کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۲۴۱
تاریخ خبر:

‌ساخت آهنگ تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

روزنامه هفت صبح | «بعضی منابع از تماس نمایندگان ستاد انتخاباتی حسین دهقان با محسن چاوشی، سالار عقیلی و مصطفی راغب برای اجرای قطعات تبلیغاتی خبر دادند.» این خبری است که روز گذشته بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی در صفحه توئیتری خود منتشر کرد. او البته توضیح داد که بر اساس شنیده‌ها، چاوشی و عقیلی این درخواست همکاری را رد کردند و «آوازی‌نو» شرکت طرف قرارداد راغب هم نسبت به این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

این خواننده آخری را اگر نمی‌شناسید، یک خواننده جوان متولد ۱۳۶۸ در یزد است که اخیرا مشهور شده و پارسال ترانه‌ای با همکاری حمید هیراد منتشر کرده بود که می‌گفت: «به چه دلواپسی نابی، به سرم زده بی‌خوابی… صبرم شده لبریز، کجایی؟» با محسن چاوشی و سالار عقیلی هم که حتما آشنایی دارید. اینکه چاوشی چنین پیشنهادی را قبول نکرده تعجبی ندارد (یکی از رسانه‌ها از قول او اصل پیشنهاد ستاد انتخاباتی مذکور را هم تکذیب کرده)، اما سالار عقیلی قبلا تجربه فعالیت در فضای انتخاباتی را داشته.

او در سال ۱۳۹۶ با ستاد انتخاباتی حسن روحانی همکاری کرد و در جمع حامیان حسن روحانی در مشهد به اجرای زنده پرداخت. از بعضی دیگر از آهنگ‌های او مانند «وطنم ای شکوه پابرجا» یا «ایران فدای اشک و خنده تو» که ابتدا برای سریال‌های تبریز در مه و معمای شاه ساخته شده بود، بارها در میتینگ‌های انتخاباتی استفاده شده است. ضمن اینکه صدای او از اولویت‌دارترین گزینه‌های صداوسیما برای پخش تصاویر روزهای انتخابات است.

شروع قصه همکاری خواننده‌ها با ستادهای انتخاباتی به سال ۱۳۸۴ برمی‌گردد. آن زمان محشر نصرالهی که به اسم دی‌جی مریم خیلی مشهور بود، در رشت کنسرتی برای زنان و در حمایت یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست ‌جمهوری برگزار کرد. او بعدها در مصاحبه‌ای مدعی شد که پیشنهاد این همکاری از سوی ستاد انتخاباتی آن کاندیدا مطرح شده، اما این موضوع هیچ‌وقت از سوی طرف مقابل رد یا تأیید نشد.

در سال ۱۳۸۸ خواننده‌های بیشتری تصمیم گرفتند به فضای انتخاباتی وارد شوند. ساسی مانکن همراه با جمعی از هنرمندان به دیدار حجت‌الاسلام مهدی کروبی رفت و آهنگی هم در حمایت از او خواند. تعدادی از رپرها از جمله امیر تتلو و دیوا … هم در حمایت از میرحسین موسوی آهنگ منتشر کردند که البته این همکاری رسمی نبود و رحیم شهریاری هم به زبان آذری سرود انتخاباتی مهندس موسوی را خواند. در خود همایش‌های انتخاباتی اما صرفا از ترانه قدیمی آفتابکاران جنگل استفاده می‌شد…

در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ نقش هنرمندان و خواننده‌ها در ستادهای انتخاباتی پررنگ‌تر شد. گروه بروبکس که آن زمان خیلی مشهور بودند، با حسن روحانی دیدار کردند و عکس گرفتند و از سوی مقابل هم حامد زمانی با ستاد انتخاباتی سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف همکاری کرد و برایشان خواند. سال ۱۳۹۶ نقطه اوج این داستان بود و یک اتفاق محیرالعقول رقم خورد. در این دوره امیر تتلو، خواننده پرحاشیه، اما پرطرفدار آن روزها از سیدابراهیم رئیسی حمایت کرد.

دو روز مانده به برگزاری انتخابات، درحالی‌که هواداران روحانی مشغول کشمکش برگزاری کنسرت حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی در میتینگ انتخاباتی مشهد بودند، اعضای ستاد رئیسی، امیر تتلو را در فرودگاه مهرآباد به دیدار او بردند؛ یک اتفاق عجیب که به زعم عده‌ای از ناظران سیاسی، به‌جای جذب، باعث ریزش آرای رئیسی شد. به نظر می‌رسد در انتخابات ۱۴۰۰ هم شاهد حضور و نقش‌آفرینی خواننده‌ها و اهالی موسیقی در تبلیغات کاندیداها باشیم.

کدخبر: ۳۸۶۲۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر