کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۷۴۱
تاریخ خبر:

سرنخ سرقت نیمه‌کاره پیش سرایدار ساختمان بود

روزنامه هفت صبح | باند مخوفی که از خانه یک مرد ثروتمند در فرمانیه تهران سرقت کرده بودند روز گذشته در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. به گزارش هفت صبح، سال گذشته بود که ماموران انتظامی در محدوده فرمانیه تهران با تماس شهروندان در جریان یک فقره سرقت خونین از خانه‌ای در این محدوده قرار گرفتند و با حضور سریع در محل تحقیقات خود را برای مشخص شدن موضوع آغاز کردند.

مرد مجروح که صاحبخانه بود در تشریح ماجرا گفت: امشب از سفر انگلیس به خانه بازگشتم و هنگامی که در را باز کردم با دو نفر روبه‌رو شدم که صورت‌های خود را پوشانده بودند و در حال حمل اموال داخل خانه بودند. خواستم فرار کنم که آنها مرا گرفتند و با بستن دست و پاهایم جلوی فرار مرا گرفتند.

آنها با کتک زدن من خواستند که رمز گاوصندوق را لو بدهم اما من به این کار راضی نشدم و در نتیجه آنها شروع به شکنجه من کردند و با توجه به اینکه من سر و صدا می‌کردم پس از ساعتی تصمیم گرفتند خانه را ترک کنند تا همسایه‌ها نیز از ماجرا باخبر نشوند. من هم بعد از فرار آنها با تلاش و زحمت توانستم با پلیس تماس بگیرم و الان به شدت مجروح شده‌ام.

بنابراین گزارش، شاکی از نواحی پا و صورت با ضربات متعدد چاقو زخمی شده بود و با توجه به حساسیت موضوع سریعا ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.شاکی بعد از گذشت روند درمانش به اداره آگاهی رفت و از ماجرا با این ادعا پرده برداشت: وقتی سارقان در خانه من صحبت می‌کردند متوجه شدم که لهجه آنها شبیه لهجه سرایدار ساختمان است و به همین دلیل من به سرایدار خانه در دست داشتن در این سرقت شک دارم.

من فکر می‌کنم او اطلاعات خانه من را به سارقان داده است و از آنجایی که قرار نبود من شب واقعه به خانه بازگردم آنها آمده بودند با خیال راحت سناریوی سرقت‌شان را اجرا کنند که با رسیدن من ناکام ماندند. با توجه به این موضوعات سرایدار ساختمان نیز دستگیر شد و وقتی در برابر ماموران قرار گرفت گفت: من سارقان را نمی‌شناسم و نمی‌دانم که صاحبخانه از چه موضوعی صحبت کرده است.

با این‌حال تحقیقات ماموران چیزی ‌ورای این موضوع را ثابت می‌کرد. سرایدار تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی بیشتری قرار گرفت و وقتی دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت به معاونت در این سرقت اعتراف کرد و گفت آن شب با دادن اطلاعات خانه شاکی، از فامیل‌هایم خواستم که به خانه او بروند و از آنجا سرقت کنند.

در ادامه با توجه به این اعترافات پلیس موفق شد دو متهم دیگر پرونده را بازداشت و به اداره آگاهی منتقل کند. در آنجا نیز متهمان که مانند همدستشان منکر اتهام ارتکابی بودند در رودررویی با شاکی و متهم دیگر پرونده لب به اعتراف گشودند و پرده از حقیقت ماجرا برداشتند. آنها مدعی بودند سرایدار ساختمان از فامیل‌های آنها است و آنها را برای سرقت از خانه شاکی که آن روز‌ها در انگلیس به سر می‌برد خبر کرده بود.

همچنین یکی از سارقان که او هم سرایداری با مدرک فوق لیسانس بود عنوان داشت: ما فکر می‌کردیم که قرار است صاحبخانه فردا شب بیاید و به همین دلیل در خانه ساکن شدیم تا بتوانیم در گاوصندوق را باز کنیم اما همینکه صاحبخانه رسید فهمیدیم چه اشتباهی کرده‌ایم و به همین دلیل اتفاقات بعدی نیز رخ داد.

با تکمیل پرونده، کیفرخواست علیه متهمان صادر شد و روز گذشته هر سه متهم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند که پس از طرح دفاعیات از سوی متهمان، قضات وارد شور شدند و دو متهم سارق پرونده را به ۱۰ سال زندان و سرایدار ساختمان شاکی را که در این سرقت معاونت داشت را نیز به زندان کمتری محکوم کردند.

کدخبر: ۲۸۲۷۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر