کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۸۲
تاریخ خبر:

‌معرفی قطعات جدید از چهره‌های نام‌آشنا موسیقی

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | خدا را شکر این هفته قطعات زیادی به نسبت هفته‌های پیش در بازار موسیقی پخش شده. در ماه‌های اخیر پیشخوان سایت‌های دانلود و پخش بیشتر شبیه کویر لوت شده بود. اما این هفته چهره‌های نام‌آشنای زیادی قطعات خودشان را به بازار فرستادند. بیایید از همایون شجریان عزیز شروع کنیم.

روراست بگویم، از اینکه همایون تنظیم‌های مدرن و امروزی در کارش دارد خیلی خوشم می‌آید. برخلاف آنهایی که می‌گویند با این کار از موسیقی سنتی فاصله می‌گیرد معتقدم این کار همایون اتفاقا خیلی‌ها را بیشتر به این موسیقی علاقمند می‌کند. شما امروز اگر گوشی هر نوجوانی را چک کنید، احتمالش خیلی زیاد است که چند کار از همایون شجریان داشته باشد.

قطعه جدید همایون «محو تماشا» نام دارد و علی قمصری آهنگسازی‌اش را برعهده داشته. شعر این قطعه هم از فریدون مشیری است که دیگر خودتان با حال‌وهوای آثارش آشنا هستید. نکته بامزه در مورد این قطعه، تلفیق دو ساز تار و گیتار است که خود قمصری آنها را نواخته. حال‌وهوای قطعه جدید همایون خیلی دلی و صمیمانه است و خوراک این روزهای زمستانی است.

فضای خلوت این اثر، بدون شنیدن فرکانس‌های اضافی، باعث دلنشین‌ترشدنش شده. از صدای همایون هم که دیگر چیزی نگوییم بهتر است. پیشنهاد می‌کنم «محو تماشا» را حتما صبح، وقتی از خواب بیدار می‌شوید گوش کنید.

قطعه بعدی، «نوستالژی» از آرمین زارعی یا همان توای‌اف‌ام خودمان است. این سومین قطعه مجاز آرمین است که در مارکت رسمی پخش شده. آرمین از آن دست خواننده‌های عجیبی است که همیشه در مرز بین خوش‌شانسی و بدشانسی قدم برداشته. بدشانسی از این جهت که مجبور شد حداقل چهار، پنج سال پشت درهای بسته ارشاد بماند و قطعه‌ای منتشر نکند و خوش‌شانسی از آن جهت که هربار قطعه‌ای منتشر کند تا شب نشده هیت می‌شود.

«نوستالژی» هم از آن دست آهنگ‌هایی است که وقتی صبح منتشر شد، هنوز عصر نشده، صدایش از ماشین‌های هر خیابان شلوغی شنیده می‌شد. «نوستالژی» نکته جالبی دارد و آن هم این است که با شنیدنش شما را یاد قطعات قدیمی‌تر آرمین می‌اندازد. استفاده از تکیه‌کلام‌های همیشگی‌اش و دایره واژگانی که با آن تا پیش از این هم آشنایی داشتیم یکی از نقاط قوت این قطعه است.

تنظیم کار برعهده مسعود جهانی (یار همیشگی آرمین) بوده و تکست کار هم کار خود آرمین زارعی است. استایل این اثر هم برخلاف یکی، دو قطعه قبلی‌اش، بیشتر به رپ و حال‌وهوای خود او نزدیک است. آرمین برای این ترک موزیک‌ویدئوی خوب و قابل‌توجهی هم ساخته که پیشنهاد می‌کنم قبل از شنیدن آهنگ، حتما موزیک‌ویدئوی آن را هم ببینید.

محمدرضا گلزار هم که چندوقتی خبری از او در عرصه موسیقی نبود، با قطعه جدیدی به نام «به دادم برس» به مارکت آمده. قطعه جدید گلزار خوب شروع می‌شود و تنظیم امیر میلاد نیکزاد هم به خوبی روی آن نشسته. ترانه و آهنگ کار هم از راوی است. نکته قابل‌توجه این قطعه، صدای گلزار است که پیشرفت زیادی نسبت به آثار قبلی‌اش داشته.

اگرچه کمی صدایش شما را یاد آرش ای‌پی می‌اندازد، اما کمی که می‌گذرد، شاخصه‌های گلزاری‌بودنش مشخص می‌شود. گلزار در چندسال اخیر با زبان بی‌زبانی ثابت کرده که می‌تواند به اندازه بازی‌هایش در سینما، در موسیقی هم بدرخشد و گواه این حرف هم کنسرت‌هایی است که همیشه زود سلد اوت می‌شود.

قطعه بعدی هم اثری از مهرداد نصرتی، آهنگساز قدیمی و نام‌آشنای موسیقی پاپ است که از زمان زنده‌یاد ناصر عبداللهی تا امروز بسیاری از قطعات هیت پاپ را آهنگسازی کرده. نصرتی چندوقتی است که خودش تصمیم به خواندن گرفته و صدای بسیار گرمی هم دارد. عمده قطعاتی که خودش خوانده، حال‌وهوای شاد دارد و مناسب است برای مراسم‌ها و حتی روزهایی که اتوبان‌ها خالی از ترافیک است.

نصرتی این قطعه را خودش آهنگسازی کرده و ترانه آن هم از نیلوفر حسینی‌خواه است. تنظیم جذاب این اثر هم کار دست سعید رضایی است که حالا چندوقتی است تنظیم‌هایش را از هر رسانه و دستگاه پخشی می‌شنویم. پیشنهادم این است که قبل از شنیدن این اثر مطمئن باشید که حالتان خوب است، چون اینطوری، شنیدنش بیشتر به شما می‌چسبد.

کدخبر: ۳۷۴۰۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر