کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۵۴۶
تاریخ خبر:

‌سردار آزمون؛ جانشین واردی،‌ کاستا یا میلیک؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | گفته می‌شود سردار آزمون از لسترسیتی، اتلتیکومادرید و ناپولی پیشنهادهایی جدی دریافت کرده است. در روزهای تعطیلی فوتبال در دنیا، بیشتر اخبار حول محور نقل و انتقالات بازیکنان می‌‌چرخد. یکی از بازیکنانی که نام او این روزها در خبرهای نقل و انتقالاتی زیاد شنیده می‌شود، سردار آزمون است. البته در سال‌های گذشته هم همواره شایعات زیادی درباره احتمال انتقال او به تیم‌های بزرگ اروپا منتشر می‌شد اما به نظر می‌رسد این بار همه چیز جدی‌تر است و احتمالا به زودی سردار را در لیگی معتبرتر از روسیه و تیمی بزرگ‌تر از زنیت خواهیم دید. در این مطلب به مرور وضعیت تیم‌هایی که گفته می‌شود خواهان سردار هستند می‌پردازیم و شانس موفقیت او در این تیم‌ها را بررسی می‌کنیم.

*** ناپولی: رقابت با غول‌ها
تیم بزرگ ایتالیایی یکی از جدی‌ترین مشتریان سردار است. هدایت این تیم در حال حاضر بر عهده جنارو گتوزو است و با توجه به اینکه آرکادیوش میلیک مهاجم اسلوواک این تیم پیشنهادات زیادی دارد و مصمم به ترک ناپولی است، گتوزو باید جانشین مطمئنی برای او پیدا کند و حالا رسانه‌های معتبر ایتالیایی اعلام کرده‌اند که ناپولی مدت‌هاست آزمون را زیر نظر دارد. کالچو مرکاتو مدعی شده که نظر کریستیانو گیونتولی مدیر ورزشی ناپولی نسبت به جذب سردار کاملا مثبت است و این باشگاه آماده مذاکره و توافق با باشگاه زنیت است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد ناپولی انتخاب خوبی برای سردار باشد. این تیم یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر ایتالیاست و فرصت خوبی را برای رشد و پیشرفت و جهانی شدن سردار فراهم خواهد کرد اما مرور نام مهاجمان فعلی ناپولی نشان می‌دهد که سردار باید با احتیاط درباره پیوستن به این تیم تصمیم بگیرد. حتی اگر میلیک هم از ناپولی جدا شود، باز هم چند مهاجم بزرگ و نام‌آشنای دیگر در فهرست این تیم هستند که می‌توانند کار را برای سردار سخت کنند. مهم‌ترین این نام‌ها دریس مرتنز است.

مهاجم بلژیکی گلزنی که در این فصل شش گل برای تیمش زده و همین حالا به همراه مارک همشیک با ۱۲۱ گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه هم هست. دیگر مهاجم بزرگ ناپولی لورنزو اینسینیه است. مهاجم ملی‌پوش ایتالیا که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان ناپولی است و در این فصل فعلا پنج گل زده است. خوزه کایخون، فرناندو یورنته، هروینگ لوزانو و متئو پولیتانو دیگر مهاجمان فعلی ناپولی هستند که البته ممکن است در پایان فصل بعضی از آنها از این تیم جدا شوند اما با بررسی وضعیت ناپولی و مهاجمان فعلی‌اش به نظر می‌رسد سردار در این تیم کار سختی برای فیکس شدن خواهد داشت.

*** لسترسیتی: جانشین جیمی واردی؟
یکی دیگر از تیم‌هایی که به تازگی خواهان جذب سردار شده، لسترسیتی است. تیمی که در حال حاضر در رده سوم جدول لیگ برتر انگلستان قرار دارد و می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را هم به دست بیاورد. سرمربی این تیم برندان راجرز است و پیوستن به چنین تیمی می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. البته بازی در لیگ برتر اصلا کار آسانی نیست و حتی بازیکنانی مثل کریم باقری و علیرضا جهانبخش هم نتوانسته‌اند خودشان را با بازی در بالاترین سطح فوتبال انگلستان وفق بدهند اما وضعیت تیم لستر به شکل عجیب و غریبی برای سردار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

در حال حاضر تنها مهاجم موفق و گلزن این تیم جیمی واردی است که همین حالا با ۱۹ گل بهترین گلزن لیگ برتر است اما گفته می‌شود در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. دیگر مهاجمان لستر، کلیچی ایهیناچو و آیوزه پرز هستند که در این فصل به ترتیب ۸ و ۷ گل زده‌اند. البته لستر دو مهاجم دیگر به نام‌های رشید غزال و اسلام سلیمانی هم دارد که آنها را به فیورنتینا و موناکو قرض داده است. در مجموع به نظر می‌رسد با وجود دشواری‌های خاص بازی در لیگ برتر انگلستان، سردار می‌تواند در لستر شانس بالایی برای بازی و رقابت داشته باشد. به خصوص که از نظر فیزیکی هم کاملا به درد بازی در فوتبال انگلیس می‌خورد.

*** اتلتیکومادرید: چه فرصت فوق‌العاده‌ای!
دیروز رسانه‌های اسپانیایی هم خبر دادند که سردار آزمون زیر نظر اتلتیکومادرید قرار دارد. اتلتیکو همین چند هفته پیش بود که موفق شد لیورپول را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند و بازی در این تیم می‌تواند رویای بازیکنی مثل سردار باشد. سردار البته سابقه گلزنی به اتلتیکو را هم در کارنامه دارد. او چند سال پیش در ترکیب تیم روستوف موفق شد دروازه یان اوبلاک را در ویسنته کالدرون باز کند و ارزش‌های خود را به دیه‌گو سیمئونه نشان بدهد. اتلتیکو اگرچه در سال‌های اخیر همواره تیمی دفاعی بوده اما مشکلی در گلزنی نداشته و مهاجمان این تیم معمولا به اندازه کافی گل زده‌اند و افتخارات زیادی را برای این تیم به ارمغان آورده‌اند. این اتفاق اما امسال رخ نداده و خط حمله اتلتیکو بدترین سال خود در دوره‌های اخیر را می‌گذراند.

این تیم همین حالا کمترین گل زده را در میان تیم‌های بالای جدولی لالیگا دارد و در بازی‌های زیادی در گلزنی ناکام بوده است. بهترین گلزن فعلی این تیم آلوارو موراتا است که فقط ۸ گل زده و اصلا انتظارات را برآورده نکرده است. دیه‌گو کاستا هم تنها دو گل در لالیگا زده است! دومین گلزن فصل اتلتیکو هم آنخل کوریاست که فقط پنج گل به ثمر رسانده است. در چنین شرایطی دیه‌گو سیمئونه به فکر تقویت تیمش در خط حمله افتاده و به نظر می‌رسد سردار یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین گزینه‌های اوست. با توجه به این شرایط، بازی در اتلتیکو در حال حاضر برای سردار آزمون زیاد سخت به نظر نمی‌رسد و او اگر بتواند فرم خوب خود را حفظ کند می‌تواند به مهاجم اصلی این تیم در سال آینده تبدیل شود.

*** دیگر پیشنهادها
از تیم‌های سویا، اورتون و وستهام هم به عنوان مشتریان تازه سردار آزمون نام برده می‌شود. اورتون با مالک ایرانی‌اش یعنی فریدون مشیری و البته سرمربی‌ای مثل کارلو آنچلوتی گزینه‌ای جذاب به نظر می‌رسد. این تیم در حال حاضر دو مهاجم آماده و گلزن در اختیار دارد. ریچارلیسون برزیلی در این فصل ۱۰ گل زده و دومنیک کالورت لوین هم ۱۳ گل به ثمر رسانده و رقابت با آنها کار آسانی نیست اما گفته می‌شود ممکن است یکی از آنها و به خصوص ریچارلیسون در فصل نقل و انتقالات به تیم بزرگ‌تری منتقل شود و جا برای بازیکنی مثل سردار آزمون باز شود. البته اورتون، مویزه کین و تئو والکات را هم در اختیار دارد که این دو در این فصل نمایش‌های ضعیفی داشته‌اند و ممکن است در پایان فصل از اورتون جدا شوند.

پیشنهاد دیگر سردار از تیم سویای اسپانیاست که خولن لوپتگی را روی نیمکت خود دارد. این تیم در حال حاضر تیم سوم لالیگاست و شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد دارد. سویا مهاجمان زیادی دارد که البته امسال خیلی گلزن نشان نداده‌اند. بهترین گلزن فصل این تیم لوکاس اوکامپوس است که ۱۰ گل زده و احتمالا در فصل آینده به تیم دیگری ملحق شود. منیر الحدادی با هفت گل و لوک دی‌یونگ با شش گل گلزنان بعدی سویا هستند که هیچ کدام خاصیت‌های یک مهاجم نوک را ندارند و به نظر می‌رسد به همین دلیل است که سویا به جذب سردار آزمون علاقه نشان داده است.

وستهام انگلیس هم برای جذب سردار تمایل نشان داده است. هدایت این تیم بر‌عهده مانوئل پیگرینی است. وستهام در این فصل نتایج خوبی نگرفته و در گلزنی مشکل داشته است. بهترین گلزن این تیم سباستین هالر است که فقط هفت گل زده! یارمولنکو، فیلیچه اندرسون و مانوئل لانزینی هم کمکی به رفع مشکل گلزنی وستهام نکرده‌اند و به همین دلیل است که مسئولان این باشگاه به دنبال بازیکن گلزنی مثل آزمون هستند. در مجموع به نظر می‌رسد اگر پیشنهاد وستهام جدی باشد، این تیم می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب سردار باشد، البته اگر در پایان فصل به چمپیونشیپ سقوط نکند.

کدخبر: ۳۲۱۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر