کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۱۴۵
تاریخ خبر:

‌سوژه‌های جذاب و بحث‌برانگیز ‌هفته۲۵ لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | هفته بیست و پنجم لیگ برتر هم به پایان رسید و حالا فقط پنج هفته دیگر تا پایان لیگ بیستم داریم. اتفاقات ویژه و سوژه‌های جذاب و بحث‌برانگیز بازی‌های هفته بیست و پنجم را مرور می‌کنیم. جایی که بیشتر مربیان از اشتباهات داوری خشمگین بودند.

شروع خوب فیروز با کمک داور
تراکتور اولین بازی خود با هدایت فیروز کریمی را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم با گل محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی مهمانش را شکست داد اما مرور تصاویر آهسته نشان می‌داد که تیم داوری در اعلام پنالتی اشتباه کرده است. البته که اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما لازم است دوستان در کمیته داوران خودشان را به جای مدیران، کادر فنی و بازیکنان ذوب‌آهن بگذارند. این تیم یکی از مدعیان جدی سقوط به لیگ یک است اما اگر اشتباهات داوری نبود، ذوب‌آهن احتمالا الان در میانه جدول حضور داشت نه اینکه برای فرار از سقوط دست و پا بزند و در نهایت اسیر اشتباهات داوری شود.

گل‌گهر مهمان بی‌آزار
گل‌گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه‌نویی در سه بازی اخیر خود نتوانسته نتایج خوب خود در میانه‌های فصل را تکرار کند و هر سه مسابقه را به رقیبان خود واگذار کرده است. سیرجانی‌ها که مدعی کسب سهمیه آسیایی محسوب می‌شوند، در این سه بازی ۹ امتیاز را از دست داده و از رویای آسیایی شدن دور شده‌اند. آنها به پدیده در مشهد و به استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باخته‌اند. آنها در این سه بازی که مهمان بوده‌اند، تنها یک گل وارد دروازه رقیبان کرده‌اند و با شش گلی که دریافت کرده‌اند یک عملکرد نامطلوب را به ثبت رسانده‌اند. البته امیر قلعه‌نویی مدعی است که داوران در هر سه بازی پنالتی‌هایی را برای تیمش نگرفته‌اند و اشتباهات آنها در ثبت این نتایج تاثیرگذار بوده است. ادعایی که درست به نظر می‌رسد.

پرسپولیس آرام ، یحیی ناآرام
صدرنشین لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی مهمانش گل‌گهر را ۳ بر یک شکست داد. با این پیروزی، پرسپولیس ۵۴ امتیازی شد و همچنان در صدر ماند. آنچه در این بازی به چشم آمد، آرامش بازیکنان پرسپولیس و عصبانیت عجیب یحیی گل‌محمدی بود. شاگردان یحیی در زمین خوب کار کردند و نتیجه خوبی هم گرفتند اما خود او در کنار زمین به شدت عصبی بود و با کمک داور درگیری لفظی پیدا کرد و اگر افشین پیروانی نبود ممکن بود درگیری فیزیکی هم پیش بیاید.

آن هم به خاطر صحنه‌ای که اتفاقا تیم داوری به سود پرسپولیس اشتباه کرده بود و یک پنالتی مسلم را برای گل‌گهر نگرفته بود. این رفتارهای یحیی در شرایط عادی اخراج و حتی محرومیت بیشتر را هم به دنبال دارد و باید دید کمیته انضباطی در این باره تصمیمی خواهد گرفت یا نه‌ اما جنبه مثبت این بازی برای پرسپولیس، ادامه روند خوب شاگردان یحیی در خانه بود. پرسپولیس در این بازی توانست یازدهمین پیروزی خانگی خود در ۱۳ بازی را ثبت کند. شاگردان یحیی در لیگ بیستم در خانه نباخته‌اند و در جدول بازی‌های خانگی هم با اختلاف در صدر قرار دارند.

این الهامی عوض بشو نیست
نساجی در آخرین بازی خود یک شکست غافلگیرکننده خانگی را مقابل پیکان پذیرفت. این باخت بدموقع می‌تواند در پایان فصل سقوط نساجی به لیگ یک را به دنبال داشته باشد. تیم قائمشهری در هفته‌های اخیر با ساکت الهامی نتایج خوبی گرفته بود اما در یک بازی کلیدی و شش امتیازی مغلوب شد. عجیب‌تر از باخت نساجی، واکنش ساکت الهامی به این نتیجه بود. او در پایان بازی گفت: «تا تکلیف بازی سایپا و پیکان مشخص نشود، دیگر تحت هیچ شرایطی به نساجی برنمی‌گردم. تا وقتی من هستم حق نساجی را نمی‌دهند.»

البته در اینکه کمیته استیناف در حال وقت‌کشی برای اعلام حکم بازی سایپا و پیکان است شکی نیست اما کاش ساکت الهامی که همه بردها را به نام خود می‌زند، درباره این باخت خانگی هم کمی حرف می‌زد، بدون تعارف و مظلوم‌نمایی! باخت خانگی نساجی به پیکان هیچ ربطی به فدراسیون و کمیته استیناف ندارد و آقای الهامی باید توهم دشمنی اهالی فدراسیون با خودش را کنار بگذارد.

استقلال به میانگین قهرمانی نمی‌رسد
آلومینیوم با هدایت علیرضا منصوریان موفق شد استقلال را در اراک متوقف کند. البته هر دو تیم اعتراضاتی هم به داوری بازی داشتند اما واقعیت این است که با دو امتیازی که استقلال از دست داد، این تیم دیگر تا پایان فصل به میانگین استاندارد برای قهرمان شدن نخواهد رسید. استقلال حتی اگر همه بازی‌های بعدی را با پیروزی پشت سر بگذارد، ۵۹ امتیازی خواهد شد که یک امتیاز کمتر از میانگین ۲ امتیاز از هر بازی است.

پرسپولیس فقط با دو برد دیگر به ۶۰ امتیاز می‌رسد و سپاهان با سه برد دیگر به امتیازی خواهد رسید که استقلال تا پایان فصل هرگز نمی‌تواند به آن امتیاز برسد و مجیدی اگر می‌خواهد برای هواداران استقلال جام بیاورد باید روی قهرمانی در جام حذفی تمرکز کند. نکته مثبت این بازی، تمدید بسته ماندن دروازه استقلال بود. حسینی کلین‌شیت‌های متوالی خود را به عدد چهار رساند، او برابر شهر خودرو، گل‌گهر و آلومینیوم گلی دریافت نکرد تا استقلال در پنج دیداری که او در درون دروازه استقلال در سال ۱۴۰۰ ایستاده است ، چهار برد و یک تساوی کسب کند.

خداحافظی با تیمی که هیچ کس دوستش نداشت
سپاهان پنجشنبه شب در یک بازی دشوار توانست ماشین‌سازی تبریز را با یک گل شکست بدهد و اجازه ندهد پرسپولیس از این تیم فاصله بگیرد‌ اما اتفاقی که در پایان این بازی رخ داد، سقوط ماشین‌سازی به لیگ بود، البته روی کاغذ! هرچند باید قبول کرد که از هفته‌ها پیش مشخص بود که این تیم سقوط خواهد کرد اما با نتیجه‌ای که در بازی مقابل سپاهان رخ داد، دیگر باید پذیرفت که فصل آینده تبریز فقط یک نماینده در لیگ برتر خواهد داشت.

ماشین‌سازی حتی اگر همه بازی‌های باقی مانده‌اش را ببرد در نهایت ۲۶ امتیازی خواهد شد و به یاد نداریم که تیمی با این امتیاز در لیگ برتر مانده باشد! در فاصله پنج هفته تا پایان فصل، سقوط ماشین‌سازی به لیگ یک قطعی شده و این اتفاق نتیجه بی‌توجهی مسئولان و مالکان و مدیران این باشگاه است. باشگاهی که در این فصل بارها سرمربی خود را عوض کرد، مالکش با آن مثل یک بچه سرراهی رفتار کرد و به هیات فوتبال تحویلش داد و در نهایت به این روز افتاد! این سرنوشت تیمی بود که هیچ کس دوستش نداشت.

کدخبر: ۴۰۰۱۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر