کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۹۸۰
تاریخ خبر:

‌شاگردها علیه استادها در مصاف‌های امشب لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح| هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز و امشب با برگزاری هفت بازی به پایان می‌رسد. سوژه مهم امروز تقابل ‌ شاگردها و استادهاست و البته دو بازی حساس بین فولاد با پرسپولیس و استقلال با تراکتور.

نکونام از پرسپولیس هم امتیاز می‌گیرد؟
مهم‌ترین بازی امشب در اهواز بین فولاد و پرسپولیس برگزار می‌شود. هر دو تیم غایبانی برای این بازی دارند. فولادی‌ها چند بازیکن کرونایی دارند و پرسپولیس چند مصدوم‌ اما مهم‌تر از هر چیزی حساسیت این بازی در جدول و نگاه سپاهان به این بازی است. فولاد چند روز پیش در همین ورزشگاه سپاهان را متوقف کرد و صدر جدول را از این تیم گرفت و حالا محرم نویدکیا گوشه چشمی هم به این بازی دارد‌.

اما فولاد بدون توجه به دعوای صدر جدول، برای زنده نگه داشتن امید کسب سهمیه آسیایی خود، باید پرسپولیس را شکست بدهد و پرسپولیس برای ماندن در صدر جدول نیاز به پیروزی در این بازی دارد. توقف پرسپولیس در این بازی می‌تواند سپاهان را به صدر جدول برساند و اگر این اتفاق بیفتد، کار پرسپولیس برای بازگشت به صدر دشوار خواهد بود. فولاد هم اگر در خانه ببازد - اتفاقی که تا امروز رخ نداده - باید قید آسیایی شدن در فصل آینده را بزند.

تقابل فرهاد با فیروز
امروز استقلال در تهران میزبان تراکتور خواهد بود. فیروز کریمی یک هفته بعد از حضورش روی نیمکت تراکتور، باید مقابل استقلال و سرمربی جوانش فرهاد مجیدی قرار بگیرد. کریمی چند سال پیش سرمربی استقلال بود و ماجراهای جالبی با مجیدی داشت. تقابل امروز دو تیم در شرایط عجیبی صورت می‌‎گیرد. استقلال هنوز درگیر مشکلات مدیریتی و مالی است و سایت رسمی باشگاه، با افتخار خبر پاداش‌های مجیدی از جیبش به بازیکنان را منتشر می‌کند!

تراکتور هم در غیاب تقریبا یک تیم کامل مقابل استقلال قرار می‌گیرد. غایبان که اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و سعید واسعی هستند. گروه مصدومان هم شامل محمدرضا خانزاده و حمید بوحمدان می‌شود و وضعیت پیمان بابایی هم هنوز مشخص نیست. همچنین اکبر ایمانی، مهدی تیکدری و میثم تیموری هم در گروه محرومان هستند. در چنین شرایطی دست فیروز کریمی کاملا بسته است و او مجبور است با ترکیبی از بازیکنان باقی مانده و احتمالا چند بازیکن جوان و ناشناخته تیمش را به مصاف استقلال بفرستد.

سپاهان علیه تیم احیا شده
سپاهان در تهران مهمان پیکان است. شاگردان نویدکیا که به واسطه تساوی مقابل فولاد خوزستان صدر جدول را به پرسپولیس تقدیم کرده بودند، امیدوارند بتوانند با اتکا به پیروزی احتمالی مقابل پیکان و توقف پرسپولیس مقابل فولاد، بار دیگر به صدر جدول برسند. البته شاگردان تارتار بعد از هفته‌ها ناکامی در هفته گذشته شاگردان ساکت الهامی را شکست دادند تا خیال‌شان از بابت سقوط تا حدود زیادی برطرف شود.

‌گل‌گهر به دنبال فرار از باخت‌های زنجیره‌ای
شاگردان قلعه‌نویی در پنج بازی اخیر سه شکست و دو پیروزی کسب کرده‌اند. گل‌گهر سیرجان برای افزایش شانس کسب سهمیه آسیا راهی جز پیروزی مقابل آلومینیوم اراک ندار‌د. شاگردان قلعه‌نویی در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند در صورت پیروزی شانس رسیدن به رده پنجم جدول را دارند.

آلومینیوم همچنان بدون شکست
آلومینیوم اراک در آخرین بازی خود استقلال را با تساوی بدون گل متوقف کرد. اراکی‌ها از زمان حضور منصوریان در ۱۰ مسابقه متوالی بدون شکست باقی مانده‌اند. آنها در پنج هفته اخیر سه تساوی و دو برد کسب کرده‌اند و با ۳۷ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند. در حال حاضر شرایط روحی بازیکنان آلومینیوم در سطح بسیار خوبی قرار دارد. تقابل منصوریان و قلعه‌نویی مصاف استاد و شاگرد‌های استقلالی هم محسوب می‌شود.

‌هت‌تریک آبادانی‌ها مقابل قعر جدولی‌ها؟
امشب صنعت‌نفت آبادان و نساجی مازندران به مصاف هم می‌روند. تزریق بودجه جان دوباره‌ای به آبادانی‌ها بخشیده است. شاگردان پورموسوی در دو هفته اخیر مقابل سایپا و نفت مسجدسلیمان ته جدولی به برتری رسیدند. آبادانی‌ها در هفته بیست و پنجم لیگ با نتیجه یک بر صفر از سد شاگردان فکری عبور کردند و برنده دربی نفتی‌ها بودند.

جنگ نساجی برای بقا
نساجی در هفته بیست‌وپنجم با یک گل از پیکان شکست خورد تا روند برد‌های این تیم متوقف شود. آنها در پنج مسابقه اخیر خود آمار سه برد و دو شکست را ثبت کرده‌اند. ساکت الهامی که از هدایت نساجی استعفا داده بود بعد از صحبت با مالک و مدیرعامل باشگاه به تمرینات تیمش بازگشت. نساجی برای بقا در لیگ برتر تنها به پیروزی مقابل صنعت‌نفت می‌اندیشد.

دوئل رحمتی با فکری
پدیده و نفت مسجدسلیمان در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که در پنج هفته اخیر پدیده سه برد و دو شکست کسب کرده است. پدیده در حالی به هفته بیست و ششم لیگ برتر رسیده که در هفته قبل با نتیجه ۲ بر یک از سد سایپای قعرنشین عبور کرد تا با ۳۴ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار بگیرد. در صورت توقف رقبا شاگردان رحمتی شانس رسیدن تا رده پنجم جدول را دارند.

فکری درگیر جنجال نفتی‌ها
نفت مسجدسلیمان در نیم‌فصل دوم با فکری به ثبات رسید‌ اما وقفه لیگ برتر به ضررشان تمام شد. آنها در پنج مسابقه اخیر دو برد، دو باخت و یک تساوی کسب کرده‌اند. مسجد سلیمانی‌ها در هفته بیست و پنجم با نتیجه ۲‌بر یک در دربی نفتی‌ها شکست خوردند، تا حسابی وارد حاشیه شوند؛ حاشیه‌هایی که منجر به استعفای ناگهانی محمود فکری و همکارانش شد؛ اما بلافاصله توسط مدیران مسجدسلیمان تصمیمات کادرفنی وتو شد.

مرگ انگیزه در ماشین‌سازی؟
آخرین برد ماشین‌سازی مربوط به هفته پانزدهم مقابل صنعت‌نفت آبادان است. سبزپوشان تبریزی در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رتبه شانزدهم لیگ برتر قرار دارند و اکبرپور در آخرین اظهار‌نظر خود از کم‌کاری و کم‌انگیزگی بعضی بازیکنان خبر داده است. با توجه به شرایط جدول، سقوط ماشین‌سازی قطعی به نظر می‌رسد.

مس به دنبال دومین پیروزی
مس رفسنجان هفته گذشته در حالی با نتیجه ۲ بر یک مقابل فولاد خوزستان پیروز شد که تا پایان ۹۰ دقیقه یک بر صفر شکست خورده بود‌ اما با به ثمر رساندن دو گل در وقت‌های تلف ‌شده به یک پیروزی ارزشمند دست یافت‌. رفسنجانی‌ها مقابل پرسپولیس هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند‌ اما به واسطه کم‌تجربگی بازنده از میدان خارج شدند. به نظر می‌رسد مس رفسنجان در این مسابقه برای برد پرگُل مقابل ماشین‌سازی در میدان حاضر می‌شود.

کدخبر: ۴۰۰۹۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر