کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۵۸۱
تاریخ خبر:

‌سرقت عجیب ‌۱۰۰میلیاردی از خانه ‌خیابان‌ سی‌و‌چهارم گیشا

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | به سن دزدها که نگاه می‌کنیم متعجب می‌شویم، متولدین ۱۳۷۰، ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ یعنی هنوز به ۳۰‌سالگی هم نرسیده‌اند اما چنان در کار سرقت ماهر شده‌اند که حالا در پرونده‌شان سرقت ۱۰۰میلیارد تومانی ثبت کرده‌اند. حدود سه هفته قبل خبر سرقت میلیاردی از آپارتمانی بزرگ در حوالی خیابان سی و چهارم گیشا ثبت شد. ۱۰۰میلیارد تومان پول نقد، الماس، اقلام باارزش و دلار که در یک گاوصندوق نگهداری می‌شد و این سه سارق جوان اقدام به سرقت این اموال می‌کنند. اما نحوه به دام افتادن آنها هم جالب است.

گزارش سرقت مشابه
این سارقان، ۱۰۰میلیارد تومان سرقت کرده و می‌روند و پلیس در حال جمع‌آوری مدارک و سرنخ برای دستگیری این افراد بود که گزارش سرقت مشابهی از راه می‌رسد. احتمال این موضوع که سرقت رخ داده توسط همان گروه صورت گرفته باشد وجود داشت. تا اینکه ماموران گشت کلانتری ۱۳۷ گیشا، به یک خودروی پژو ۲۰۷ سفیدرنگ مشکوک می‌شوند.

دستور ایست داده و سارقان با ماموران درگیر می‌شوند. در این درگیری به احتمال زیاد پای یکی از سارقان تیر خورده و متواری می‌شود. احدی دیگری از این سارقان نیز از صحنه فرار می‌کند اما یکی از آنها به دام ماموران می‌افتد. در جست‌وجو از خودروی این سارقان که دارای پلاک سرقتی نیز بوده است حدود یک میلیارد تومان طلا نیز کشف می‌شود.

گفته‌های پلیس درباره سارقان ۱۰۰میلیاردی
اما نکته جالب ماجرا اینجاست که خیابان سی و چهارم گیشا به دلیل ظاهر لوکس منازل، تبدیل به جولانگاه سارقان شده است. این سه نفر هم بدون آنکه بدانند به خانه فرد سرشناس و ثروتمندی برای سرقت می‌روند اقدام به دزدی می‌کنند. درباره جزئیات این ماجرا رئیس پلیس پیشگیری توضیحات بیشتری داده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که با همدستی دو تن دیگر اقدام به سرقت هزار میلیاردی از یک خانه در غرب تهران کرده بود، خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره این پرونده گفت: «مدتی قبل خبر وقوع سرقت از خانه‌ای در محله گیشا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که درپی آن ماموران کلانتری ۱۳۷ به محل حادثه مراجعه و تحقیقات خود در این خصوص را آغاز کردند.» او ادامه داد: «با انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان با ورود به خانه مالباخته، اقدام به سرقت مقادیر قابل توجهی طلا، جواهر، الماس، دلار و … کرده است.

به طوری‌که به گفته مالباخته اشیا و اموال مسروقه نزدیک به هزار میلیارد ریال ارزش داشته است.» رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: «رسیدگی به این موضوع ادامه داشت، تا اینکه مدتی قبل ماموران با سرقت مشابه دیگری در همان محدوده مواجه شدند و همین موضوع احتمال اینکه سرقت از سوی همان فرد یا افراد انجام شده باشد را قوت بخشید.

در همین زمینه نیز تحقیقات ادامه پیدا کرد و سرانجام ماموران در عملیاتی پیچیده و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی سرنخ‌هایی از عامل این سرقت را به دست آوردند.» موقوفه‌ای با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری متهم گفت: «با اخذ مجوز عملیات این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین مخفیگاه وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن حدود ۱۰ میلیارد ریال طلا و جواهر مسروقه از سرقت دوم نیز در آن محل کشف و ضبط شد.»

او با اشاره به انجام بازجویی از متهم اظهارکرد: «متهم در جریان بازجویی‌های انجام شده صراحتا به جرم خود مبنی بر سرقت هزار میلیارد ریالی و سرقت یک میلیارد تومانی از خانه‌ای دیگر اعتراف و دو نفر دیگر را نیز به عنوان همدستانش معرفی کرد که این افراد نیز به زودی دستگیر خواهند شد.» به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و متهم دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شده است.

کدخبر: ۴۱۶۵۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر