کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۱۱۶
تاریخ خبر:

‌مقتولین حادثه گروگانگیری ایلام چه کسانی هستند؟

روزنامه هفت صبح | آخرین قربانی حادثه فجیع گروگانگیری در خیابان پاسداران ایلام هم صبح جمعه در بیمارستان فوت کرد تا تعداد کشته‌شدگان این ماجرای تلخ به ۶ تن برسد. هیچ‌‌کدام از همکاران نجف رستمی، ۴۲ ساله فکرش را هم نمی‌کردند او تهدیدهای خود را که از روزهای قبل آغاز کرده بود عملی کند؛ و در نهایت جان خودش و همکارانش را قربانی اختلافی کند که مدت‌ها بود میان او و یکی از مدیران رده بالای سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام، جریان داشت.

صبح روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، نجف که خودش از کارکنان این اداره بود یک قبضه کلاشینکف به همراه پنج نارنجک دستی را داخل یک گونی برنج پنهان کرده و به داخل اداره می‌برد. او تصمیم گرفته بود از رئیس اداره و همکارانش انتقام بگیرد، انتقامی که با گذشت سه روز از ماجرا هنوز علت اصلی آن مشخص نیست.

عده‌ای می‌گویند او را اخراج کرده بودند که بنیاد مستضعفان ایلام اعلام کرده است فرد مسلح و عامل این ماجرای تلخ، از کارکنان پیمانکاری اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در ایلام بوده که از مرداد سال ٩٧ به‌عنوان نگهبان مشغول به فعالیت بوده و به هیچ‌وجه موضوع «تعلیق از کار» یا «اخراج» وی مطرح نبوده است و حقوق اردیبهشت‌ماه او با احتساب افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ به حسابش واریز شده بود.

علت گروگانگیری
اما انگار این تمام ماجرا نیست، چرا‌که یکی از نزدیکان او می‌گوید: «نجف آدم آرامی بود اما این اواخر از وضعیت کارش که پرسیدم خوشحال نبود و انگار نگهبان اتاقکی در نزدیکی ترمینال شده بود. کسی که نگهبان اداره اموال بود به‌جای دیگری فرستاده شده و موقعیت استخدامش هم نامشخص بود. او دختری نیز داشت که نگران او بود.»

آخرین نفر هم فوت کرد
اما مقتولین چه کسانی هستند؟ شیوا محمدی، ۳۳ ساله یکی از همکاران او‌ست که انگار به خانواده‌اش گفته بوده نجف در روزهای گذشته همکاران را تهدید کرده که از رئیس اداره انتقام می‌خواهد بگیرد اما کسی توجهی به ماجرا نداشته است. روز حادثه نجف به داخل اداره رفته و به مدیر مدنظرش شلیک می‌کند که او زخمی می‌شود.

اما این مدیر سعی می‌کند تا همکاران آن بخش را داخل یک اتاق فرستاده و محافظت کند اما رستمی، نارنجکی که همراهش داشته داخل یکی از اتاق‌ها که شیوا آنجا بوده، می‌اندازد و دختر جوان زخمی می‌شود و یکی از همکارانش می‌گوید صورتش به‌شدت زخمی شده و چند دقیقه بعد هم جانش را از دست می‌دهد.

آخرین قربانی این گروگانگیری خونین هم سعید رستمی است که اگرچه برخی می‌گویند با فرد گروگانگیر نجف رستمی نسبت فامیلی داشته و پسرعمویش بوده است! معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از مرگ یکی دیگر از مجروحین حادثه گروگانگیری در ایلام خبر داد.

محمد مرادی از مرگ آخرین مجروح حادثه گروگانگیری در ایلام خبر داد و اظهار داشت: «سعید رستمی» آخرین مجروح حادثه گروگانگیری (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) ایلام به علت شدت جراحت صبح جمعه در بیمارستان امام خمینی‌(ره) ایلام جان خود را از دست داد. اگرچه ساسان ملک‌زاده از دیگر مجروحان حادثه بود که عصر چهارشنبه در بیمارستان جانش را از دست می‌دهد.

با این احتساب شیوا محمدی، ناهید روشنی، میلاد فتاحی، ساسان ملک‌زاده و سعید رستمی افرادی هستند که توسط همکارشان نجف رستمی کشته می‌شوند و اگرچه او به سر خودش نیز در لحظات آخر، قبل رسیدن پلیس شلیک می‌کند تا پرونده برای همیشه بسته شود و این حادثه ۶ قربانی داشته باشد. این حادثه فجیع پنج زخمی نیز داشته که هنوز در بیمارستان بستری هستند.

کدخبر: ۴۵۷۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر