کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۰۲۶
تاریخ خبر:

‌نگرانی‌ها درباره ادامه دوران «میلان متوسط»

روزنامه هفت صبح | آن همه تبلیغ برای میلان مدل جامپائولو و شکست یک بر صفر در خانه اودینزه آن هم بدون حتی یک شوت در چارچوب! گفته می‌شد روسونری تحت نظر سرمربی سابق سامپدوریا با همین جوانان متحول می‌شود اما اگر ملاک قضاوت، همین بازی هفته اول باشد، میلان دوران گتوسو در مقاطع بسیاری از فصل پرفراز و نشیب گذشته بهتر از گروه فعلی بود. البته ناگفته پیداست که قضاوت در مورد آینده این میلان اندکی زود به نظر می‌رسد، با این حال باید نشانه‌ها را جدی گرفت.

*** معمای جامپائولو
سرمربی جدید میلان یک تاکتیسین بزرگ محسوب می‌شود؛ مردی که تیم‌هایش همیشه جذاب و زیبا بازی می‌کنند. سمپدوریای او، کاملا جذابیت را معنا می‌کرد. با این حال، هواداران میلان با اشاره به قدرتمندتر شدن سایر تیم‌ها انفعال تیم‌شان در زمینه خرید بازیکنان بزرگ را نشانه‌ای از دور بودن تیم از جمع مدعیان قهرمانی در فصل تازه آغاز شده می‌دانند.

قهرمان هفت دوره لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا در شش فصل گذشته سری A کاملا در خواب عمیق فرو رفته و تنها فصل گذشته بیش از بقیه فصول به لیگ قهرمانان اروپا نزدیک بود. هر چند گروهی از کارشناسان تداوم دوره متوسط بودن میلان را پیش‌بینی کرده‌اند اما گروهی دیگر به رهبری آریگو ساکی بزرگ اعتقاد دارند دوران رستاخیز میلان با مربی بزرگی به نام جامپائولو فرا رسیده است.

در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل، قدرت خط حمله میلان مشهود بود اما در اولین بازی فصل اثری از زهر منطقه تهاجمی آن هم مقابل تیم کاملا متوسطی به نام اودینزه ندیدیم. برخلاف نظر آرمانگرایان میلانیست، تیم فعلی جامپائولو این فصل هم مدعی فتح اسکودتو نیست و این تیم ناپولی و یوونتوس را به دردسر نمی‌اندازد .

اما با کناره‌گیری از لیگ اروپا به منظور رعایت فیرپلی مالی، اکنون مارکو جامپائولو فرصت زیادی دارد تا تمام حواسش را به سری A و جام حذفی معطوف کند.امید واقعی روسونری، دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

*** جوانی دوباره
داشتن هسته‌ای از بازیکنان جوان ایتالیایی و اتکا به آنها در کنار حضور یک سرمربی‌ با تفکرات هجومی و بهره بردن از یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان جهان، می‌تواند میلان را این بار به موفقیت هدایت کند. از زمانی که جنارو گتوزو در سال ۲۰۱۷ هدایت میلان را برعهده گرفت، این باشگاه از آن چهره «معمولی بودن» کمی فاصله گرفته و به سمتی رفت که بتواند دوباره به بالای جدول فکر کند.

مردان گتوزو در لیگ فصل گذشته پنجم شدند و به هدف خود یعنی حضور در جمع چهار تیم برتر نرسیدند.باشگاه منطقه لومباردی این بار متوجه شده به چه کسی نیاز دارد. میلان غیر از دوران آزمون و خطای چند سال قبل همیشه مربیان بزرگی داشته است.

*** خط حمله و قدرتش
سرمربی میلان پس از شکست در هفته اول از احتمال تغییر سیستم خبر داد؛ در حالی که در پیش‌فصل به نظر می‌رسید سیستم ۲-۱-۳-۴ جامپائولو ۵۲ ساله، نسبت به ۳-۳-۴ جنارو گتوزو کاربرد بیشتری خواهد داشت. سیستم مارکو جامپائولو بر اساس زیبایی شناختی است؛ سیستمی که بر پایه پاس‌های تک ضرب و بازیسازی از عقب زمین استوار است.

در برخی از بازی‌های پیش فصل روسونری به شدت از جلوی زمین پرس می‌کند و این سبک، کاملا به نفع بازیکنانی مانند کریستوف پیانتک، لوکاس پاکتا و تئو هرناندز خواهد بود. این مدلِ بازی، حتی برای سوسو هم مفید واقع خواهد شد. این مربی ایتالیا قبلا با احیا کردن ماسیمو ماکارونه و فابیو کوالیارلا، آقای گل فصل قبل سری A نشان داده مهارت خاصی در این زمینه دارد.

*** علاقه به سوسو
طبق آنچه در بازی اول شاهد بودیم، ‌جامپائولو به شدت به سوسو علاقه‌مند است. این ستاره اسپانیایی در پست شماره ۱۰، می‌تواند به بازیکنی که «آلپاچینو» فوتبال ایتالیا می‌خواهد، تبدیل شود. با این حال سوسو نیاز دارد ثبات را در کارش بیشتر کند و اگر موفق به انجام چنین کاری شود، میلان سلاح بزرگی در مقابل رقبا خواهد داشت.

اضافه شدن اسماعیل بن ناصر، تئو هرناندز، رافائل لیائو، راده کرونیچ و لئو دوئارته که همگی جوانانی خوش آتیه هستند و در سبک هجومی جامپائولو حضور فعالی دارند، بسیار هیجان‌انگیز است. آنها در یک سیستم کاملا سالم و هجومی، به ستاره تبدیل می‌شوند و به پیانتک در راه گلزنی کمک می‌کنند.

*** اندکی زمان
درست مثل مائوریتسیو ساری در یوونتوس، فلسفه جامپائولو در میلان کمی زمان خواهد برد تا موثر واقع شود. تفاوت یووه و میلان، عدم حضور روسونری در تورنمنت اروپایی است که می‌تواند باعث هماهنگی بیشتر بازیکنان در طول هفته شود.البته با توجه به سبک بازی تیم در هفته اول، تردیدهایی درباره استفاده مناسب جامپائولو از این روزها وجود دارد. میلان مقابل اودینزه تمام بازیکنان جدیدش را در اختیار نداشت اما هواداران می‌توانند اطمینان داشته باشند یک مربی معتبر و با دانش در اختیار دارند که مانند اسطوره‌های سابق، قرار نیست امید بیهوده به آنها بدهد.

کدخبر: ۲۷۷۰۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر