کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۵۵۴
تاریخ خبر:

‌رکوردهایی که پرسپولیس از دست داد

روزنامه هفت صبح | پس از چهار پیروزی متوالی و قطعی شدن صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس دوشنبه شب در ضعیف‌ترین نمایش خود در آسیا، با یک گل مغلوب تیم متوسط الوحده امارات شد. این شکست رکوردهایی را که پرسپولیس می‌توانست ثبت کند خراب کرد، بازی آخر این تیم مقابل الریان را که می‌توانست کاملا تشریفاتی باشد جدی‌تر کرد و البته امیدهای ‌ تراکتور و استقلال برای صعود به مرحله دوم را هم کاهش داد.

*** شکست‌ناپذیری پرسپولیس ۳ رقمی نشد
پرسپولیسی‌ها که با پیروزی مقابل الوحده و ۱۵ امتیازی شدن فرصت تاریخ‌سازی را داشتند، شکست تلخی را تجربه کردند تا با ۱۲ امتیاز به استقبال هفته آخر لیگ قهرمانان آسیا بروند. آخرین باخت پرسپولیس قبل از الوحده، به دیدار با آلومینیوم اراک در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر بازمی‌گردد. جایی که آنها ابتدا با گل کمال کامیابی‌نیا از حریف پیش افتادند.

اما در ادامه حامد پاکدل و شاهین توکلی دو گل وارد دروازه سرخپوشان کردند تا شاگردان گل‌محمدی با باخت از زمین بیرون بروند. پس از آن قرمزها توانستند مس رفسنجان، فولاد، ماشین‌سازی، تراکتور، پیکان، سایپا، نساجی، نفت مسجدسلیمان، گوا، الوحده و الریان را شکست دهند و مقابل پدیده و صنعت‌نفت به تساوی رسیدند و حالا برابر الوحده بازنده شدند تا صدرنشینی خود را در خطر ببینند. آخرین باخت پرسپولیس که برابر آلومینیوم اراک بود، به ۹۰ روز قبل برمی‌گردد و اگر این تیم دو بازی آسیایی را بی‌شکست می‌گذراند، می‌توانست به رکورد ۱۰۰ روز بدون باخت برسد.

*** ناکامی در گلزنی پس از ۹ بازی
پرسپولیسی‌ها با گلی که در دقیقه پنج بازی دریافت کردند، مقابل حریف اماراتی شکست خوردند. همین نتیجه باعث شد تا پرسپولیس پس از ۹ بازی در لیگ قهرمانان آسیا در امر گلزنی ناکام باشد. نگاهی به بازی‌های برگزار شده نشان می‌دهد آخرین باری که پرسپولیس در بازی‌های آسیایی موفق به گلزنی نشد، به بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته مقابل الدحیل برمی‌گردد که در آن بازی پرسپولیس مقابل حریف قطری خود با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

پس از بازی با الدحیل، پرسپولیس در ۹ بازی پیاپی آسیایی موفق به گلزنی شد. پرسپولیس فصل قبل و بعد از بازی با الدحیل با چهار گل الشارجه امارات را شکست داد و پس از آن با یک گل از سد السد قطر گذشت. سرخ‌ها در ادامه ۲ بر صفر پاختاکور ازبکستان را شکست دادند و در مصاف با النصر عربستان هم یک - یک کردند.

پرسپولیس در بازی فینال اگرچه مقابل اولسان شکست خورد اما توسط مهدی عبدی موفق به گلزنی شد. در بازی‌های این فصل نیز پرسپولیس در چهار بازی ابتدایی خود موفق به گلزنی شد و درنهایت دوشنبه شب بدون اینکه موفق به گلزنی شود با یک گل مقابل الوحده شکست خورد تا پس از ۹ بازی پیاپی روند گلزنی‌هایش قطع شود. پرسپولیس در ۹ بازی گذشته موفق شد ۱۹ گل به حریفان آسیایی بزند.

*** عنوان بهترین خط دفاعی از دست رفت
با شکستی که سرخ‌پوشان مقابل الوحده پذیرفتند، تیم پرسپولیس عنوان بهترین خط دفاع مسابقات را که به تنهایی در اختیار داشت، از دست داد تا با تراکتور و الوحده در این عنوان شریک شود. پرسپولیس، الوحده و تراکتور تا به اینجای کار هرکدام سه گل دریافت کرده‌اند. جالب اینکه پرسپولیس در سه مسابقه سه گل دریافت کرد، الوحده در دو بازی مقابل الریان و پرسپولیس سه گل خورد اما تراکتور هر سه گل دریافتی را در همان بازی هفته اول مقابل پاختاکور دریافت کرد.

*** صدرنشینی بهتر است یا دومی؟
با باخت مقابل الوحده، حالا حتی امکان دارد صدرنشینی پرسپولیس هم در روز آخر مسابقات با شکست احتمالی مقابل الریان و پیروزی محتمل الوحده بر گوا از دست برود. البته صعود پرسپولیس قطعی است و فقط ممکن است جایگاه این تیم در جدول گروه عوض شود اما نکته عجیب و غیرمنتظره اینکه به نظر می‌رسد دوم شدن پرسپولیس در گروهش، باعث خواهد شد تا حریف بعدی این تیم در مرحله حذفی تیمی ضعیف‌تر باشد!

پرسپولیس اگر در نهایت صدرنشین گروهش شود، در مرحله بعد باید با تیم دوم گروه استقلال یا فولاد روبه‌رو شود. یعنی یکی از پنج تیم استقلال، الدحیل قطر، الاهلی عربستان، السد قطر و النصر عربستان! تک‌تک این تیم‌ها تیم‌هایی هستند که پرسپولیس ترجیح می‌دهد در اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با آنها روبه‌رو نشود. اما اگر شاگردان یحیی در گروه خود دوم شوند، در مرحله بعد به مصاف تیم صدرنشین گروه تراکتور یعنی الشارجه امارات خواهند رفت.

تیمی که با هر متر و معیاری، حریفی دوست‌داشتنی‌تر و راحت‌تر از امثال الدحیل و استقلال و السد است! باید دید استراتژی کادر فنی پرسپولیس در این باره چیست و آیا آنها ترجیح می‌دهند با حداقل یک تساوی، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند یا برای رویارویی با حریفی آسان‌تر، راه دوم شدن در گروه را انتخاب می‌کنند.

*** بلایی که برسر تراکتور آمد
شکست مقابل الوحده، بیشتر از آنکه پرسپولیس و هوادارانش را آزار بدهد، تراکتوری‌ها را ناراحت کرد. حالا الوحده با ۱۰ امتیاز یکی از بهترین تیم‌های دوم گروه‌هاست و ‌ با توجه به شرایط جدول در گروه D، به نظر می‌رسد تیم دوم این گروه یعنی السد یا النصر هم به مرحله بعد خواهند رفت. در چنین شرایطی، تنها یک تیم دوم دیگر از گروه‌های باقی مانده به مرحله بعد صعود خواهد کرد و این یعنی حذف احتمالیو تراکتور!

در گروه تراکتور، صدرنشینی الشارجه و دوم شدن تراکتور قطعی است‌ اما آنچه ‌ در ابهام قرار دارد، صعود تراکتور با وجود قطعی بودن دومی این تیم است. تراکتور البته یک شانس بزرگ هم دارد. این تیم در بازی آخر خود مقابل الشارجه‌ای قرار می‌گیرد که هم صدرنشینی‌اش و هم صعودش قطعی است و احتمالا با تمام قوا به مصاف تراکتور نخواهد آمد و این شانس پیروزی و ۱۰ امتیازی شدن این تیم را افزایش خواهد داد‌.

کدخبر: ۳۸۶۵۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر