کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۸۳۲
تاریخ خبر:

آ‌تش‌نشان‌های ایرانی، فرشته نجات یک سگ!

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | همزمان با خبر تلخ درگذشت سه کارگر در پی ریزش ساختمانی در منطقه ظفر تهران یک حادثه هم در نقطه دیگری از شهر رخ داد که فیلمی هم از آن منتشر شد و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت. در فیلمی که از حادثه دوم منتشر شده ماموران سازمان آتش نشانی حین انجام عملیات اطفای حریق به یک سگ که در این حادثه آسیب دیده و بیهوش شده هم امدادرسانی می‌کنند.

طبق چیزی که در این فیلم چند ثانیه‌ای می‌بینیم سه نفر از ماموران آتش نشانی که با پیکر نیمه جان این سگ مواجه شدند با استفاده از ماسک اکسیژن و ماساژ در تلاش هستند جان این سگ را نجات دهند. جزئیات این حادثه را از سخنگوی سازمان آتش نشانی جویا شدیم. جلال ملکی به هفت صبح توضیح داد: «این اتفاق تقریبا همزمان با حادثه ریزش ساختمان یعنی پنجشنبه عصر رخ داده اما ارتباطی به آن ندارد. این یکی در محدوده منطقه نظام آباد بوده که یک آتش سوزی خفیف در طبقه بالای یک مغازه باتری سازی رخ می‌دهد.

ظاهرا بالای این مغازه یک نیم طبقه به شکل دفتر کار وجود داشته و قبل از پخش شدن آتش ماموران آتش نشانی اطفای حریق را انجام می‌دهند. داخل این دفتر، ماموران با این سگ هم مواجه می‌شوند که کاملا بیهوش شده بوده. آن‌ها سگ را از ساختمان خارج می‌کنند و جانش را نجات می‌دهند.»

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال که عملیات توسط کدام ایستگاه آتش‌نشانی انجام شده و سرنوشت سگ چه شده هم می‌گوید: «این عملیات توسط بچه‌های ایستگاه ۹۳ آتش‌نشانی انجام شده. تا جایی که من جویا شدم سگ توسط صاحب آنجا به کلینیک منتقل شده و وضعیتش بهبود پیدا کرده است.»

خلاصه ماجرا اینکه این فیلم حس و حال خوبی برای ما داشت. جمله مشهوری وجود دارد که می‌گوید مردمی که به حقوق حیوانات احترام می‌گذارند برای انسان‌ها چند برابر ارزش قائل هستند. ضمن اینکه در ماه‌های اخیر ماجراهایی مثل کشته شدن یک توله خرس در سواد کوه را هم داشتیم که افکار عمومی را متأثر کرده بود.

کدخبر: ۲۷۳۸۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر