کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۸۴۵
تاریخ خبر:

‌در مثله کردن و بسته‌بندی اجساد همکاری کردم

روزنامه هفت صبح | «کمک کنید از زندان آزاد شوم»؛ این گفته ایران موسوی ثانی، هفتاد ساله مادر بابک و آرزو خرمدین است که روزگذشته(سه‌شنبه) در آخرین دفاع خود در دادسرای جنایی بیان کرد. زنی میانسال که متهم است به همراه اکبر خرم‌دین( همسرش) در قتل آرزو و بابک دو فرزندش و فرامرز دامادش دست داشته است.

اکبر خرمدین ۸۱ ساله به محاکمه و آخرین دفاع نرسید. او در سی ام آبان امسال به دلیل ایست قلبی در زندان فوت کرد. حالا ایران همسر اکبر، به تنهایی باید در برابر اتهامات پاسخگو باشد؛ درباره قتل و مثله کردن بابک، آرزو و فرامرز. اگرچه زمزمه‌ها قبل از فوت اکبر خرمدین مبنی بر این بود که اولیای دم فرامرز، پسرخواهر اکبر و دامادش(شوهر آرزو) از قصاص او گذشته و رضایت داده‌اند. اما با فوت خرمدین، سرنوشت پرونده تغییر کرد و حالا باید دید سرنوشت ایران چه خواهد شد؟

در دادسرا
ایران، صبح دیروز به شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در برابر بازپرس محمدجواد شفیعی قرار گرفت. او در اعترافاتش گفت: «اعتراف می‌کنم که با شوهرم در قتل بابک و آرزو و فرامرز همدست بودم. من در غذای آنها قرص می‌ریختم و شوهرم آنها را می‌کشت. در بسته بندی جنازه‌ها هم به شوهرم کمک می‌کردم.» در بخشی دیگر از دفاعیاتش او می‌گوید:« من به زور اکبر در قتل‌ها همکاری می‌کردم و می‌ترسیدم اگر همکاری نکنم او خودم را هم بکشد. به اجبار همکاری می‌کردم و دلم نمی‌خواست در قتل فرزندانم نقش داشته باشم. من هیچ خوشی در زندگی نداشتم و همیشه از اکبر می‌ترسیدم و وحشت داشتم.»

اگرچه این اعترافات ایران با گفته‌های قبلی‌اش در دادسرا منافات دارد. او بار پیش گفته بود اکبر خرمدین بسیار با او خوش‌رفتار است و اخلاق خوبی دارد و فرزندانش خوب نبوده‌اند و آنها را اذیت می‌کردند. متهم در مورد نحوه دخالتش در مرگ فرزندان و دامادش،گفت: «هر وقت اکبر تصمیم به قتل می‌گرفت از من می‌خواست تا قرص بخرم و داخل غذا بریزم، من از ترسم این کار را می‌کردم و با خرید و پودر کردن قرص در غذا، بچه‌ها را بیهوش می‌کردم تا اکبر آنها را بکشد. من از ترس همه این‌کارها را انجام دادم و الان هم پشیمانم.» مادر بابک با اعلام پشیمانی درخواست کرد تا کمک شود که او هرچه زودتر آزاد شود.

ایران در دفاعیاتش به این موضوع که در مثله کردن اجساد و بسته‌بندی آنها نقش داشته نیز اشاره می‌کند. ماجرای این قتل‌های عجیب در ۲۵ اردیبهشت امسال، جنجالی شد. کشف قطعاتی از جسد بابک خرمدین، کارگردان سینما در سطل زباله فاز سه اکباتان، دو پرونده قتل دیگر را نیز فاش کرد. اکبر و ایران، فرزندان و داماد خود را به قتل رسانده بودند و اکبر خرمدین، فساد آنها را دلیل این اقدام خود بیان کرد. در آخرین اخبار در دی ماه امسال سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره علت قتل آرزو به دست پدرش گفت:

«داماد این خانواده نیز به دلیل اختلاف با دختر چند بار مورد نصیحت پدر خانواده قرار می‌گیرد و نصیحت‌ها کارساز نبوده و در نهایت به منزل دعوت شده، داخل غذایش سم می‌ریزند و او را قطعه قطعه می‌کنند. دختر پس از مدتی دچار عذاب وجدان می‌شود زیرا همدست قتل همسر خود بوده و از پدرش حق‌السکوت درخواست می‌کند و در نهایت این امر موجب می‌شود دختر را نیز از سر راه بردارد و به همین روش به قتل برسانند.» حالا باید دید سرنوشت ایران، تنها متهم پرونده چه خواهد شد. طبق گفته برخی منابع، او از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود اما درخواست رضایت برای او نیز داده شده است.

کدخبر: ۴۳۴۸۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر