کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۷۵۸
تاریخ خبر:

‌رقابت فشرده در صدر جدول ‌با گل دقیقه‌۹۲ اراکی‌ها

روزنامه هفت صبح، ‌کمال بردبار | گل دقیقه ۹۲ اتفاق دردناکی است، می‌دانم اما دیروز اگر استقلال در اراک برنده از زمین خارج می‌شد بی‌انصافی بود. گل دقیقه ۹۲ میثم مجیدی، ‌شوکی بود که استقلال هفته‌ها بود به آن احتیاج داشت. تیمی که خط دفاعی مستحکمش، ‌کم مایگی در خط حمله را پوشش می‌داد.

بازی بد استقلال مقابل فولاد در هفته قبل آن هم در حالیکه به جز صحنه گل فرصت دیگری روی دروازه فولاد خلق نکرده بودند به بازی ضعیف‌تر مقابل آلومینیوم اراک ختم شد که استقلال به جز یک پنالتی بادآورده حتی یک بار نیز دروازه آلومینیوم را با خطر مواجه نساخت و اگر تیزهوشی حسینی نبود خیلی قبل از دقیقه ۹۲ باید دروازه‌شان گشوده می‌شد.

استقلال اگر با دو سانتر فوروارد بلند قد بازی می‌کند باید آنها را تغذیه کند اما بازیکنان استقلال از ایجاد فرصت مناسب برای دو سانتر فوروارد خود ناتوان بودند و بالاخره دقیقه ۹۲ روی کار تیمی خوب و سپس سماجت میثم مجیدی دروازه‌شان گشوده شد و به مساوی تن دادند. بعد از این بازی در تهران پرسپولیس با اشتهای فراوان آمده بود تا تراکتورسازی را با اقتدار شکست دهد اما مشکل اینجا بود که حریف تحت تعلیمات مربی کروات خود در فاز حمله بسیار با برنامه ظاهر شد‌.

وقتی آل‌کثیر دقیقه ۸ گل زد (روی پاس تو در محشر ترابی و البته ضربه فنی و زیبای آل‌کثیر) تراکتور بعد از دو فرصت عالی‌،‌ بالاخره روی یک کار تیمی خوب به گل مساوی رسید‌. عصبانیت گل‌محمدی از این گل روی تعویض‌های بین دو نیمه مشخص بود. وقتی که سید جلال و علی شجاعی را از ساختار دفاعی تیم بیرون کشید و فرجی و آقایی را به زمین فرستاد‌.

در واقع پرسپولیس هرچقدر در فاز حمله با برنامه و تاکتیکی است در خط دفا‌ع با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است‌. هرچه بود نیمه دوم پرسپولیس با تمام قوا حمله‌ور شد و تقریبا ۱۵ دقیقه جلوی دروازه تراکتور خیمه زد تاآنکه با یک کار تیمی درجه یک و پاس بیرون محشر وحید امیری‌،‌ این سیامک نعمتی بود که گل پیروزی را زد‌.

بعد از گل پرسپولیس به یک ضربه پنالتی هم رسید که ترابی با ضربه‌ای فضایی توپ را به کهکشان راه شیری فرستاد‌. با این سه امتیاز پرسپولیس به یک امتیازی استقلال رسید. آنها حالا دو نکته امیدوار کننده در پیش رویشان است‌. یکی بازی سخت استقلال در هفته دیگر با مس رفسنجان و دیگری احتمال بازپس گیری دو امتیاز اهدایی گل گهر به استقلال توسط کمیته استیناف.

خب در مورد کمیته استیناف و با توجه به موضع‌گیری‌های شداد و غلاظ اعضای این کمیته علیه پرسپولیس (دادرس و صالحی و …) بعید است اتفاق خاصی بیافتد‌. بازی با مس هم در تهران خواهد بود و استقلال اگر از پس این بازی بربیاید می‌تواند امیدهای خود برای قهرمانی نیم فصل را احیا کند. هرچند مس با پیروزی سه بر صفر مقابل صنعت نفت از همین حالا برای بازی روز شنبه با استقلال خط و نشان کشید. دیروز سپاهان و مس رفسنجان نتایج قاطعانه‌ای گرفتند و امیدهای خود را برای ادامه کورس حفظ کردند. ‌

کدخبر: ۴۳۴۷۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر