کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۴۳۳
تاریخ خبر:

‌دو بار زیر گرفتن‌ به بهانه تذکر بدحجابی

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | عصر یکشنبه هفدهم مرداد ماه، افرادی که در خیابان کاشانی شهرستان ارومیه در حال تردد بودند، بحث لفظی بین افراد داخل یک پژو پارس سفیدرنگ و دو خانم در پیاده‌رو را شاهد شدند. یک زن و مرد داخل پژو سفیدرنگ بودند و مرد پشت فرمان خودرو بوده ‌ و وقتی این بحث لفظی که به گفته شاهدان عینی بر‌سر حجاب دو خانم بوده به نتیجه نمی‌رسد، راننده عصبانی با خودرو به سمت زنان رفته و آنها را در پیاده‌رو زیر می‌گیرد.

حتی یکی از شاهدان این ماجرا به هفت‌صبح می‌گوید:« راننده با خشم سر زنان فریاد کشیده حجابت را رعایت کن و چرا لباست مناسب نیست (که البته به گفته این شاهد عینی، لباس زنان پوشیده بوده) سپس وقتی با پاسخ زنان روبه‌رو شده دو بار اقدام به زیر گرفتن آنها می‌کند و در حالی که قصد داشته دنده عقب از پیاده‌رو بیرون برود، از پشت نیز به یک موتورسوار کوبیده و متواری می‌شود.» این دو خانم که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشتند، در پیاده‌رو افتاده بودند و با تماس مردم، اورژانس به محل حادثه یعنی خیابان کاشانی می‌آید.

بستری در بیمارستان
هر دو زن زیرگرفته ‌شده نیز به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس منتقل شدند .حال هر دو‌ نفر آنها نیز مساعد اعلام شده، هر چند یکی از آنها دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده ‌است‌ اما در آخرین اخبار مشخص شد وضعیت فرد موتورسوار مساعد بوده و همان زمان محل را ترک می‌کند. یکی از خانم‌ها از بیمارستان مرخص شده و دیگری نیز به زودی مرخص خواهد شد.

دستگیری متهم
اما دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم از دستگیری راننده خاطی در حادثه تصادف یکشنبه غروب در خیابان کاشانی ارومیه خبر داد. مجیدی بیان کرد: «پس از اطلاع از وقوع تصادف عمدی در خیابان کاشانی و مجروح شدن دو نفر بانو در این حادثه فورا دستورات لازم به بازپرس محترم صادر و اقدامات لازم برای دستگیری عامل جرم انجام شد که نهایتا با همکاری موثر نیروهای انتظامی متهم متواری شناسایی، دستگیر و تحت نظر قرار گرفت.» وی تاکید کرد: «با قاطعیت به اتهام فرد خاطی رسیدگی شده و مورد مجازات قرار خواهد گرفت.» مجیدی افزود: «اجازه خودسری و بی‌قانونی به کسی نخواهیم داد و هر کسی جان و مال و ناموس و امنیت مردم را به مخاطره بیندازد به شدت با او برخورد خواهد شد.»

واکنش افراد مختلف
سرهنگ جلالی، رئیس اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی ارومیه به هفت‌صبح می‌گوید:« همان شب حادثه این زن و مرد شناسایی شده و دستگیر شدند. این قول را می‌دهیم که اگر تخلفی صورت گرفته حتما با آن برخورد خواهد شد و تا وقتی پلیس هست نباید سرخود عمل کرد! اما حال این خانم خوب است و فعلا راننده خاطی در بازداشت به سر می‌برد.»

همچنین علت درگیری این راننده با زنان ارومیه‌ای تذکر راننده به خانم‌ها بابت نوع پوشش و حجاب آنها بود و در حالی که در ابتدا سعی می‌شد این موضوع را منتسب به امر به معروف و نهی از منکر جلوه دهند اما نماینده ولی فقیه ارومیه، دستور برخورد قاطع با راننده را داد. متهم بازداشت شده حدودا ۴۰ ساله است و رسیدگی به پرونده ادامه دارد. این اتفاق واکنش افراد و مسئولان را در ارومیه به همراه داشت. به دنبال وقوع این حادثه، نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی نسبت به برخورد با متخلفان خیابان کاشانی ارومیه تاکید کرد و به ایلنا گفت: «رفتار یکشنبه یک رفتار نادرست است.»

حجت‌الاسلام بهنام دلریش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن محکوم کردن حرکت این راننده خاطی افزود: «باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد. اجازه نمی‌دهیم اینگونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد.» وی بیان کرد: «از رسانه‌ها می‌خواهیم روشنگری کنند زیرا اینگونه صحنه‌ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و نباید اجازه سوءاستفاده به برخی داده شود.»

کدخبر: ۴۰۷۴۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر