کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۵۱۲
تاریخ خبر:

‌وضعیت ‌بحرانی یک پل در آزادراه تهران - شمال

روز گذشته فریبرز ناطق الهی از اساتید مهندسی زلزله یادداشتی در سایت خبرآنلاین منتشر کرد درباره وضعیت نابسامان یکی از پل‌های آزادراه تهران -شمال. او نوشته این پل در معرض حرکت یک آبشارو آب روان قرار دارد و این موضوع در آینده وضعیت پل را بحرانی خواهد کرد. در بخشی از این یادداشت آمده:

«آیا تصور می‌شود این سنگ و این پایه با ستون بیست سی متری در مقابل چنین تند آبی سال‌ها پایدار خواهد بود؟ زهی خیال باطل! می‌دانم که بنده به‌عنوان یک معلم هیچ‌وقت چنین درس‌هایی را در دانشگاه در کلاس‌های طراحی خودم یاد نداده‌ام، حقیقتا تصور هم نمی‌کنم هیچ استادی در دانشگاه چنین کاری را کرده باشد! پس چگونه اینچنین موضوع بزرگ و حقیقتا عظیمی نادیده گرفته شده است.»

ناطق‌الهی در ادامه پرسیده:‌ «چه کسی این پل را طراحی کرده است؟ چه کسی آن را تایید کرده؟ چه کسی آن را ساخته؟ چه کسی نظارت آن را کرده و چه کسی اجازه بهره‌برداری به آن داده است؟!»

این عضو پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی قبلا نسبت به وجود آب‌ روان و قنات زیر پایه‌های پل اتوبان صدر هم هشدار داده بود. همینطور یک مرتبه دیگر گفته بود در صورت زلزله طبقه دوم بزرگراه صدر تهران ویران می‌شود. یکبار هم در یک ادعای جنجالی گفت زلزله در تهران ۴٫۵ میلیون کشته به جای می‌گذارد.

این ماجرای وضعیت بحرانی پل آزادراه تهران -شمال را ما نمی‌دانیم تا چه حد جدی است و آیا قصوری در کار بوده یا نه. با توجه به تازه تاسیس بودن این آزادراه اما موضوع را از دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کردیم. مسئولان روابط عمومی شرکت آزادراه تهران شمال گفتند که این ادعا و تصاویر باید توسط بخش فنی این شرکت بررسی شود و اعلام نظر درباره آن را هم به روزهای بعد موکول کردند.

قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی هم در پاسخ به هفت صبح گفت من این موضوع را نه رد و نه تایید می‌کنم. او تاکید کرد که صحت و سقم این ماجرا را پیگیری می‌کند و نتیجه آن ‌ در روزهای آینده مشخص می‌‌شود.

کدخبر: ۳۲۵۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر