کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۱۳۰
تاریخ خبر:

‌مردم تگزاس یخ زدند، تد کروز فرار کرد!

روزنامه هفت صبح | یک: درحالی که مردم تگزاس از شرایط سخت آب و هوایی و تبعات گسترده ناشی از سرمای شدید رنج می‌برند،مسافرت رفتن سناتور کروز و اظهارنظر برخی مسئولان باعث شده تا تحمل این سختی برای مردم دو چندان شود.بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد آماده است برای ایالت تگزاس اعلام فاجعه کند تا از لحاظ قانونی مسیر استفاده از منابع مالی بیشتر به منظور کمک به این ایالت هموار شود.

درحالی که مردم تگزاس از شرایط سخت آب و هوایی و تبعات گسترده ناشی از آن رنج می‌برند،حرف‌های برخی مسئولان باعث شده تا تحمل این سختی برای مردم دو چندان شود. تیم بوید شهردار تگزاس اخیر در یکی از پست‌های فیسبوک خود نوشته بود:«تنها افراد و خانواده‌های قوی از این شرایط سخت جان سالم به‌در خواهند برد.

ضعیف‌ها خواهند مرد.کسی به شما مردم بدهکار نیست.وظیفه دولت ایالتی نیست که از مردم در این شرایط سخت حمایت کند. غرق شوید یا شنا کنید؛انتخاب با شماست.» این حرف‌های شهردار تگزاس که باعث خشم مردم شده بود،در نهایت باعث شد که اقای تیم بوید مجبور شود از سمت خود استعفا کند.

* دو: از سوی دیگر تد کروز سناتور جمهوریخواه نیز که در میانه این بحران بزرگ به همراه خانواده خود برای سپری کردن تعطیلات به سواحل مکزیک سفر کرده بود، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. همزمان در شبکه اجتماعی توئیتر ساکنان تگزاس تصاویری از خانواده کروز در سواحل مکزیک منتشر کرده و نوشتند: مردم تگزاس یخ زدند، کروز فرار کرد!

* سه: به دنبال طوفان زمستانی شدیدی که از هفته گذشته گریبان تگزاس را گرفته میلیون‌ها نفر از مردم این ایالت دچار قطعی آب آشامیدنی شده و در برخی مناطق برق نیز قطع شده است.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفته:بایدن از تیم خود خواسته است درخواست اعلام فاجعه بزرگ را تسریع بخشند.

در این صورت راه برای استفاده از منابع مالی بیشتر دولت فدرال هموار خواهد شد. سرمای بی‌سابقه و طوفان زمستانی در تگزاس باعث شده ۱۲۰۰ مرکز تهیه آب آشامیدنی به دلیل قطع برق و خسارات ناشی از این هوای یخ زده، قادر به تصفیه آب سالم نشده و هزاران شهروند تگزاسی ناگزیر در صف‌های طولانی خودرو برای دریافت آب آشامیدنی و مواد غذایی به سر می‌برند.

* چهار: به حدود ۱۵میلیون شهروند ایالت تگزاس و برخی نقاط در ایالت می سی سی پی گفته شده آب‌های لوله‌کشی شده را قبل از مصرف بجوشانند چراکه مراکز تصفیه آب به علت سرمای شدید و قطع برق قادر به تهیه آب سالم آشامیدنی نیستند،بیشتر ساکنان مناطق «هیوستون» و «سن آنتونیو» با کمبود آب آشامیدنی و مشکلات ناشی از قطع برق مواجهند.

طبق برخی گزارش‌ها حدود ۳۸نفر در تلاش برای گرم نگه داشتن خود، جان‌شان را از دست داده‌اند.در شهر ابیلین در غرب تگزاس و اطراف آن، مقامات گفته‌اند که شش نفر شامل یک پیرمرد ۶۰ ساله که در رختخواب خود جان باخته، بر اثر سرما جان خود را از دست دادند.در منطقه هیوستون، یک خانواده در ماشین خود بر اثر مسمومیت با منواکسیدکربن به کام مرگ فرو رفتند.درحالی که حدود ۱۰۰هزار مشترک برق در تگزاس در سرمای بی‌سابقه همچنان در خاموشی به سر می‌برند،فشارها بر مقامات و مدیران شرکت برق ایالت تگزاس فزونی گرفته است.

* پنج: مهاجران در دو ایالت لوئیزیانا و تگزاس که برای دستیابی به پناهندگی تلاش می‌کنند، با شرایط سختی در مراکز نگهداری مواجه هستند.در یکی از این مراکز شماری از وکلای دادگستری وضعیت این پناهجویان را منعکس کرده‌اند.والدین و فرزندان آنها در بدترین شرایط به لحاظ بهداشتی،گرمایشی و کمبود آب آشامیدنی زندگی می‌کنند.

اما این فقط مهاجران نیستند که دسترسی آنها به آب و برق قطع شده است.میلیون‌ها نفر از ساکنان تگزاس به علت طوفان قطبی شدید که در یک هفته گذشته به صورت بی‌سابقه‌ای مناطقی را در قلب آمریکا درنوردیده است، با کاهش شدید دما مواجه هستند.

کدخبر: ۳۷۵۱۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر