کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۳۳۸
تاریخ خبر:

‌نقاط قوت و ضعف سه سریال جدید خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| به‌تازگی پخش سه سریال جدید در پلتفرم‌ها آغاز شده است. هفته پیش دو قسمت از «روزی روزگاری مریخ» در اختیار مخاطبان قرار گرفت و این هفته قسمت سوم آن پخش شد. سریال کوتاه و پنج قسمتی «درمانگر» روز دوشنبه بارگذاری شد و همزمان، قسمت اول «آفتاب پرست» به‌دست علاقه‌مندان رسید. در گزارش امروز نگاهی داریم به حال و هوای این سه سریال جدید.

روزی روزگاری مریخ
انتظار از پیمان قاسمخانی بالاست و حجم واکنش‌های مثبت و منفی پس از انتشار «روزی روزگاری مریخ» را می‌توان ناشی از سابقه او پیش مخاطب دانست. بالاخره داریم از چهره‌ای به نام قاسمخانی صحبت می‌کنیم که ضعیف‌ترین نوشته‌ها و ساخته‌های او تبدیل به اتفاق مهمی شده‌اند. قاسمخانی در تازه‌ترین فعالیت خود، به همراه محسن چگینی «روزی روزگاری مریخ» را (با فیلمنامه خودش) کارگردانی کرده و یک بار دیگر «آدم فضایی‌ها» را سوژه قرار داده است.

تفاوت اصلی سریال جدید او با «مسافران» (که رامبد جوان کارگردانی کرد) این است که این بار زمینی‌ها به مریخ رفته‌اند! شروع سریال، انتظارها از قاسمخانی را برآورده نکرد اما حالا برگ برنده‌ها یکی یکی رو می‌شوند. روایت قصه در مریخ و شوخی با سوژه‌های آشنا، مهم‌ترین ابزارهای سریال هستند. سام درخشانی با «روزی روزگاری مریخ» یک بار دیگر، نقش کمدی را تجربه کرده است و هر چه داستان پیش می‌رود او فرصتی بیشتر برای عرض‌اندام به‌دست می‌آورد.

به همین نسبت ویشکا آسایش و دیگر بازیگران در فضای جدید، بیش از پیش جا افتاده‌اند و روایتگر یک قصه سرگرم‌کننده با مقادیری موقعیت‌ها و دیالوگ‌های کمدی هستند. «روزی روزگاری مریخ» به‌طور همزمان در فیلیمو و نماوا عرضه می‌شود . بر‌اساس قسمت سوم، می‌توان به موفقیت بیش از پیش سریال امید داشت.

درمانگر
سریال «درمانگر» را می‌توان غافلگیری این روزهای شبکه خانگی دانست. این سریال در قالب «کوتاه» ساخته شده و همه پنج قسمت آن به‌طور همزمان در فیلیمو بارگذاری شده است. هر قسمت هم زمانی بین ۸ تا ۱۰ دقیقه دارند. ساخت سریال کوتاه امری متداول در کشورهای دیگر است اما این مسئله در کشور ما جا نیفتاده…

«درمانگر» داستانی همراهی‌برانگیز دارد و مخاطب را تا آخر با خود همراه می‌کند. قصه از جایی شروع می‌شود که یک زن بیمار (سارا بهرامی) سراغ روانپزشک (بانیپال شومون) می‌رود. داستان سریال خیلی زود شکل معمایی می‌گیرد و پای خیانت و مسائلی از این دست به آن باز می‌شود. «درمانگر» به دلیل ریتم بالا ‌که الزام سریال کوتاه است، فرصت پیش‌بینی به مخاطب نمی‌دهد و به همین خاطر عنصر غافلگیری تا لحظه آخر، ویژگی مهم سریال است.

ضمن آنکه ترکیب مسائل روانشناسی با موضوعات معمایی، بر جذابیت داستان افزوده. علاوه بر قصه، کارگردانی امین حسین‌پور برگ برنده دیگر «درمانگر» است که توانسته فضایی باورپذیر و منطبق با حال و هوای قصه خلق کند. به تبع آن بازی خوب بازیگران امتیاز این سریال محسوب می‌شود. «درمانگر» را احسان ظلی‌پور تهیه کرده است.

آفتاب پرست
این روزها علاوه بر «روزی روزگاری مریخ»‌، شاهد یک کمدی جدید دیگر هستیم: «آفتاب پرست». این سریال را برزو نیک‌نژاد کارگردانی کرده و سرگذشت زندگی مردی به نام جمال پورشه (پژمان جمشیدی) محور قصه آن است. در قسمت یک، علاوه بر جمال، نوبت به رونمایی از شخصیت‌های دیگر هم رسید؛ با بازی حمیدرضا آذرنگ، باران کوثری‌، گوهر خیراندیش، الهام اخوان، پیام احمدی‌نیا و … . «آفتاب پرست» شروع خوبی دارد و مخاطب با قصه‌ای سرگرم‌کننده و چند موقعیت کمدی مواجه می‌شود.

در این میان پژمان جمشیدی عملکردی بهتر از دیگران دارد و بار اصلی کمدی سریال را به دوش می‌کشد. کار از این جهت برای او سخت است که پیش‌تر بارها در قالب شخصیت‌های کمدی حضور یافته. جمشیدی اما به‌خوبی توانسته مرزی پررنگ میان شخصیت جمال پورشه با کاراکترهای پیشین ایجاد کند. کار برای باران کوثری در قالب یک روزنامه‌نگار آرمان‌خواه اما دست و پا چلفتی هم سخت است.

او در قسمت اول تصویری باور‌پذیر از شخصیت به نمایش گذاشت و به‌نظر می‌رسد در قسمت‌های بعدی فرصت بیشتری برای او در این سریال فراهم شود. «آفتاب پرست» از موقعیت‌های کلیشه‌ای کمدی هم بهره می‌برد؛ مثل ازدواج مادر جمال اما این کلیشه‌ها در دل داستان اصلی حل شده‌اند. «آفتاب پرست» را فیلم‌نت منتشر می‌کند و بر اساس نشانه‌ها می‌توان به موفقیت آن امیدوار بود.

کدخبر: ۴۶۸۳۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر