کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۴۰۳
تاریخ خبر:

‌لیگ قهرمانان؛ پرسپولیس مقابل خریبین، نکونام علیه ژاوی

روزنامه هفت صبح | فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، لیگ طلسم شده برای نمایندگان ایران از امشب آغاز می‌شود. ایران تنها کشور غرب آسیاست که چهار نماینده در این مسابقات دارد و سه نماینده‌اش هم امشب اولین بازی خود را در این مسابقات برگزار خواهند کرد.

*** پرسپولیس-الوحده؛ آسان و فریبنده
نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، امشب از ساعت ۱۹‌ مقابل تیم الوحده امارات قرار خواهد گرفت. شرایط پرسپولیس از نظر فنی خوب است. البته شاگردان یحیی گل‌محمدی در راه رسیدن به هند و بعد از ‌ ماجرای تست‌های کرونا و اعلام نتایج به مشکلاتی برخورد کردند و یکی دو جلسه تمرینی را از دست دادند اما این اتفاقات قطعا مشکلی برای پرسپولیس به وجود نخواهد آورد.

صدرنشینی این تیم قبل از سفر به هند قطعی نبود اما با توقف سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان حالا پرسپولیس به عنوان صدرنشین قطعی لیگ برتر ایران مقابل حریف اماراتی قرار می‌گیرد.پرسپولیس قطعا تا پایان مرحله گروهی سعید آقایی و فرشاد فرجی را در اختیار نخواهد داشت اما سایر بازیکنان این تیم در دسترس یحیی گل‌محمدی هستند و دست یحیی برای چینش ترکیب دلخواهش کاملا باز است.

تنها نقطه مبهم انتخاب جانشین سعید آقایی در پست دفاع چپ است که با توجه به شواهد و قرائن، به احتمال زیاد وحید امیری جانشین او در این پست خواهد شد. با این تغییر، یحیی می‌تواند در خط هافبک و حمله از بازیکنان بیشتری استفاده کند. در مجموع پیش‌بینی می‌شود پرسپولیس با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، امید عالیشاه، مهدی ترابی و شهریار مغانلو به مصاف الوحده امارات برود.

البته بازی کردن کمال کامیابی‌نیا، عیسی آل‌کثیر و حتی مهدی شیری هم دور از ذهن نیست.حریف امشب پرسپولیس به شکلی کاملا عجیب و اتفاقی به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است. به دلیل شیوع کرونا در امارات، فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ این کشور برگزار نشد و همان تیم‌هایی که فصل قبل لیگ امارات سهمیه آسیایی گرفته بودند در فصل جدید هم حاضر شدند.

الوحده فصل گذشته در گروه استقلال قرار داشت اما از ترس شیوع کرونا در قطر، از حضور در این مسابقات انصراف داد و بازی‌های این گروه با سه تیم برگزار شد. الوحده اما این‌بار تصمیم گرفت در لیگ قهرمانان شرکت کند و این مسابقات را با حضور در مرحله پلی‌آف آغاز کرد. این تیم چند روز پیش در این مرحله تیم الزورای عراق را ۲بریک شکست داد و به گروه پرسپولیس پیوست. الوحده در حال حاضر شرایط چندان خوبی در لیگ امارات ندارد.

این تیم در پایان هفته بیست‌وسوم و در فاصله سه هفته تا پایان فصل، با ۳۵ امتیاز در رده هشتم جدول ۱۴ تیمی امارات ایستاده و شانس چندانی برای کسب سهمیه آسیایی فصل بعد ندارد. نکته مهم درباره الوحده، آمار خوب این تیم در خط حمله است. زدن ۴۱ گل در ۲۳ بازی نشان می‌دهد که این تیم از مهاجمان خطرناکی برخوردار است و در فاز حمله خوب عمل می‌کند.

البته دریافت ۲۹گل در ۲۳ بازی حکایت از عملکرد نه‌چندان خوب این تیم در خط دفاع و دروازه دارد. اما مهم‌ترین نکته درباره الوحده، ستاره‌های خطرناک و نام آشنای این تیم در خط حمله هستند. عمر خریبین، اسماعیل مطر و تیم ماتاوز سه مهره هجومی این تیم هستند که آمار آنها نشان از زهردار بودن این تیم دارد.

خریبین مهاجم تیم ملی سوریه که به واسطه زدن چند گل به پرسپولیس در الهلال کاملا معرف حضور هواداران این تیم هست. او به تازگی به الوحده پیوسته و در هفت بازی پنج گل برای این تیم زده است. از جمله گل دوم به الزورای عراق که باعث صعود الوحده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد.

اسماعیل مطر هم مهاجم باسابقه و کاپیتان الوحده و تیم ملی امارات است که ۳۸ ساله است و البته به دلیل مصدومیت به بازی امشب مقابل پرسپولیس نخواهد رسید اما تیم ماتاوز، مهاجم تیم ملی اسلوونی بهترین گلزن فعلی الوحده است. او سابقه بازی در آیندهوون، جنوا و آگزبورگ را در کارنامه دارد و پرسپولیسی‌ها باید حسابی مراقب حرکات او باشند. امشب در دیگر بازی این گروه، گوای هند به مصاف الریان قطر خواهد رفت.

*** تراکتور-پاختاکور؛ جنگ مدعیان اصلی
به نظر می‌رسد همین دو تیم مدعیان اصلی صعود از این گروه هستند. تراکتور از نظر بازیکن و ستاره در شرایط خوبی قرار دارد و ملی‌پوشان باتجربه این تیم قطعا در آسیا عصای دست رسول خطیبی خواهند شد. البته تراکتور در لیگ برتر خیلی آماده نشان نداده و در چند بازی اخیر نتایج خوبی نگرفته است.

برخلاف این تیم، پاختاکور لیگ ازبکستان را مقتدرانه آغاز کرده و با پنج برد از پنج بازی صدرنشین بلامنازع لیگ کشورش است. پاختاکور فصل گذشته در لیگ قهرمانان استقلال را حذف کرد اما به پرسپولیس باخت و حذف شد. از آن تیم، فقط جلال‌الدین ماشاریپوف دیگر در پاختاکور نیست و سایر ستاره‌هایش همچنان هستند و تیمی قدرتمند ساخته‌اند که می‌تواند تراکتور را به دردسر بیندازد. پیروزی در این بازی می‌تواند مدعی اول صعود از گروه را معرفی کند. دیگر بازی این گروه بین الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق برگزار می‌شود.

*** السد-فولاد؛ تقابل دوستان لالیگایی
فولاد با پیروزی مقتدرانه ۴برصفر برابر العین امارات در مرحله پلی‌آف، به مرحله گروهی رسید و در اولین گام باید مقابل السد قطر قرار بگیرد. تیمی که ژاوی را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بیند که اتفاقا رابطه خوب و دوستانه‌ای با جواد نکونام سرمربی فولاد دارد. السد که در چند سال اخیر یکی از قدرت‌های اول غرب آسیا بوده، امسال قوی‌تر، آماده‌تر و باانگیزه‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و بدون باخت و با اختلافی ۱۳ امتیازی نسبت به الدحیل، قهرمان لیگ ستارگان قطر ‌ شد.

ستاره‌های السد هم همان همیشگی‌ها هستند و بعد از دو، سه سال ناکامی در رسیدن به فینال آسیا، این بار حریص‌تر از همیشه به دنبال موفقیت در آسیا هستند. اما فولاد هم با تیمی منسجم و آماده و البته ستاره‌های باتجربه‌ای مثل آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا، فرشاد احمدزاده و محسن فروزان و البته جوانانی مثل صابر حردانی به دنبال غافلگیر کردن غول بزرگ غرب آسیاست. حتی گرفتن یک امتیاز از السد هم می‌تواند شروعی فوق‌العاده برای فولاد در لیگ قهرمانان آسیا به شمار برود. در دیگر بازی این گروه امشب، الوحدات اردن مقابل النصر عربستان قرار می‌گیرد.

کدخبر: ۳۸۳۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر