کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۱۲۱
تاریخ خبر:

‌دلیل فیلتر شدن چند ساعته اسنپ‌ چه بود؟

روزنامه هفت صبح | وقتی دیروز یک سایت حوزه فناوری یک توئیت با عکسی از صفحه فیلترینگ منتشر کرد که اسنپ فیلتر شده در بین کاربران این سایت شایعات زیادی به پا شد.فیلتر شدن اسنپ که بزرگترین سامانه اینترنتی ایران آن ‌هم در حوزه حمل‌و‌نقل است که به گفته مدیرانش چندین میلیون کاربر دارد و در ماه بیش از ۶۰میلیون سفر شهری انجام می‌دهد خبر کوچکی نبود و پای فرضیه‌های مختلف به میان آمد.

کاربران زیادی به هفت صبح گفته‌اند اپلیکیشن این سامانه اینترنتی از صبح روز دوشنبه دچار اختلال بوده و کار آن‌ها برای یافتن تاکسی و حتی باز کردن اپلیکیشن به سختی پیش می‌رفته است.تلاش هفت صبح برای یافتن مدیران اسنپ و گرفتن پاسخ از آن‌ها به جایی نرسید اما برخی کاربران در فضای مجازی احتمال‌هایی را درباره امکان خطای صفحه فیلترینگ مطرح کرده و برخی دیگر هم از احتمال تخلف این سامانه از برخی قوانین حمل و نقل و برخی دیگر هم از مشکل فنی در زیرساخت‌های اسنپ گفتند.

اسنپ در لحظه تنظیم این خبر کمی کند اما بدون فیلتر یا اختلال جدی فعال بود و روابط عمومی این شرکت هم در پاسخ به اخبار منتشر شده در توئیتر اعلام کرد «اختلال پیش آمده از سمت اسنپ نبوده و فیلترینگ dns باعث از دسترس خارج شدن اپ و سایت اسنپ شده است. همچنان‌ در‌ حال پیگیری علت و رفع این موضوع هستیم.»

اگرچه هنوز نتیجه این بررسی مشخص نشده و معلوم نیست چرا باید پرکاربردترین اپلیکیشنی که ایرانی‌ها از آن استفاده می‌کنند به صفحه فیلترینگ برود اما دیروز مشخص شد که برای کسب وکارهای بزرگ اینترنتی خطر فیلترینگ چقدر می‌تواند هولناک باشد.از طرفی به نظر می‌رسد صفحه فیلترینگ و فناوری پشت آن چقدر راحت می‌تواند برای چند ساعت کسب وکارهای بزرگ را به دردسر بیندازد. صفحه‌ای که به نظر می‌رسد زیرساخت فنی آن هم مانند رنگ و رویش سال‌هاست تغییری نکرده است!

کدخبر: ۴۱۴۱۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر