کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۱۵۶
تاریخ خبر:

‌رکورد جدید همایون، حاشیه‌های تتلو و چند آهنگ جدید

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| خبر اینکه همایون شجریان در عرض ۴۰دقیقه ۳۰هزار بلیت‌اش به فروش رفته. نکته بامزه‌اش هم اینجاست که سایت بلیت‌فروشی ساعت ۴ صبح خرید را باز کرده. ۳۰هزار نفر ساعت ۴صبح با چشمی نیمه‌باز و نیمه‌خواب در آرایش جنگی و گوشی به‌دست منتظر فرمان فروش بودند. این آمار تا امروز بی‌سابقه بوده و حتی خواننده‌هایی نظیر تتلو که ادعای پرطرفدارترین بودن را دارند هم برای زدن چنین رکوردی قطعا با چالش مواجه خواهند شد.

همایون در سال‌های اخیر نشان داده که موسیقی سنتی ایرانی تا چه حد می‌تواند پاپیولار باشد و مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار بگیرد. حالا که نام تتلو آمد این را هم بگوییم که چند روز پیش امیر تتلو برای تمدید گذرنامه‌اش به سفارت ایران در ترکیه رفته بود و این حضور حاشیه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و گفته می‌شود مسئولین سفارت ایران از او برای تمدید گذرنامه‌اش، تعهدی مبنی بر حذف همه تتوهای روی صورت و بدن‌اش اخذ کرده‌اند.

مراجعه تتلو به سفارت ایران در شرایطی است که بازپرس دادسرای جنایی تهران اعلام کرده، در پی شکایت از برخی سایت‌های شرط‌بندی، تتلو، دنیا جهانبخت و ساشا سبحانی به دادگاه احضار شده‌اند. از اینها که بگذریم این هفته خبر یا اتفاق ویژه‌ای در موسیقی ایران رخ نداد اما تعدادی قطعات جدید وارد بازار شد که بد نیست نگاهی به آنها بیندازیم و چندتای‌شان را بررسی کنیم. پس این شما و این هم قطعات جدید این هفته…

‌علیرضا طلیسچی: «یه دریا نریم»
کار جدید طلیسچی از آن کارهای خودمانی است که جان می‌دهد برای شب‌نشینی‌های اوت دور. لحن ساده و صمیمی ترانه با مخاطب‌اش ارتباط صادقانه‌ای برقرار می‌کند و ملودی منسجم و جذابش هم به استحکام رابطه آهنگ و مخاطب کمک می‌کند. هم ترانه و هم ملودی آهنگ «یه دریا نریم» کار خود طلیسچی است و تنظیم‌اش هم برعهده حامد دهقانی بوده. آهنگ جدیدش را می‌توانید در هر مود و حالتی که هستید پلی کنید و همراه با او بخوانید و کیفش را ببرید.

‌رضا یزدانی: «دلتنگی تهران»
«دلتنگی تهران» بدون شک می‌تواند یکی از نقاط پررنگ کارنامه کاری یزدانی باشد و به‌راحتی نباید از آن گذشت. ترانه معین برزه به‌خوبی حس و حال این روزهای ما را در قاب یک ترانه عاشقانه نشان می‌دهد. آهنگسازی و تنظیم بابک زرین هم نقش بسزایی در ویژه بودن این آهنگ ایفا کرده. یزدانی هم با لحنی متفاوت سراغ خواندن این کار رفته و جذابیت‌های تازه‌ای را از صدایش با مخاطب به اشتراک می‌گذارد. فرم و محتوای «دلتنگی تهران» مخاطب را مجبور به توجه می‌کند و از این جهت می‌توان اثر جدید یزدانی را کاری تاثیرگذار دانست که اثر خودش را به بهترین شکل روی مخاطب می‌گذارد.

‌پازل‌بند: «شب‌نشین»
کار جدید پازل‌بند از آن آهنگ‌هایی است که فارغ از تند‌باد حوادث این روزها شما را به حالی خوش دعوت می‌کند. «شب‌نشین» به‌معنای واقعی یک آهنگ تابستانه است و همه چیزش هم خوب با هم چفت شده. شعر و ملودی‌اش حاصل کار گروهی است و تنظیم خوش صدایش هم شما را اندکی یاد کارهای شاد قدیمی می‌اندازد. مناسب هر موقعیتی است و می‌توانید تنهایی، در جمع یا در حال رانندگی آن را گوش کنید و لذت ببرید. نظر ما را می‌خواهید همین الان دانلودش کنید و بی‌خیال دغدغه‌هایتان شوید و برای دقایقی با «شب‌نشین» سرخوشی کنید.

‌علی منتظری: «خنده»
منتظری با یکی از آن آهنگ‌های شاد گول‌زننده به بازار آمده. آهنگ جدیدش ریتمیک و جذاب است و از آن شش و هشت‌های به‌ظاهر شادی است که ته آن یک غم ریزی هم هست. ترانه و ملودی کار دست نوید بهبودی است و تنظیم خوش حس و حالش هم اثر فتاح فتحی است. آهنگ منتظری بیشتر با جمع می‌چسبد. اگر تنهایی هم گوشش کردید خجالت نکشید، بلند شوید و کمی جنب‌و‌جوش داشته باشید.

‌علی عبدالمالکی: «آهنگ قشنگ»
«آهنگ قشنگ» عبدالمالکی انصافا آهنگ قشنگی است. شبیه نیست اما فرم ترجیع‌بندش اندکی آدم را یاد «وقتی میای صدای پات از همه جاده‌ها میاد» می‌اندازد. اگر این تشبیه عمدی هم بوده باشد، ارجاع به فرامتن به‌جایی بوده و حس نوستالژیکی را در مخاطب زنده می‌کند. فرجام خیراللهی ترانه‌اش را سروده و مهدی منافی هم آهنگساز کار جدید عبدالمالکی است. تنظیم مجید ملوندی هم روی کار خوش نشسته و تنظیم شسته‌رفته‌ای است. آهنگ قشنگ عبدالمالکی را حتما در پلی‌لیست هفتگی‌تان بگذارید و لذتش را ببرید.

کدخبر: ۴۶۳۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر