خبر:

‌وقتی سارقان ‌در را به‌روی صاحبخانه باز کردند!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن عنوان شده بود سارقی با بالا رفتن از دیوار یک ساختمان در منطقه آجودانیه، وارد یک منزل در طبقه دهم شده و لوازم با ارزش منزل از جمله طلا، سکه و ارز را به سرقت برده‌‌. این فیلم با توضیحاتی درباره سرقت توسط «اسپایدرمن» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

اما تحقیقات پلیسی اصل ماجرا را فاش کرد. تحقیقات پلیس نشان داد فیلم منتشر شده در واقع مربوط به سرقت از یک منزل در منطقه سعادت‌آباد بوده و این منزل در طبقه اول ساختمان قرار داشته است. با دستگیری این سارقان در منزل یکی از مسروقان، مشخص شد رقم سرقت‌های آنها میلیاردی است. نکته عجیب در این ماجرا این است که در طی یکی از سرقت‌ها، سارق در را به روی صاحبخانه باز می‌کند و آنها چشم در چشم می‌شوند!

*** ماجرای سرقت‌های گران‌قیمت
حدود ساعت ۲۱:۳۰ شانزدهم بهمن ماه فردی در تماس با پلیس‌۱۱۰ اعلام کرد که سارق یا سارقانی داخل منزل او در منطقه سعادت‌آباد حضور دارند و در حال سرقت هستند. به‌سرعت پس از تماس این مرد جوان، تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به محل وقوع سرقت اعزام شدند و متوجه شدند دو سارق داخل منزل مرد جوان حضور دارند.

لحظاتی بعد سارقان که قصد متواری شدن داشتند،‌ توسط مأموران پلیس بازداشت شدند؛ سارقان پس از بازداشت در ابتدا مدعی بودند که با یک تاکسی اینترنتی به محل سرقت مراجعه کرده‌اند اما با بررسی بیشتر ضمن کشف آلات و ادوات مربوط به سرقت، خودروی سارقان (پژو ۲۰۷) نیز در اطراف محل سرقت کشف شد.

یکی از شکات این پرونده می‌گوید:« شامگاه نهم بهمن به‌همراه همسرم از خانه خارج شدیم و ساعتی بعد پس از ورود به منزل متوجه سرقت شدیم، سارقان ارز، سکه، طلا و اموال قیمتی به‌ارزش ۱۴۰میلیون تومان را به سرقت برده بودند. دقیقاً یک هفته پس از این سرقت، (شامگاه ۱۶بهمن) مجدداً به‌همراه همسرم از خانه خارج شده دو، سه ساعتی بیرون از منزل بودیم.

در زمان بازگشت به منزل، قصد شوخی کردن با همسرم را داشتم که به ‌شوخی به او گفتم«انگار مجدداً از منزل ما سرقت شده است» اما با نگاه از پنجره منزل که مشرف به بیرون از ساختمان است، متوجه شدم واقعاً سارق یا سارقان در منزل ما حضور دارند! به همسرم گفتم تکان نخورد، از اوخواستم خودرو را خاموش کند و به‌ سرعت ضمن تماس با پلیس۱۱۰ اعلام کند سارقان در حال سرقت از منزل‌مان هستند.

من در ساختمان را بستم، پشت در منتظر ماندم تا پلیس از راه برسد که یکی، دو دقیقه بعد، مأموران از راه رسیدند. سارقان داخل خانه بودند که با شنیدن صدای قفل کتابی حفاظ و دیدن من و مأموران به‌سرعت در را بستند و از پشت قفل کردند اما در نهایت نتوانستند مقاومت کنند و بازداشت شدند‌، البته این سارقان با سارقان قبلی منزل‌مان انگار تفاوت داشتند.»

*** برای صرف شام رفته بودم!
یکی از سارقان می‌گوید:« برای صرف شام به خانه دوستم در سعادت‌آباد رفته بودم!» شگرد آنها شکستن توپی قفل‌ درهای ضدسرقت است. آنها به خانه‌های طبقه اول از طریق بالکن وارد می‌شدند. یکی دیگر از شکات می‌گوید:

« از داخل خیابان چهارپایه گذاشته بالا آمده‌اند، پنجره را از قاب درآورده‌اند و داخل خانه‌ام برای سرقت شده‌اند.» آنها در یکی از سرقت‌ها نگهبان مجتمع را با چاقو می‌زنند. آنها حدود دو میلیارد تومان سرقت کرده‌اند. اما روز اول یکی از آنها گفت برای دستشویی به داخل خانه مردم رفته بودند! هر دو سارق که حدود ۲۷و ۲۸ساله هستند به کلانتری منتقل شده بودند در بازجویی‌ها گفتند:

«ما برای سرقت وارد آن آپارتمان نشده بودیم، بلکه چون نیاز شدید به دستشویی داشتیم وارد آنجا شدیم!» آنها همچنین درباره خودروی پژو۲۰۷ کشف شده در محل سرقت که در سرقت‌های قبلی نیز از آن استفاده شده بود گفتند:«این خودرو متعلق به ما نیست. ما برای اینکه خودمان را به آن آپارتمان برسانیم، اینترنتی ماشین کرایه کرده بودیم.»

با این حال مأموران در ادامه بررسی‌ها دریافتند که خودروی کشف شده به نام برادر یکی از سارقان بوده است. درحالی‌که دزدان دستگیر شده ادعا می‌کردند که بی‌گناهند، مأموران به بررسی خودروی کشف شده از آنها پرداختند. در داخل آن یک هارد پیدا شد که پر از عکس‌های شخصی و عکس‌هایی از اسناد مالکیت بود. مأموران با پیگیری‌های انجام شده صاحب هارد را پیدا کردند و او گفت:

«مرداد امسال سارقان به خانه‌ام در سعادت‌آباد دستبرد زدند و علاوه بر این هارد، حدود ۳۵۰میلیون تومان پول، طلا و دلار سرقت کردند.» ماموران همچنین در داخل پژو۲۰۷ مقداری ارز کشورهای مختلف را کشف کردند که با بررسی شماره سریال آنها، صاحب این ارزها شناسایی شد.

این مرد پس از حضور در اداره پلیس گفت که شهریورماه دزدان به خانه‌اش دستبرد زده‌ و میلیون‌ها تومان پول و ارز سرقت کرده ‌بودند. این سارقان پلاک جعلی نیز برای خودروی پژو ۲۰۷ ساخته بودند و دلیل این کارشان را فرار از طرح تردد شبانه ذکرکردند. همچنین نکته جالب ماجرا اینجاست یکی از این سارقان با تلاش وکیلش در حال حاضر آزاد شده است.

کدخبر: ۳۷۳۶۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر