کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۴۵۶
تاریخ خبر:

‌قهرمانی نیم‌فصل به استقلال رسید مگر اینکه‌...

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار |‌ استقلال حالا قهرمان نیم فصل است. آنها در هفته‌ای که خیلی‌ها حوادث خطرناکی را برایشان پیش‌بینی می‌کردند بر مس رفسنجان غلبه کردند. این‌که مس فوتبال بهتری ارائه کرد و فرصت‌های گلش هم بیشتر بود چندان اهمیتی ندارد‌. استقلال با همان روش و ترکیب همیشگی به بازی آمد‌، با همان فشار فیزیکی مبتنی بر بازیکنان قدرتی و تعداد خطاهای بالا و پذیرش کارت‌های زرد و محروم شدن احتمالی بازیکن‌ها و استفاده از نیمکت قدرتمند.

و البته تکیه بر کلاس خوب بازیکنان خارجی‌اش که همیشه در جای درست و لحظه درست ایستاده‌اند. کما این که هردو پنالتی استقلال روی خطا بر یامگا و ژستد رخ داد و هردو را نیز یامگا به گل تبدیل کرد. با این دوتا پنالتی‌، تعداد پنالتی‌های این فصل استقلال به عدد شش رسید تا مشخص شود آبی‌ها روی گرفتن ضربات پنالتی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند‌.

از این شش تا خب چهارتایشان توسط یامگا گل شده و دوتایش را وریا بر باد داده است‌. آن طرف مس رفسنجان هم یکی از گل‌هایش را با پنالتی زد تا تعداد گل‌های به ثمررسیده با پنالتی‌هایش را طی ۱۴ بازی به عدد شش برساند تا کم و کسری از استقلال در این حوزه نداشته باشد.

نیمه اول بازی پرجنب و جوشی را شاهد بودیم که خب سهم استقلال در تعداد خطرها بیشتر بود اما در نهایت دو ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. لحظه مهم بازی فرصت گل صد‌درصدی بود که جعفر سلمانی در موقعیتی صد‌درصد توپ را با ضربه‌ای عجیب به بیرون فرستاد. در نیمه دوم با ورود وریا‌،‌ یامگا به خط حمله رفت و همان ابتدا زهر خودش را ریخت و سانتر زیبایش در دهانه دروازه منجر به خطا روی ژستد شد و پنالتی دوم.

بعد از این گل‌، ‌نوبت مس رفسنجان بود که کلاس بالای بازی خود را به رخ حریف بکشد. شوت علیاری که از بالای دروازه به اوت رفت و شوت سنگین منشا از فاصله دوازده متری که با سوپر واکنش حسینی گل نشد و یک ضربه سر که به تیر دروازه خورد‌، نشان از برتری قاطعانه مس بر حریف می‌داد.

اینجا بود که موج تعویض‌های مجیدی آغاز شد و روزبه چشمی آمد تا با خیال راحت در میانه میدان خطا کند و بعد قاسمی‌نژاد و مطهری و رضا‌وند که وارد بازی شدند و چند دقیقه بعد بود که عقیل کعبی مدافع مس در حالی که می‌خواست پاس به دروازه‌بان را با ژستی رونالدینیویی برگزار کند، خرابکاری کرد و توپ را برای قاسمی‌نژاد لقمه گرفت تا او گل سوم استقلال را به ثمر برساند.

یادتان باشد عقیل کعبی همان بازیکنی است که در بازی پرسپولیس و مس تک گل مس را زده بود تا نقش تعیین کننده‌اش در کورس رقابت‌ها را متوجه شوید. مس دوباره فشارآورد و یکی از گل‌ها را جبران کرد و کم مانده بود در دقیقه ۹۳ گل سوم را هم بزند که سیاوش یزدانی نگذاشت شوت سرضرب و زمینی هافبک مس به خط دروازه برسد. این پیروزی استقلال را قهرمان نیم فصل کرد.

در مشهد پرسپولیس بازی را با هیجان آغاز کرد اما مشکل این‌جا بود که وحید امیری و آل‌کثیر دست در دست هم کمر به نابودی امیدهای پرسپولیس بسته بودند. آل‌کثیر با یک ضربه سر بد موقعیت خوبی را دقیقه شش از دست داد،‌ دو دقیقه بعد وحید امیری توپی استثنایی را برای آل کثیر برید اما آل‌کثیر سایه توپ را زد. ۱۰دقیقه بعد آل کثیر بود که با پاسی عالی امیری را با دروازه‌بان تک به تک کرد اما این بار امیری با اعتماد به نفسی بی‌جا توپ را بالای دروازه فرستاد.

بالاخره فشار پرسپولیس نتیجه داد و پدیده گلی را خورد که مستحقش بود‌. بعد از گل بازی باز هم در دست پرسپولیس بود تا این که دقیقه ۴۵ یک خطای مشکوک بیرون هجده قدم پرسپولیس گرفته شد. ازآن لحظاتی که پرسپولیسی‌ها با توجه به سابقه خودشان را برای هر اتفاق شومی آماده کرده بودند و خب همین طور هم شد. سانتر روی دروازه در میان انفعال مدافعان ناغافل به پس سر وحید امیری خورد و گل مساوی زده شد تا به شکل ناباورانه‌ای دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به رختکن بروند‌.

در نیمه دوم پرسپولیس انگار طلسم شده بود. اول که آل کثیر مصدوم شد و بیرون رفت و بعدش هم سرخ‌ها بدون روحیه در زمین ناهموار ثامن مدام زمین می‌خوردند، پاس اشتباه می‌دادند‌،‌ توپ را به اوت می‌زدند و مجموعه‌ای از حرکات عجیب و غریب را به نمایش گذاشتند که خب سهم زمین ثامن را نباید در این جشنواره خنده‌دار از سوتی‌ها نادیده گرفت.

آن هم در حالیکه نساجی در همان زمان در زمین هموار و عالی ورزشگاه امام رضا میزبان ذوب آهن بود‌. بدهی پدیده موجب برگزاری بازی در این زمین ناهموار شده بود. به هرحال مقصر اصلی همچنان خط دفاع ضعیف پرسپولیس و دوری حامد لک از فرم ایده‌آل است که خب تمرینات شیک داوود فنایی هم انگار کمکی به حل ماجرا نکرده است‌. و این نکته که به نظر می‌رسد میانگین هوشی بازیکنان پرسپولیس امسال روبه‌راه نیست‌!

با این تساوی پرسپولیس ۲۹ امتیازی شد و در فاصله سه امتیازی از استقلال و با شش گل فاصله تفاضل از این تیم قرار گرفت‌. چشم امید آنها به جلسه کمیته استیناف در روز سه‌شنبه است که شاید دو امتیاز و سه گل زده از استقلال را پس بگیرند‌ تا فاصله دو تیم به یک امتیاز و اختلاف تفاضل گلشان به سه ‌ برسد که البته خیلی نباید به رای کمیته استیناف دل ببندند. اما سپاهان در بازی نفسگیر اصفهان دو بر یک فولاد را شکست داد. گل دوم سپاهان روی شوت سنگین امید نورافکن رقم خورد تا نشان دهد که فولاد متخصص دریافت گل‌های باورنکردنی است ‌.

کدخبر: ۴۳۵۴۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر